Szerző szerinti böngészés "Boros, Zsolt"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 6S rendszer bevezetésének előkészítése a VÁMOSGÉP Kft. Oktatási KözpontbanBoros, Zsolt; Kocsis, Imre; DE--Műszaki KarLean. Egy sokak számára máig is idegen kifejezés, ami a ’80-as évek végén jelent meg, és azóta egyre nagyobb teret hódít a vállalatok életében, működésében. Gyakran használják ezekre a cégekre a „lean vállalat” kifejezést. De mitől lesz egy cég lean vállalat? Ha röviden kellene a kérdést megválaszolni, talán úgy lehetne, hogy attól, mert törekszik a veszteségmentes működésre, és a folyamatos tökéletesítésre a termelékenység növelése érdekében. A laikus ember erre rögtön azt válaszolja, hogy a legtöbb cég erre törekszik, mégsem lean vállalat. Ez a kijelentés is igaz, mert valóban nem mindegy, hogy az előbb vázolt célokat milyen módszerek alkalmazásával érik el. Erre vannak jól bevált, Japánból indult módszerek, amelyek alkalmazásához viszont előbb meg kell érteni a lean alapelveit és a lean menedzsment lényegét, azaz szükséges a lean gondolkodásmód és filozófia alkalmazása. Lehet-e alkalmazni a lean módszereit az oktatásban, mint szolgáltatásban? A lean gondolkodásmódot alkalmazó vállalatvezetés erre határozott igennel válaszol. Egy tiszta, rendezett, biztonságos, fölöslegesen elhelyezett tárgyaktól és eszközöktől mentes környezetben sokkal szívesebben vesznek részt a tanulók az oktatásban, mint egy rendezetlen, piszkos, veszélyesnek tűnő területen, nem mellesleg a rendezettség kialakításával sok szabad hely, raktározási terület is keletkezhet. A rendezett munkakörnyezet kialakításához kiválóan alkalmazható a lean vizuális menedzsment módszerei közül az 5S vagy a 6S módszere. Ha pedig egy oktató az ilyen módszerrel kialakított környezetben, a lean alapelvei mentén oktat és nevel, tovább tudja örökíteni a lean gondolkodásmódot, a rendre és tisztaságra neveléssel pedig megvalósítja a környezeti nevelést is. A szakdolgozat egy több, mint 30 éve a szakképzésben részt vevő gazdálkodó szervezet Oktatási Központjában bevezetendő 6S módszer előkészítését mutatja be. A dolgozatban bemutatásra kerül a cég, és a cég által létrehozott Oktatási Központ. A lean menedzsment, a TPS, a lean alapelvek és az 5S/6S módszer áttekintése után ismertetésre kerül a vállalatnál, illetve annak bizonyos területein alkalmazott 6S módszer. A problémafelvetést és a feladatok, célok megfogalmazását követően ismertetésre és bemutatásra kerülnek azok a folyamatok, tevékenységek, eszközök és az elvégzett feladatok, amelyek a célok elérése érdekében kerültek megvalósításra, felhasználásra, alkalmazásra. A dolgozat az elért eredmények bemutatása mellett a további feladatokra, kitűzött célokra is kitér.Tétel Szabadon hozzáférhető magyar iskolarendszerű szakképzésről érthetően – a szakmunkástanulók gyakorlati oktatásának lehetőségei(2019-06-06) Boros, ZsoltThe system of Vocational Education in Hungary is a rather complicated and the teaching staff and the students often do not know their way around it. In a new series of articles we intend to introduce the different parts of the national vocational training system. This is the first article of the series where we summarize the ways of practical training in the Hungarian Vocational Education System.