Szerző szerinti böngészés "Hajnal, Evelin"
Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Általános iskolás tanulók megújuló energiához kapcsolódó fogalmi tudásának vizsgálata szóasszociációs módszerrelHajnal, Evelin; Revákné Markóczi, Ibolya; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetA világgazdaság energiaigényének rohamos növekedése arra sarkallta a nemzeteket, hogy energiatudatosabb életmódot éljenek. Céljaik elérésében az oktatás kulcsfontosságú szerepet tölthet be. Vizsgálatunk fő célja, hogy megismerkedjünk az általános iskola, 4. és 7. évfolyamos tanulóinak energiagazdálkodással, energiatakarékossággal és megújuló energiákkal kapcsolatos fogalmi rendszerével. A vizsgálatot szóasszociációs módszerrel végeztük, négy hívószó segítségével: megújuló energia, energiatakarékosság, erőmű és fűtés. Az eredményeket a tanulók korosztálya és neme függvényében is elemeztük. Tapasztalataink alapján megállapítottuk, hogy a tanulók fogalmi rendszerében gyengén rögzültek az alkalmazott hívófogalmaink, ismereteik felületesek az energia témakörében. Az egyes hívófogalmak között gyenge kapcsolatok alakultak ki.