Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Berecz, Vivien Andrea"

Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Fred Botting Gothic című könyvének bevezetésének és második fejezete kezdetének a fordítása
    Berecz, Vivien Andrea; Hajdufi, Orsolya Éva; Séllei, Nóra Katalin; DE--Bölcsészettudományi Kar
    A szakfordításom fúkuszában Fred Botting a gótika műfaját meghatározó Gothic című műve áll, ami a bevezető (Introduction) és a gótika eredetével foglalkozó második fejezetének angol nyelvről magyar nyelvre való fordítása.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Salman Rushdie's Imaginary Mirror
    Berecz, Vivien Andrea; Bényei, Tamás; DE--Bölcsészettudományi Kar
    In this paper, I highlight the interconnectedness of postmodernism (with the focus on poststructuralism), postcolonialism, and magical realism, suggesting that the two modes meet in Midnight’s Children. I give insights into Rushdie’s novel through these different modes of literary and cultural criticism to emphasize the impossibility of a one-sided analysis. As it must be considered through different filters of interpretation, so the novel can be understood on multiple levels, because, just as India and its people, the narrative presents a world which is divided, multicultural and complex.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    The Revival of Postcolonial Ghosts
    Berecz, Vivien Andrea; Séllei, Nóra Katalin; DE--Bölcsészettudományi Kar
    In my thesis I am examining the development of (post)colonialism and the gothic genre through the process of Othering let it be social or colonial. First through the breakdown of Jane Eyre, focusing on the characters of Jane Eyre and Bertha Mason and their individual place created by the society, as Others. Following with Wide Sargasso Sea and how Jean Rhys subverted the narrative and the viewpoint of the character of Bertha Mason, giving her a distinct voice through Antoinette Cosway, which is not silenced by the imperial views but strengthened by Rhys, who also presents other voices to create a multi-dimensional narrative. Then closing with Anita and Me, where the Gothic and postcolonial meet in the character of Meena Kumar, where England becomes the locus of the postcolonial Other which haunts the land in the image of its immigrants through the body of the protagonist which presents the dislocated anxieties the British must face.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó