Szerző szerinti böngészés "Hajnal, Evelin"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrelHajnal, Evelin; Revákné Markóczi, Ibolya; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetA világgazdaság energiaigényének rohamos növekedése arra sarkallta a nemzeteket, hogy energiatudatosabb életmódot éljenek. Céljaik elérésében az oktatás kulcsfontosságú szerepet tölthet be. Vizsgálatunk fő célja, hogy megismerkedjünk az általános iskola, 4. és 7. évfolyamos tanulóinak energiagazdálkodással, energiatakarékossággal és megújuló energiákkal kapcsolatos fogalmi rendszerével. A vizsgálatot szóasszociációs módszerrel végeztük, négy hívószó segítségével: megújuló energia, energiatakarékosság, erőmű és fűtés. Az eredményeket a tanulók korosztálya és neme függvényében is elemeztük. Tapasztalataink alapján megállapítottuk, hogy a tanulók fogalmi rendszerében gyengén rögzültek az alkalmazott hívófogalmaink, ismereteik felületesek az energia témakörében. Az egyes hívófogalmak között gyenge kapcsolatok alakultak ki.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Közoktatási vezetők tevékenységeinek vizsgálata a mintzbergi szerepek viszonylatábanHajnal, Evelin; Chrappán, Magdolna; DE--Bölcsészettudományi KarAz elmúlt másfél évtized számos új kihívást hozott a közoktatás szereplői, különösképp iskolaigazgatói számára. A rohamos ütemben változó világ, az ezzel tempót tartó jogszabályváltozások, trendek, piaci igények és a pedagógus társadalmat érintő negatív események egyre nagyobb terhet rónak az egyszemélyes felelősségvállalókra. A vizsgálat fő célja a közoktatási vezetők tevékenységi rendszerének feltérképezése, a mintzbergi szereptipológia vonatkozásában. A kutatást félig strukturált interjúval végeztem, 8 fő közoktatási vezető pozíciót betöltő alany segítségével. Elméleti kutatásomból kiderül, hogy kit nevezhetünk aktuálisan igazgatónak a hatályos jogszabályok értelmében, empirikus kutatásom eredménye összefoglalja a megkérdezett vezetők tevékenységeit a mintzbergi szerepek értelmében, illetve kitér a vezetői leterheltségre is. A vizsgálat során arra a következtetésre jutottam, hogy a Mintzberg által meghatározott tíz vezetői szerep igazgatói munka során előkerülő belső aránya az információs szerepek értelmezésén kívül személyenként jelentősen eltér, tisztán kirajzolódó tendenciák nem mutatkoznak, a vezetői leterheltség pedig nagymértékben jellemzi a hazai közoktatási vezetőket.