Szerző szerinti böngészés "Abuczki, Marianna"
Megjelenítve 1 - 9 (Összesen 9)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A COVID-19 hatása az európai turizmusraBirta, Sándor Erik; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarA koronavírus megjelenése mindenki életében komoly változásokat hozott és ez igaz volt nem csak a szociális, hanem a gazdasági iparra is. Szakdolgozatomban az után kutattam, hogyan is hatott a COVID-19 okozta járványhelyzet az európai turizmusra. Kutatásomat szekunder módszerrel készítettem, ami alapján több elemzést is tudtam készíteni. Elemzéseim eredményeit ezután értékeltem és javaslatokat is tettem. A pandémia több rétegben is érintette a gazdaságot, de a turizmus és vendéglátás tapasztalta a legdrasztikusabb visszaesést. Szakdolgozatomban ábrákkal, grafikonokkal és táblázatokkal szemléltettem a járvány tombolásának éveiben történő változásokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Hallyu (Koreai Hullám) Nemzetközi HatásaBlaner, Bianka; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat középpontjában az áll, miként terjedt el a koreai popkultúra – különösen a K-pop és a K-dráma – a magyar fiatalok körében, és milyen szerepet játszik mindez identitásuk és kulturális fogyasztásuk formálásában. Primer kutatási módszer segítségével mélyebb betekintést nyerhetünk a rajongói közösségek működésébe. A vizsgálat során feltártam, hogy a Hallyu különböző iparágai milyen hatással vannak a fogyasztói magatartásra. Fontos, hogyan járul hozzá a gasztronómia, a szépségipar a vásárlási folyamatainkhoz, továbbá hogyan formálják a viselkedési mintákat. A dolgozat arra is kitér, a zene- és filmiparban látható tevékenységek mennyire játszanak befolyási szerepet a vásárlási döntéseinkben. Megvizsgálásra került az is, miként formálja a hullám az utazással kapcsolatos prefenciáinkat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A közösségi média és az influenszerek hatása a turizmusraSzéll, Nóra; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban a közösségi média és az influenszerek befolyását vizsgáltam a turizmusra. Manapság a különféle közösségi platformokon (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) rengeteg utazással kapcsolatos tartalommal találkozhatunk. Dolgozatom főleg ennek a tartalomnak az utazási döntéseinkre való hatását vizsgálja. A kutatásom központi részét egy kérdőív képezte, melyben a válaszadók körülbelül 20 kérdés keretén belül fejezhették ki az influenszerek és egyéb közösségi médiumok hatását utazási terveikre. Dolgozatom többek között még foglalkozott az utazási motiváció és a WOM (word of mouth) fogalmával is, ezek szemszögéből vizsgálva a válaszadók visszajelzéseit. Feltételezéseim beigazolódtak, melyek szerint a közösségi média maga nagyobb befolyást gyakorol az utazók döntéseire, illetve az utazók sokszor tájékozódnak az interneten mások véleményei alapján.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A nők munkaerőpiaci helyzetének összehasonlítása Magyarországon és SpanyolországbanTerkovics , Angéla Letti; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban a magyar és a spanyol nők munkaerőpiaci helyzetét és tapasztalatait vizsgáltam mélyinterjúk segítségével. Összefoglaltam a női foglalkoztatás rövid történetét, a két ország gazdasági helyzetét valamint a jogi keretetket. Megvizsgáltam három spanyol és három magyar nő karrierútját azért, hogy feltárjam azokat a társadalmi tényezőket, amelyek befolyásolják a foglalkoztatásukat és a jövedelmüket. A nők és a férfiak munkaerőpiaci esélyeinek kiegyenlítésére való törekvés meghatározta a fejlett országok elmúlt évtizedit. Az előrelépés, amit már megtett a társadalom látványos, azonban a teljes egyenlőség még nem jött el. A dolgozatomban arra keresem a választ, hogy miben kellene még változnia a munkaerőpiacnak ahhoz, hogy elérhetőbb legyen a nők és a férfiak számára egyaránt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A product placement mozifilmekbenPindzsuja, Levente; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban a product placement módszerét mutatom be, mozifilmeken keresztül. Írásom elején áttekintem történetét, más területeken való alkalmazását, illetve különböző típusait is. Külön kitérek a technika hollywood-i, illetve magyarországi használatára is. Végül pedig a termékelhelyezés hatékonyságát és jövőbeli lehetőségeit boncolgatom. A megfelelő bemutatáshoz sokak által ismert sikerfilmeket hozok példának.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gazdagodó gazdagok és szegényedő szegényekAbuczki, Marianna; Erdey, László; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom az országok között és országon belüli jövedelem egyenlőtlenséggel foglalkozik. Napjainkban a jövedelmi egyenlőtlenség az egyik legfontosabb megoldásra váró feladat. Jelenleg a világ népességének majd kétharmada olyan országban él, ahol az egyenlőtlenségek növekednek. Elsődleges célom volt, hogy ennek a társadalomra gyakorolt hatását vizsgáljam. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy meg lehet-e határozni az egyenlőtlenség elégséges szintjét, tudjuk-e azt mondani, hogy a szegényeknek előnye is származtatható-e az egyenlőtlenségből. Latin-Amerika gazdaságilag elmaradott és az egyik legegyenlőtlenebb terület a világon ezért is választottam ezt a térséget. Továbbá a magyar szakirodalmakban nem igazán lelhetők fel források ehhez a témához kapcsolódóan s ezáltal még izgalmasabbnak tűnt témaválasztásom.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Interdiszciplináris elemzés a presztízs szerepének megértésébenMazsu, Réka; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom témája a presztízs. Munkámban megvizsgáltam a fogalmat, kiterjesztve a szó eredetére és a tudományterületeken belüli jelentéseire. Kiemeltem a presztízs szerepét a gazdaságtudományokban, pszichológiai és szociológiai területeken és a marketingen belül is. A kutatásom során mélyinterjúk segítségével feltérképeztem, hogy mennyire fontos a presztízs az egyének számára illetve, hogyan értelmezik a fogalmat. Emellett luxuscikkek piacát elemeztem Svácjban és Magyarországon. Eredményeim alapján több tényszerű megállapításra jutottam, amelyek elengedhetetlenek a státuszszimbólumok megértéséhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Járadékvadászat a villamosenergia-szektorbanAbuczki, Marianna; Elek, Nóra Ilona; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom témája, hogy hogyan jelenik meg a járadékvadászat a villamosenergia-szektorban. Az első rész egy elméleti megközelítés, amelyben kitérek a járadékszerzés okozta társadalmi költségekre. A járadékvadászat és a monopólium közötti kapcsolatra is kitérek. A dolgozat második részében gyakorlati szempontból közelítem meg a kérdést. Kitérek a piacnyitás szükségességére és hatásaira. Valamint, hogy a szabályozás hogyan érte el célját a villamosenergia-szektorban a fogyasztók védelme érdekében. Végezetül néhány tanulság és következtetés, amely segítséget szolgál a téma mondanivalójának könnyebb megértésében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi háborúVasváry, Márton; Abuczki, Marianna; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom a 2018-ban, Amerika által kirobbantott kereskedelmi háborúról szól. Elsőnek bemutatom a résztvevő felek, USA és Kína közötti háttérkapcsolatot, a kereskedelmi háború eszközeit, az elnökök szerepeit, a külkereskedelmi deficit mivoltját, az új világrend kialakulását és a technológiai háborút. Ezek után a kereskedelmi viszály hatásaira koncentráltam régiókra lebontva. Legrészletesebben Kína volt megvizsgálva, ahol számos szempont alapján próbáltam a hatásokat megvizsgálni. Ilyenek voltak például az export, a komparatív előnyök, a jüan árfolyama, a közvetlen külföldi tőkeáramlás, vagy az egy főre jutó GDP változásai. Ezután az Európai Unió szerepét, hozzáállását ás a rá gyakorolt hatásokra tértem ki, melyet India követett, amelynek lehetséges előnyeit boncolgattam. Afrika volt az utolsó vizsgált alany, aki, mint nagyhatalmi stratégiai lépés van jelen a kereskedelmi háborúban. Végezetül pedig azt a kérdéskört részleteztem, hogy vajon le tudja-e előzni Kína az Egyesült Államokat, mint világelső gazdasági hatalom.