Szerző szerinti böngészés "Barnucz, Nóra"
Megjelenítve 1 - 7 (Összesen 7)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Back Translation as an Integrated Tool of Language Teaching(2013-01-23T09:24:19Z) Barnucz, Nóra; Nagy, Tibor; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarTranslation had been an important part of ELT for a long time but unfortunately it has also become an unjustifiably neglected area in FLT; its possible advantages have not been properly exploited in the teaching process. As a result of the development of teaching methodologies, translation has gradually lost its importance along with other ‘traditional' tools such as dictation, reading aloud and drills and has become largely ignored by the communicative methods. I have been teaching at the local grammar school, and since I was employed as an English teacher, I have experienced that modern translation activities have clear communicative aims, show high motivation levels and can produce impressive communicative results. The purpose of this paper is to highlight the potential benefits of using translation language teaching as an integral part of classroom activities.Tétel Szabadon hozzáférhető Digitális kihívások a felsőoktatásban: Az NKE oktatóinak digitális készségeinek kvantitatív vizsgálata(2024-05-28) Barnucz, Nóra; Botos, Virág; Ceglédi, Szabolcs; Dominek, Dalma LillaThe information society is not only transforming the process of education but also creating new positions and challenges in the labour market, and education must prepare for this. Research shows that the success of education depends mostly on teachers (Mourshed, Chijoka and Barber 2010). In this study, we investigate the digital competence of teachers at Ludovika University of Public Service (hereinafter: LUPC) (N=824). For the quantitative research, we used the DigCompEdu questionnaire. The level of digital competence of the teachers is assessed based on their own self-assessment. We assume that although their digital competences need improvement, but their motivation to use digital technologies in the classroom is positive. The instructors scored higher points in the areas of digital resource management, professional engagement and teaching & learning but they scored the lowest in the area of assessment.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az információs és kommunikációs technológiai eszközök szerepe a közoktatásban az intézményvezetők és intézményvezető helyettesek szemszögébőlBarnucz, Nóra; Buda, András; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatban az IKT eszközök a pedagógusok munkájára és a tanulók attitűdjére, motivációjára vonatkozó hatását vizsgáljuk az intézményvezetők és helyettesek szemszögéből. A téma aktualitását az adja, hogy az elektronikusan támogatott tanítás-tanulás hatalmas teret nyert magának a köz- és felsőoktatásban egyaránt (Felvégi, 2005). A kérdés az, hogy 2016-ra történt-e érdemi változás az utóbbi mérésekhez képest (Hunya, 2007; Lakatosné 2010). Milyen irányú változás tapasztalható az intézményvezetők attitűdjében az IKT eszközök oktatásban történő használata; valamint az IKT eszközök pedagógusokra, tanulókra és az intézményekre kifejtett hatását illetően. A kutatók (García & Roblin, 2008; Drent & Meelissen, 2008) egyetértenek abban, hogy az oktatás minden szintjén fontos a digitális kompetencia fejlesztési lehetőségeinek kiaknázása, hiszen a „Z” generáció után következő generáció számára már teljesen hiteltelenné válhat, ha a tanáraik nem tudják, vagy nem akarják használni a környezet adta lehetőségeket. Elemzésünk alapjául saját kérdőívet készítettünk. A kutatásban magyarországi közoktatási intézmények vezetői és helyettesi vettek részt. A kérdőív kitöltése papír alapon és online-módon történt. A kutatás 2016. március elején indult és április végéig tartott, amelynek során 50 fő válaszolt a kérdőívünkre. Az adatbázist SPSS statisztikai programmal elemeztük. Bizonyos mértékben sikerült feltérképezni az egyes intézmények pedagógusainak, tanulóinak attitűdjét az IKT eszközök oktatásban történő használatával kapcsolatban, valamint az intézmények IKT ellátottságáról is sikerült tájékozódnunk az intézményvezetők és helyettesek szemszögéből vizsgálva a kérdéseket.Tétel Szabadon hozzáférhető LEHETŐSÉG, KIHÍVÁS VAGY AKADÁLY? A KÖZOKTATÁS INTEGRÁCIÓS FELADATAI - NEMZETKÖZI KITEKINTÉS ÉS MAGYARORSZÁGI HELYZETKÉP(2016-06-30) Zolnai, Erika; Balogh, Erzsébet; Barnucz, Nóra; Fónai, Mihály; Hüse, LajosIn our paper, those international processes are studied which determine the role and effectiveness of public education in the international and Hungarian context. We try to examine what globalization processes the school fits into; what positive or negative confirmation the interventions cause in the education system. In the Hungarian situation besides the segregation and integration, the selectivity of the education system can be also seen and is also shown in the study. The paradigm shifts in public education, the role of the inclusive school are presented through the Hungarian integration efforts. To sum up, an implemented integration program is also introduced where the experts’ efforts are put in the center of the topic.Tétel Szabadon hozzáférhető Lehetőség, kihívás vagy akadály?: A közoktatás integrációs feladatai, nemzetközi kitekintés és a magyarországi helyzetkép(2016) Zolnai, Erika; Balogh, Erzsébet; Barnucz, Nóra; Fónai, Mihály; Hüse, LajosTétel Szabadon hozzáférhető Quality of Life Nyiregyhaza: District 2015(2016) Szigeti, Fruzsina; Barnucz, NóraTétel Szabadon hozzáférhető The possible contexts of inclusion and special educational needs in the light of an international research(2021-05-31) Fónai, Mihály; Barnucz, Nóra; Hüse, LajosTanulmányunkban az iskolai inklúzió és a sajátos nevelési igénye (a továbbiakban: SNI) összefüggéseit vizsgáltuk egy nemzetközi kutatás keretében. Az elméleti részben vázoljuk a szegregációtól az integráción át az inklúzióig tartó folyamatot, mely alapján vitatott az egyes fogalmak használata. Az iskolarendszerben az integráció a fogyatékossággal élő tanulók szegregált oktatásával szemben kialakult megközelítést és gyakorlatot jelenti, melynek célja az elkülönített oktatás felszámolása volt. Az SNI nem diagnosztikus, hanem iskoláztatási fogalom, és a gyógypedagógiai és a jogi fogalomhasználat sem esik egybe. Kutatásunkba ukrajnai (kárpátaljai, 280 fő), lengyel (271 fő) és magyarországi (552 fő) tanulók kerültek. Az iskolai befogadást és a társas támogatást az iskolai sikerek alakítják, növelik. A sikerek képesek a tanulási problémákkal küzdő tanulók önbecsülését is növelni, ami együtt jár a társas támogatás növekedésének és a kirekesztés csökkenésének a szubjektív észlelésével.