Szerző szerinti böngészés "Egri, Zsuzsanna"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az alma integrált növényvédelemének előnyei a hagyományos növényvédelemmel szembenEgri, Zsuzsanna; Tarcali, Gábor; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarA dolgozatom elkészítése során igyekeztem bemutatni a hagyományos és integrált alma ültetvények növényvédelmi eljárásaik közötti különbségeket. Ezen belül is próbáltam a gyakorlatban felhasznált szerekre összpontosítani, hogy milyen arányú különbségek vannak a rovar és gombabetegségek elleni szerek felhasználása között. Az integrált ültetvényen, a 2014-es éven nem voltak különösen nagy számban jelen a kórokozók illetve a kártevők, a legnagyobb számban az almamolyok szinten tartására kellett ügyelni, de az ellenük való védekezés sikerként könyvelhető el, hiszen nem haladta meg a gazdasági kártételi küszöböt. A hagyományos ültetvényen a kórokozókat és kártevőket, nem sikerült a gazdasági kártétel küszöb alatt tartani. Főként a varasodás okozott nagyobb problémát, amit a betegségekre fogékony fajták termesztése csak tovább rontott. Úgy gondolom, hogy sikerült az integrált növényvédelem előnyeit és hatékonyságát bemutatnom a hagyományos művelési móddal szemben, ahol helyet kapnak a növényvédelemben a mechanikai, biológiai és agrotechnikai eljárások is. Ezekkel a műveletekkel pedig a növényvédőszer felhasználás is csökken, ami némiképpen a vegyszerek felesleges kijuttatását és nem utolsó sorban a kiadásokat is mérsékli. A hagyományos ültetvényeken, ezért érdemes lehetne az integrált növényvédelemből átvenni, akár olyan védekezési eljárásokat, amelyek nem igénylik feltétlenül, az ültetvény teljes átalakítását, ilyen például a csapdázások és meteorológiai adatok használata.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Egri és Egri Tüzép Kft. és két versenytársának gazdasági elemzéseEgri, Zsuzsanna; Kerezsi, Dóra; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom fő célkitűzése az Egri és Egri Tüzép Kft., a Szilágyi Tüzép 96. Kft. és a POLIT-T Kft. átfogó elemzése és ismertetése, továbbá a bemutatott vállalkozások fejlesztésére történő javaslattétel. Úgy hiszem, hogy egy vállalkozás sikere legyen akár kis- vagy középvállalkozás, a mai gazdasági helyzetben nagyban függ attól, hogyan használja ki a piac adta lehetőségeit, s mennyire bízza döntéseit megalapozott számításokra.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Evolution of the Hungarian Language under the Influence of English in Our Days(2014-05-28T09:33:54Z) Egri, Zsuzsanna; Csontos, Pál; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA dolgozatom célja az egyetemista diákok nyelvhasználati szokásainak bemutatása annak tükrében, hogyan használják az angol jövevényszavakat. A dolgozatom első felében bemutatom, milyen volt Magyaroszág kapcsolata Nagy-Britanniával és az Egyesült Államokkal, majd kitérek arra, miért vált az angol világnyelvvé. Továbbá megpróbálom definálni a Hunglish fogalmát, melynek egyik fajtáját, a jövevényszavak átvételét vizsgálom meg részletesen. Végezetül pedig kiértekelem a kérdővem, mellyel az egyetemista diákok nyelvhasználati szokásait vizsgáltam meg.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tanulási stílusok jelentősége az osztályterembenEgri, Zsuzsanna; Bálintné Lipták, Csilla; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatom célja, hogy feltérképezzem, milyen jelentőséggel bír a tanulási stílusok alkalmazása az osztályteremben. Elemezem, milyen különböző megközelítések léteznek tanulási stílus modellek tekintetében. Ezután bemutatom a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolájában készített esettanulmányomat, melyet az összefüggő féléves gyakorlatom során végeztem a 10/a haladó angol csoportjában. Munkám során arra kerestem megerősítést, hogy a tanulási stílusok figyelembe vételével hatékonyabban tudjuk differenciálni a tanításunkat azzal, hogy minél változatosabb módszereket használunk, figyelembe véve az egyén tanulási stílusát. Az idő rövidsége miatt nem találtam egyértelmű bizonyítékot, azonban az eredmények azt mutatják, hogy érdemes figyelembe venni a tanulási stílusokat a jövőben, s folytatni a kísérletezést.