Felületek vizualizációja sugárkövetéses eljárással

Dátum
2007-01-29T15:02:50Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Napjainkban egyre több filmben láthatunk számítógép segítségével elkészített vagy feljavított jeleneteket. Néhány évvel ezelőtt ez csak kisebb változtatásokat jelentett, viszont ma már egy új szereplő, egy épület vagy egy új jármű beillesztése a jelenetbe könnyen megvalósítható feladat. Persze nemcsak a hollywoodi filmek és a reklámfilmek egyes részei, hanem akár hírstúdiók teljes berendezései is ezzel a módszerrel készülnek. Olcsóbb és egyszerűbb háromdimenziós modellezéssel megjeleníteni a megfelelő elemeket, mint sok pénzért előállítani az elképzeléseket. Emellett vannak olyan alkalmazások is, amelyekben nem létező vagy egyéb korlátok miatt nem ábrázolható dolgokat jelenítenek meg. Például a rajzfilmek világa vagy akár egy tervezés alatt álló épület látványterve. Egyszóval a számítógépes háromdimenziós modellezésnek egyre fontosabb szerepe van manapság. Ilyen program például a POV-Ray nyílt forráskódú modellező is, mely a sugárkövetéses módszerre épül.

Dolgozatomban bemutatom a program működését, a használatához alapokat és ötleteket adok, illetve egy kis bepillantást a POV-Ray világába.

Leírás
Kulcsszavak
POV-Ray, fényforrások, kameratípusok, egyszerű testek, geometriai transzformációk, görbék, felületek
Forrás