Szerző szerinti böngészés "Hajdu, Judit"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az egyéni vállalkozások növekvő népszerűsége és annak okai, adózási szempontból, Békés és Hajdú-Bihar megyébenHajdu, Judit; Gazdag-Kerezsi, Dóra; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozatom központi témája az egyéni vállalkozók népszerűségének okai, melyeket egyrészt az adózási rendszerükben keresek, azaz célom megvizsgálni, hogy van-e kapcsolat a népszerűségük és az adózási formái között. A szakdolgozat kutatásához kérdőíves felmérést készítek, mely összeállításakor voltak konkrét célkitűzéseim, melyeket szem előtt tartottam. Az egyik főcélom megvizsgálni, hogy mi az egyéni vállalkozók és magánszemélyek véleménye a vállalkozási formáról, több szempontból is. Részcélom a különböző adózási formák összehasonlítása, azon tényezők kiemelése, amelyek jelentős különbségek lehetnek a vállalkozók adózási formáinak választásakor. Emellett további részcélom megvizsgálni, hogy milyen tényezők ösztönözik a magánszemélyeket az egyéni vállalkozóvá váláshoz. A másik főcélom az, hogy felmérjem az új KATA hatásait az egyéni vállalkozókra, megfigyeljem, hogy előreláthatólag mennyire fogja befolyásolni a működésüket, a vállalkozási forma népszerűségét. Ezen belül célom összehasonlítani az új törvény hatályba lépése előtti és utáni helyzetet, aszerint, hogy melyik a legnépszerűbb adózási forma és mennyivel változik majd azok helyzete, akik váltanak. További részcélom vizsgálni azt is, hogy mi befolyásolhatja a kisadózókat a váltásra vagy a maradásra.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Bata Tüzép Kft. marketingkommunikációs tevékenységeHajdu, Judit; Szakály, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi KarA záródolgozatomban a gyakorlati helyem, a Bata Tüzép Kft. marketingkommunikációs tevékenységét vizsgáltam meg. Témaválasztásom oka, hogy a cég életében fontos szerepet tölt be a marketingkommunikáció, a gyakorlatom során betekintést nyertem ebbe a folyamatba, ami felkeltette az érdeklődésemet és ezzel együtt meghatározta a dolgozatom témáját és címét. A záródolgozatomban először bemutatom a gyakorlati helyemet, ahol tizennégy hetet töltöttem. Szót ejtek a vállalkozás alapításáról, főbb tevékenységeiről és imázsáról. A vállalkozás bemutatása, rövid története után a dolgozatom fő témáját, a marketinget, marketingkommunikációt fogom kifejteni. Tisztázom a marketing és marketingkommunikáció fogalmát és összefüggéseit. A dolgozatomban egy SWOT-elemzéssel is szemléltetem a vállalat erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. Megfogalmazom a vállalat küldetését és céljait. 4P (Product = termékpolitika; Place = értékesítési politika; Price = árpolitika; Promotion = kommunikációs politika) marketingmix modellel szemléltetem a Bata Tüzép Kft.-t. Kifejtem a marketingkommunikációs mix formáit, eszközeit, a reklámozást (Advertisment), az értékesítésösztönzést (Sales Promotion), a PR-t (Public Relations), a személyes eladást (Personal Selling), a direkt marketinget (DM). Ezeket a formákat, eszközöket bemutatom a Bata Tüzép Kft. példáján keresztül, sajátos tapasztalatok alapján. A 21. században elengedhetetlen egy cég életében, hogy ne alkalmazzon online marketinget, az online marketing fontosságára hívom fel a figyelmet és írok részletesen, amely meghatározta a gyakorlati tevékenységem egy részét is a vállalatnál. Kifejtem a csapatmunka fontosságát, és hogy miért jó csapatban dolgozni. Ezek után marketingkommunikáción belül bemutatom a rendezvényszervezést és eseménymarketinget, a gyakorlati helyem példáival alátámasztva. Célom, hogy dolgozatommal bebizonyítsam, hogy egy vállalkozás sikerességéhez mennyire fontos és nélkülözhetetlen a marketinges tevékenység, ezen belül pedig a marketingkommunikáció.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az NPK tápanyagellátás és a tőszám hatása a kukoricahibridek termésére(2010-05-20T10:03:21Z) Hajdu, Judit; Sárvári, Mihály; DE--ATC--Mezőgazdaságtudományi KarDolgozatomban két agrotechnikai tényezőt vizsgáltam. Műtrágya és állománysűrűséget hat külöböző tenyésidejű és genetikájú kukorica hibridnél. A kísérletek három vetésidő négy ismétlésben műtrágyázási, tőszám, életlen blokk elrendezésben kerültek beállításra. A kísérleteket 2006-ban és 2007-ben állítottuk be. A kísérletek során a tápanyagellátás hatását és a hibridek tőszámsűríthetőségét vizsgáltam a kukorica termésére és betakarításkori szemnedvesség-tartalmára. A kísérleti adatok kiértékeléséhez variancia-analízist és parabolikus regreszió-analízist használtam.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A vetésidő és a tápanyag–ellátás hatása a kukorica hibridek termésére átlagos és aszályos évjáratokban(2009-03-05T11:38:24Z) Hajdu, Judit; Sárvári, Mihály; DE--ATC--Mezőgazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban két agrotechnikai tényezőnek, az NPK műtrágyázásnak és a vetésidőnek a termésre, valamint a betakarításkori szemnedvesség tartalomra gyakorolt hatását elemzem kedvező és aszályos évjáratokban. A kísérleti eredmények 2005, 2007 évre vonatkoznak, két eltérő évjáratra. A kísérlet talaja típusos réti talaj.