Szerző szerinti böngészés "Berecz, Vivien Andrea"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fred Botting Gothic című könyvének bevezetésének és második fejezete kezdetének a fordításaBerecz, Vivien Andrea; Hajdufi, Orsolya Éva; Séllei, Nóra Katalin; DE--Bölcsészettudományi KarA szakfordításom fúkuszában Fred Botting a gótika műfaját meghatározó Gothic című műve áll, ami a bevezető (Introduction) és a gótika eredetével foglalkozó második fejezetének angol nyelvről magyar nyelvre való fordítása.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Salman Rushdie's Imaginary MirrorBerecz, Vivien Andrea; Bényei, Tamás; DE--Bölcsészettudományi KarIn this paper, I highlight the interconnectedness of postmodernism (with the focus on poststructuralism), postcolonialism, and magical realism, suggesting that the two modes meet in Midnight’s Children. I give insights into Rushdie’s novel through these different modes of literary and cultural criticism to emphasize the impossibility of a one-sided analysis. As it must be considered through different filters of interpretation, so the novel can be understood on multiple levels, because, just as India and its people, the narrative presents a world which is divided, multicultural and complex.Tétel Korlátozottan hozzáférhető The Revival of Postcolonial GhostsBerecz, Vivien Andrea; Séllei, Nóra Katalin; DE--Bölcsészettudományi KarIn my thesis I am examining the development of (post)colonialism and the gothic genre through the process of Othering let it be social or colonial. First through the breakdown of Jane Eyre, focusing on the characters of Jane Eyre and Bertha Mason and their individual place created by the society, as Others. Following with Wide Sargasso Sea and how Jean Rhys subverted the narrative and the viewpoint of the character of Bertha Mason, giving her a distinct voice through Antoinette Cosway, which is not silenced by the imperial views but strengthened by Rhys, who also presents other voices to create a multi-dimensional narrative. Then closing with Anita and Me, where the Gothic and postcolonial meet in the character of Meena Kumar, where England becomes the locus of the postcolonial Other which haunts the land in the image of its immigrants through the body of the protagonist which presents the dislocated anxieties the British must face.