Szerző szerinti böngészés "Barczi-Veres, Krisztina"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Nem ismert Applying cooperative techniques in teaching problem solving(2013) Barczi-Veres, KrisztinaTétel Szabadon hozzáférhető Developing Mathematical Problem Solving Abilities and Skills With Cooperative Teaching TechniquesBarczi-Veres, Krisztina; Ambrus, András; Barczi, Krisztina; Matematika- és számítástudományok doktori iskola; DE--Természettudományi és Technológiai Kar -- Matematika- és számítástudományokA magyar oktatásban a következő probléma egyre gyakrabban jelenik meg: a diákok egyre kevésbé önállók a matematikai problémamegoldásban. Sok diák csak passzívan figyeli az új anyag bevezetését vagy egy mintafeladat megoldását, esetleg megpróbálják követni a magyarázatokat, de amikor önállóan kell megoldaniuk hasonló problémákat, a többségük elakad. Ebben a helyzetben a megfelelő tanítási módszer kiválasztása nem mindig egyszerű. Az értekezés egy olyan kísérletet mutat be, amit egy középiskolai osztályban végeztük el és aminek a segítségével megpróbáltuk a matematikai problémamegoldás oktatását színesíteni. A kísérlet során a következő kérdésekre kerestünk választ: 1) Milyen hatással van a kooperatív technikák rendszeres használata a) középiskolai tanulók matematikai problémamegoldó képességére? b) a tanulók matematikához való hozzáállására? c) a tanulók kapcsolatára és az egymáshoz való hozzáállására? 2.) Milyen hatással van a nyílt problémák használata a tanulók problémamegoldó képességére? 3.) Milyen hatással vannak a kooperatív technikák a munka memóriára? 4.) Milyen hatással vannak a nyílt problémák a munka memóriára? 5.) Milyen hatással van a kooperatív technikák és a nyílt problémák együttes használata a tanulók problémamegoldó képességeire?Tétel Szabadon hozzáférhető Isoperimetrically optimal polygons in the triangular grid with Jordan-type neighbourhood on the boundary(2013) Nagy, Benedek; Barczi-Veres, KrisztinaTétel Szabadon hozzáférhető Realizing the problem-solving phases of Pólya in classroom practice(2022-12-07) Ambrus, András; Barczi-Veres, KrisztinaWhen teaching mathematical problem-solving is mentioned, the name of Pólya György inevitably comes to mind. Many problem-solving lessons are planned using Pólya's steps and helping questions, and teachers often rely on his heuristics even if their application happens unconsciously. In this article, we would like to examine how the two phases, Making a plan and Looking back, can be realized in a secondary school mathematics lesson. A case study was designed to observe and analyse a lesson delivered using cooperative work. Subject Classification: 97B10, 97C70, 97D40, 97D50