Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Csibi, Alexandra"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Környezeti problémák és a környezettudatosság
    Csibi, Alexandra; Csapóné Riskó, Tünde; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Kutatásom fő célkitűzése, hogy szekunder kutatásom során megvizsgáljam, hogy miért fontos megóvunk környezetünket, milyen környezeti alapproblémákkal küzdünk, mit jelent a környezettudatosság valamint a környezettudatos fogyasztás és hogy hogyan alakult ki a „zöld szemlélet”. Célkitűzésem továbbá, hogy a primer kutatásom során kérdőíves felmérés alkalmazásával, a kutatásban résztvevők körében meghatározzam, hogy mennyire jellemző a környezet iránti felelősségvállalás, mely tényezők befolyásolják a környezettudatos fogyasztási döntéseket, illetve miben nyilvánulnak meg a környezettudatos lépések.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    The Influence of Musical Training on L2 Intonation, Phonology and Verbal Memory
    (2013-01-16T09:09:03Z) Csibi, Alexandra; Sankó, Gyula; DE--TEK--Bölcsészettudományi Kar
    The aim of this paper was to explore how musical training affects such L2 abilities as auditory processing (intonation, phonology) and verbal memory. For seeing into the former a considerable amount of neurological and behavioural data were collected and in the examination of the latter, a small experiment was also conducted besides presenting the theoretical background. In this experiment twelve (6 musician and 6 non-musician) secondary school students participated. They were required to complete a questionnaire about their English as well as musical background to obtain the relevant data. This was followed by a vocabulary pre-test, which measured whether there was considerable preliminary knowledge of the target words by students, in which case the content should have been modified. In the experiment itself, 14 words were taught to the students through two small texts and during the instruction they could also see the list of these words with their Hungarian equivalents. Following this, they were presented with two tests on the taught words, one concentrating on receptive-productive, and the other purely on productive abilities. Musician students had a tendency to have higher performance in the experiment but results showed contradictions, too. In the Immediate recall section musicians performed better in Task 2 (purely productive) but not in Task 1 (receptive-productive), while in the Delayed recall section musicians’ advantage was unanimous. Additionally, calculations seeking the relation between duration of musical training and level of success in vocabulary learning suggested no causal relationship between musical background and verbal memory abilities.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó