Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Hajdu, Klaudia"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    The Double Oppression of Slave Women through the Eyes of Harriet Jacobs
    Hajdu, Klaudia; Mathey, Éva; DE--Bölcsészettudományi Kar
    In my thesis, my aim is to analyze the double oppression and the experiences of slave women through the slave narrative of Harriet Jacobs. She was a former slave in North Carolina and she recorded her life in her autobiography, Incidents in the Life of a Slave Girl. My aim is to explore the effects of the physical, sexual and psychological abuse on Harriet Jacobs’ life, and through her narrative, I wish to deal with the question of double oppression of African American slave women, and present how they were treated, physically abused and sexually exploited during the time of slavery in America.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Trapped at Home: What It Meant to be the Ideal Housewife in the 1950s America Represented through Magazine Advertisements
    Hajdu, Klaudia; Mathey, Éva; DE--Bölcsészettudományi Kar
    In my thesis, my aim is to explore and analyze the role of women’s magazines, including Ladies’ Home Journal and Good Housekeeping, in shaping middle-class white women’s perception of themselves by setting the image of the ideal woman, housewife, and mother,reinforcing these roles on women and contributing to the sexist oppression of women. My aim is to explore the effects of advertisements and different articles on middle-class women in 1950s America. I wish to deal with the question how the new social expectations toward women changed in the years following the Second World War, present how advertisements in women’s magazines influenced women’s way of thinking, and how middle-class women tried to fit into the newly set roles in the 1950s.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó