Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Chenini, Fatma"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Representations of Black Masculinity in Oscar Micheaux's Silent Film Within Our Gates
    (2020) Chenini, Fatma
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Uplift vs. Stereotyping: The Representation of Male Social Roles in Oscar Micheaux’s Films Between 1920 and 1939
    (2024) Chenini, Fatma; Csató, Péter; Irodalom- és Kultúratudományok Doktori Iskola; Bölcsészettudományi Kar::Angol-Amerikai Intézet
    A „Társadalmi felemelkedés vs. sztereotipizálás: férfi társadalmi szerepek ábrázolása Oscar Micheaux filmjeiben 1920 és 1939 között” című disszertáció az afroamerikai filmkészítő, Oscar Micheaux néma- és hangosfilmjeiben (1920–1939) megjelenő fekete férfi karakterek ábrázolását vizsgálja. A disszertáció fő állítása, hogy Micheaux ezeket a férfi karaktereket az ellenállás szellemével ruházta fel, összhangban az afroamerikai közösség társadalmi felemelkedésre irányuló átfogó céljával. Finoman árnyalt ábrázolásai a fekete közösséget ebben az időszakban sújtó társadalmi, gazdasági és létbeli kihívások alapos ismeretéről tanúskodnak. A disszertáció négy fő fejezetre oszlik (a bevezetésen és a konklúzión kívül), melyek közül az első a fekete férfi karakterek filmes ábrázolását vizsgálja mind fehér, mind fekete filmkészítők alkotásaiban 1919 előtt, valamint elemzi azokat a történelmi és társadalmi-gazdasági tényezőket, amelyek meghatározták a faji és nemi identitásokat mind a fehér, mind a fekete férfiak számára az adott időszakban. A következő három fejezet mindegyike Micheaux filmjeinek egy-egy jellegzetes karaktertípusára összpontosít: a kétkezi munkásra, a komikus negatív karakterre, és a példaszerű főhősre. Míg a fekete kétkezi munkás karakterét gyakran félrereprezentálták a korabeli fehér vagy fekete rendezők filmjeiben, Micheaux ábrázolása egyedülálló perspektívát kínál, megkérdőjelezve azokat a faji előítéleteket, amelyek a fekete férfiak dehumanizálására törekedtek. Ezzel szemben a komikus karakterek látszólag hasonlíthatnak a hagyományos sztereotípiákra és karikatúrákra, de Micheaux ezen karaktertípus újraértelmezésével megakadályozza, hogy puszta faji karikatúraként kategorizálhassák őket. Az utolsó vizsgált karaktertípus a példaszerű főhős, akit jellemzően hősies figuraként ábrázolnak, többnyire pozitív tulajdonságokkal. Micheaux ezen férfi főszereplőinek ábrázolása összetett és sokoldalú, kiemelve azokat a tulajdonságokat, amelyek hozzájárulnak egyéni és közösségi fejlődésükhöz, de azokat azokat a jellemhibákat is, amelyek akadályozzák fejlődésüket és hatással vannak a körülöttük lévőkre. Micheaux tehát nem idealizált módon mutatja be ezeket a karaktereket; nem utópisztikus alakok ők, hanem valósághűen ábrázolt egyének, akiknek hibái fejlődést és változást követelnek tőlük—akárcsak a fekete közösség bármely más tagja esetében.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó