Az internetfüggőségre vonatkozó prevenciós tevékenységek

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat témája az internetfüggőségre vonatkozó prevenciós tevékenységek vizsgálata. A kutatás során arra kerestük a választ, hogy iskolai szinten mi jellemző az internetfüggőségre vonatkozó prevenciós tevékenységekre és kik vesznek részt benne. Az internet teljes mértékben beépült az életünkbe, azonban számos olyan attribútummal rendelkezik, amelyek megfelelő kontroll nélkül addiktív hatást válthatnak ki. A világháló jelentősége tovább fokozódott a COVID-19 fertőzés által okozott járvány 2020-as megjelenésével, mellyel a kapcsolattartás legfőbb eszköze lett. Emiatt feltételezhetően még nagyobb a kockázata az addiktív internethasználat kialakulásának. Ebből kifolyólag indokolttá vált megvizsgálni, hogy milyen módszerek és programok léteznek az addiktív internethasználat megelőzésére vagy kezelésére, illetve milyenekre lenne esetlegesen szükség. A kutatásban a középiskolai korosztályra vonatkozóan vizsgálódtunk. A velük közvetlen kapcsolatban álló szakembereket (pedagógus, iskolapszichológus, óvodai és iskolai szociális segítő) kérdeztük meg a különböző területeket érintő, elsősorban az internetfüggőségre vonatkozó prevenció helyzetével kapcsolatban. A problémakör átfogó elemzése után kísérletet tettünk az internetfüggőségre vonatkozó megelőző tevékenységek felülvizsgálatára és a már működőképes elemek bevonásával prevenciós javaslatokat fogalmazunk meg a dolgozat végén.

Leírás
Kulcsszavak
internet, internetfüggőség, prevenció, digitális oktatás, óvodai és iskolai szociális segítő, pedagógus, iskolapszichológus, COVID-19
Forrás