Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Boda, Eszter"

Megjelenítve 1 - 12 (Összesen 12)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Analysis of the Cavebath of Miskolctapolca's brand elements and guests satisfaction
    (2016) Müller, Anetta Éva; Boda, Eszter; Ráthonyi, Gergely Gábor; Ráthonyi-Ódor, Kinga; Barcsák, Barbara; Könyves, Erika; Bíró, Melinda; Dobay, Beáta; Bendíkova, Elena
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Characteristics of adventure parks with a focus on human resources and visitor profiles
    (2019) Boda, Eszter; Bácsné Bába, Éva; Müller, Anetta Éva
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    GYÓGYPEDAGÓGIAI MOZGÁSFEJLESZTÉS SZEREPE ÉS MÓDSZERTANI ASPEKTUSAI
    (2021-09-30) Müller, Anetta; Laoues-Czimbalmos, Nóra; Szerdahelyi, Zoltán; Boda, Eszter; Mező, Katalin
    The essence of man is movement. It is true that the need for exercise varies at different age stages, but movement and its developmental role and positive impact accompany us throughout our lives. Movement development determines the development of the abilities of healthy and disabled children, which is manifested in the improvement of not only motor but also cognitive abilities. In our article, we present the theoretical foundations of movement development and development by analyzing secondary literature. We highlight and present the methodological features related to movement development that can be used in the field of special education, which can help children with special needs or disabilities to overcome their ability disadvantages.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Gyógypedagógiai mozgásfejlesztés szerepe és módszertani aspektusai
    (2021) Müller, Anetta Éva; Laoues-Czimbalmos, Nóra; Szerdahelyi, Zoltán; Boda, Eszter; Mező, Katalin
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Motiváció vizsgálata a kalandpark-látogatók körében
    (2018) Boda, Eszter; Bácsné Bába, Éva; Müller, Anetta Éva
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Motiváció vizsgálata a kalandpark-látogatók körében
    (2018-07-07) Boda, Eszter; Bácsné Bába, Éva; Müller, Anetta
    In the world of runaway, “homo-sitting” and mobile telephones, the quality of leisure time is gaining increasing importance, most of which is the experience gained and the characteristics of existing natural factors. A variety of thematic and adventure parks are reported every year, increasing travel and visitors' growth every year, the service offering of which broadly satisfies the needs of modern man and kind. In the focus of our research, we set the link between recreational habits and motivation of adventure park visiting. Use the survey questionnaire to calibrate consumer habits (n = 408). There were significant differences in the number of factors studied, such as those who seek more physical activities in their free time and prefer to respond to the challenge and extravagance motivating motivation in each of the adventure parks, or even for leisure-time enthusiasts. Our research reveals that service providers should consider targeting their leisure time habits, for example, they can benefit from a thorough consumer mapping from the point of view of electoral motivation.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Recreational Factors Influencing the Choice of Destination of Hungarian Tourists in the Case of Bulgaria
    (2023) Müller, Anetta Éva; Bácsné Bába, Éva; Kinczel, Antónia; Molnár, Anikó; Boda, Eszter; Papp-Váry, Árpád; Tütünkov-Hrisztov, Jordán
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Rekreációs fogyasztói szokások vizsgálata magyar fiatal felnőttek körében
    (2019) Boda, Eszter; Bácsné Bába, Éva; Laoues-Czimbalmos, Nóra; Müller, Anetta Éva
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Role of the Handball at School Programme in Everyday Physical Education
    (2018) Müller, Anetta Éva; Juhász, István; Boda, Eszter; Nagy, Zsuzsa; Bíró, Melinda
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    The Role of „Handball At School” Program in Ability Development and Replenishment Training
    (2018-05-02) Müller, Anetta; Juhász, István; Boda, Eszter; Biró, Melinda; Nagy, Zsuzsa
    In Hungary the undisputable merit of TAO subsidy is realized in replenishment training, human resource development and development of sports infrastructure. The other important base of replenishment development is „Handball at School” programme managed by Hungarian Handball Federation. „Handball at School” programme was launched in relation to every-day physical education and we undertook the skills-building role of its impact assessment. A survey programme was organised by us in the autumn and spring semesters of 2015/ 2016 academic year aiming to prove that project has positive effect on aiming accuracy and performance stability results of pupils, as well as their precision of technical implemetation. 183 pupils were examined who had two sponge-handball lessons a week out of their 5 physical education lessons. When choosing the pilot scenes it was considered important to get Budapest, Easternand Western Hungary also involved. To examine aiming accuracy two tests were applied. One is „throwing at a target from throwing straddle without previous swing” performed by the pupils. The children were expected to hit the small box five times with right technical implementation meaning that it was done with lifted elbow. After the first implementation they were given some time to relax and the the shots were repeated five times again. The children were asked another task to perform, a similar one to the first, but it had to be performed from running up, that is they ran back from a line, took the sponge ball, ran back to the line and had to hit the small box again with lifted elbow. At this task several aspects were noted and measured again: the time needed for implementation, target accuracy and also whether the technical implementation of the throw was accurate. JEL Classification: I21, Z28
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    The Experiences of Motor Skill Development in Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) Reflected through Parental Responses
    (2024) Müller, Anetta Éva; Bácsné Bába, Éva; Zidek, Peter; Lengyel, Attila; Herpainé Lakó, Judit; Laoues-Czimbalmos, Nóra; Molnár, Anikó; Boda, Eszter
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    The role of "Handball at School" program in ability development and replenishment training
    (2018) Müller, Anetta Éva; Juhász, István; Boda, Eszter; Bíró, Melinda; Nagy, Zsuzsa
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó