Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Bona, Gabriella"

Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Bihari-sík tanösvényt feldolgozó foglalkoztató füzetek összeállítása alsós korosztály számára
    (2010-05-27T07:26:25Z) Bona, Gabriella; Juhász, Lajos; DE--ATC--Mezőgazdaságtudományi Kar
    Természetvédelmi mérnök hallgatóként megpályáztam egy tanösvényi foglalkoztató füzet sorozat összeállítását, megjelentetését, amely a bihari régió oktatási intézményeiben kerül terjesztésre a Bihari-sík Tájvédelmi Körzet természeti értékeit dolgozza föl, a Bihari-sík tanösvényen, általános iskola alsó tagozatos tanulói számára. A diplomamunkámban kifejtettem a foglalkoztató füzetek szükségszerűségének az okát, amely szerint hatékonyabbá teszi ilyen jellegű feldolgozása a tanösvényi környezeti nevelési formát. A diplomamunka célja: olyan életkori sajátosságoknak megfelelő füzet, - elsőtől-negyedikes osztályig - összeállítása, amely megfelel a környezeti nevelés alapelveinek. Kidolgoztam a megfelelő módszertant és bemutattam, hogy milyen eszközökkel érhetjük el a foglalkoztató füzet használatával a környezeti nevelés kívánalmait, követelményeit. A környezeti nevelést az adott szituációban, az adott témához leginkább illő nevelési módszerrel kívántam megközelíteni. E szerint a természeti értékek megismeréséhez használtam az analitikus és holisztikus, az értelmi és érzelmi, a gondolkodás és tevékenységközpontú stílusokat. Diplomadolgozatomban bemutattam az elsős füzet tartamát állomásonként. A bemutatás során kitértem arra, hogy mit és milyen eszközzel kívánok elérni a környezeti nevelés követelménye sorából. A szakirodalmi háttér tanulmányozásával megvizsgáltam a környezeti nevelés történetének nemzetközi, magyarországi főbb mozzanatait, amelyek során eljutottunk oda, hogy az emberiség számára 21. század legfontosabb feladati között a környezeti tudatformálás, létünk alapja.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó