Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Kiss, Albert Botondné"

Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Hogyan gondolkodnak a 10-22 éves tanulásban akadályozott fiatalok a közmondásokról
    Kiss, Albert Botondné; Pető, Ildikó; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    Dolgozatunkban azt a saját készítésű feladatlappal, kétféle tesztfelvételi módban végzett vizsgálatunkat mutatjuk, melyet 172 fő, két kisvárosi és egy megyeszékhelyi általános iskolás felső tagozatos és középiskolás, tanulásban akadályozott tanuló körében végeztünk. A vizsgálat során arra voltunk kíváncsikat, hogy az atipikus fejlődésű tanulók képesek-e elvonatkoztatni a metafora-szerűen értelmezhető közmondások szó szerinti jelentésétől, képesek-e, megfogalmazni azok jelentését. Illetve vizsgáltuk azt is, relevánsak-e a korábbi kutatások eredményei a tanulásban akadályozott gyermekcsoportra vonatkozóan. A korábbi kutatások, vizsgálatok eredményeit sikerült saját vizsgálati csoportunkhoz igazítanunk, és már ez a kis létszámú vizsgálat is izgalmas eredményekkel szolgált. A korábbi kutatási eredményekkel ellentétben nem tapasztaltuk az életkor növekedéséhez kapcsolódóan a közmondásismeret számbeli emelkedését. Ugyanakkor feltételezéseinknek megfelelően, a vizsgálatban szereplők többsége ismeri a közmondásokat, és a feleletválasztás lehetőségének biztosítása mellett a megkérdezett tanulók nagyobb része képes volt a közmondás absztrakt jelentését kiválasztani. Várakozásainknak megfelelően a tanulási nehézséggel küzdő tanulók szinte minden területen jobban teljesítettek súlyosabb tanulási problémával küzdő társaikhoz képest. Továbbá a vizsgálatban résztvevők sikertelenebbek voltak a kevésbé ismert közmondásokhoz fűzött magyarázatok megfogalmazásában, az absztrakt jelentés kiválasztásában.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó