Szerző szerinti böngészés "Boda, Krisztina"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Pulmonary Arterial Pressure Response During Exercise in COPD: A Correlation with C-Reactive Protein (hsCRP)Varga, Janos; Palinkas, Attila; Lajko, Imre; Horváth, Ildikó; Boda, Krisztina; Somfay, Attila; Horváth Ildikó (1964-) (orvos); Országos Korányi Pulmonológiai IntézetPublikáció Szabadon hozzáférhető Pulmonary Arterial Pressure Response During Exercise in COPD: a Correlation with C-Reactive Protein (hsCRP)(2016) Varga, János; Pálinkás, Attila; Lajkó, Imre; Horváth, Ildikó; Boda, Krisztina; Somfay, AttilaTétel Korlátozottan hozzáférhető Tanulás anyanyelven és idegen nyelvenBoda, Krisztina; Fehér, Krisztina; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban egy szakgimnáziumban végzett kérdőíves mérés segítségével szerettem volna arra a kérdésre választ kapni, hogy vajon az idegen nyelven való tanulást mennyire nehezítik a nyelvi akadályok, azaz könnyebb-e magyarul tanulni, mint idegen nyelven. A kutatásom célja volt, hogy bebizonyítsam, a tanulásban nem kizárólag a nyelv megértése okozhat nehézséget, hanem olyan tényezők is szerepet játszanak a tanulás sikerességében, mint például az, hogy egy diák mennyire motivált egy tantárgyban. Mivel a kutatást egy két tannyelvű osztályban végeztem, így az eredményeimet az eddigi két tannyelvű iskolákban végzett kutatásokkal vetettem össze. A dolgozatban nagy szerepet kap a két tannyelvű oktatás helyzetének és problémáinak bemutatása is, hiszen az általános problémák kihatással vannak arra is, hogy a diákoknak mennyire lesznek akár nyelvi, akár egyéb nehézségeik a tanulásban. Így például, ha nincs elég jó tankönyv a piacon, amiből az idegen nyelven tanító pedagógusok választani tudnak, akkor ez meg fogja nehezíteni a tanulást is. Ezek olyan általános problémák, amelyek az egész magyarországi két tanítási nyelvű oktatást meghatározzák. A problémákra azonban léteznek lehetséges megoldások, amelyeket szintén számba vettem. A kérdőíves felmérés eredményei pedig azt mutatják, hogy az idegen nyelven tanuló diákoknak hasonló problémáik vannak a tanulással, mint az anyanyelvükön tanuló társaiknak, és ezek a problémák nem kizárólag a nyelvet érintik.