Szerző szerinti böngészés "Helyes-Nix, Anita"
Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A korai motiváció jelentősége a középiskolai természettudományi képzésben(2014-05-28T12:26:37Z) Helyes-Nix, Anita; Kiss, Judit; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetKreatív, logikusan gondolkodó, a környezetének törvényszerűségeit értő emberekre, magasan kvalifikált természettudományos és műszaki képzettségű szakemberekre van szüksége globalizálódó világunknak. A magyar közoktatásban az elmúlt egy-két évtizedben sajnálatos módon a természettudományok szerepe folyamatosan csökkent, és – egyelőre – egyre kevesebben választják a természettudományos és a műszaki pályát. Ezzel párhuzamosan egyre többen fogalmazzák meg, hogy a természettudományok tanításában alapvető szemléletváltásra van szükség, a tananyag megtanítása és az ismeretek átadása helyett a tapasztalati alapokon nyugvó, a megismerő, felfedező folyamatokra épített, újfajta tanulásszervezésre van szükség a közoktatásban. A már egészen kisgyermekkort is jellemző kíváncsiságot, érdeklődést nem szabad veszni hagyni, és a gyermek intézményesített nevelése-oktatása során végig meg kell őrizni. A közoktatásban az általános iskola felső tagozatára kialakuló természettudományok elutasításán kell és lehet változtatni, ahogy ezt az általam megismert Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakközépiskolában teszik. Az ott megismert módszertani gyakorlatok, a 12-14 éves fiatalok bevonása a „csodák világába”, a számukra kifejlesztett Öveges program egy a nagyszerű lehetőségek közül, amellyel visszaterelhetjük fiataljaink érdeklődését a természettudományokhoz.