Szerző szerinti böngészés "Kiss, Attila István"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az angiotenzin-II és az autofágia kapcsolatának vizsgálata H9c2 sejtekenKiss, Attila István; Lekli, István; Debreceni Egyetem::Gyógyszerésztudományi Kar; DE--Gyógyszerésztudományi Kar; Csiki, Zoltán; Fehér, Pálma; Debreceni Egyetem::Általános Orvostudományi Kar; Debreceni Egyetem::Gyógyszerésztudományi KarAz angiotenzin-II egy peptid hormon, mely a vérnyomás és elektrolit háztartás szabályozása mellett szerepet játszik a sejtek hipertrófiájának kialakulásában. Az autofágia egy evolúciósan ősi lebontási mechanizmus az eukarióta sejtekben, melynek során a sejtek képesek lebontani a saját citoszólikus tartalmukat, az így nyert energiát pedig felhasználni. Munkánk során H9c2 sejtvonalon vizsgáltuk az angiotenzin-II hipertrofizáló hatását, és autofágia modulátorok segítségével az autofágiával való kapcsolatát. A kapott eredményeink igazolták a két folyamat közötti kapcsolatot. Elvégzett kísérleteink között szerepelt az MTT assay, fluoreszcens festés, Western blot és CytoID festés különböző koncentrációjú angiotenzin-II kezeléseket követően. Az autofágia tanulmányozására az induktor hatású rapamicint, és az inhibítor hatású 3-metiladenint használtuk.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az IKSz és a Z generáció(2014-05-20T08:44:05Z) Kiss, Attila István; Fényes, Hajnalka; DE--Bölcsészettudományi KarA nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 2016-tól az érettségi bizonyítvány kiadását 50 óra közösségi szolgálat teljesítéséhez köti. Az iskolai közösségi szolgálat egy szervezett keretek között végzett tevékenység, amely a helyi közösség érdekeit szolgálja, miközben biztosítja a résztvevők személyes fejlődését és tanulását is. Jelen dolgozat először az alapfogalmakat kívánja tisztázni, majd az elméleti részben, az önkéntesség, a közösségi szolgálat, és az Országos Idegennyelvű Könyvtár történetét mutatja be. Végezetül dolgozatom empirikus része következik, melyben elemzem a készített 4+1 interjút. Az interjúhoz szükséges vázlatkérdések megfogalmazásában azt a célt tartottam szem előtt, hogy megtudjam, a diákok (és a kapcsolattartó) miként vélekednek a közösségi szolgálatról. Érdekelt, hogy milyen tapasztalatokat szereztek az elmúlt időszakban, hiszen ők az (kvázi) első fiatalok, akik kipróbálták ezt az új rendszert, így a véleményük nagyon fontos. Dolgozatomból kiderül, hogy az iskolai közösségi szolgálat rendszerében vannak még úgynevezett gyerekbetegségek (iskolán belül rossz, vagy hiányos a kommunikáció; kevés és felkészületlenek a fogadó szervezetek; kevés a közösségileg is hasznos tevékenység), ugyanakkor kiderült az is, hogy a meginterjúvolt fiatalok többsége a közösségi szolgálati idejük lejárta után is folytatták tevékenységeiket, immáron önkéntes szerepkörben.