Szerző szerinti böngészés "Kiss, Nikolett"
Megjelenítve 1 - 13 (Összesen 13)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A #debreceniegyetem vizsgálata az InstagramonKiss, Nikolett; Keszeg, Anna; DE--Bölcsészettudományi KarA technológiának, az okos telefonoknak köszönhetően megszámlálhatatlan kép keletkezik a világon naponta. Ezen képek tárolására különböző raktározási formulák szükségesek. Az Instagram egy viszonylag új kommunikációs forma, ahol a felhasználók könnyedén megoszthatják képeiket, videóikat egymás között. Az applikáció azt is lehetővé teszi, hogy egyszerűen, filterek segítségével szerkeszthessük a feltölteni kívánt tartalmat. Az Instagram jelenleg az egyik legnépszerűbb fotómegosztó alkalmazás több mint 500 millió felhasználóval. Ezáltal kimondhatjuk, hogy általánosan bemutat, archivál egy teljes generációt. (Brooke Wendt, 7.) Kutatásomban arra vállalkoztam, hogy a Debreceni Egyetemet egy új aspektusból mutassam be. Amerikában és Angliában már több tanulmány is foglalkozik az Instagram applikációval társadalomtudományi szempontból, illetve a felsőoktatási intézmények értékkommunikációjában elfoglalt helyét is vizsgálták. Tudomáson szerint Magyarországon nem készült még hasonló. Ugyan vannak kutatások, melyek közösségi médiával foglalkoznak, de ezek inkább üzleti, marketing szempontból ragadják meg a témát. Én az Instagram felhasználók képfeltöltési szokásait szeretném vizsgálni. Bemutatni, képekkel, grafikonokkal ábrázolni azt, hogy a 2016-os év során milyen tartalmak kerültek fel az applikáció oldalára #debreceniegyetem címkével.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Divatmarketing(2009-03-25T12:57:56Z) Kiss, Nikolett; Zajácz, Gizella; DE--ATC--Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési KarDolgozatomban a divat marketingjét meghatározó legfontosabb marketingmix elemekkel, valamint a fogyasztók márkáról alkotott elképzeléseivel, márkahűségükkel foglalkoztam. Ezen kívül ismertettem a témához kapcsolódó legfontosabb fogalmakat, kérdésköröket. A dolgozat első részében a marketing fejlődését, elméletét illetve a marketing legfontosabb eszközeit vizsgáltam. Megállapítottam, hogy a marketing fejlődése rendkívül nagy múltra tekint vissza, hiszen már az árutermelés kezdetén megjelent. A fejlődés négy időbeli szakaszra osztható, melynek során a marketing mindig újabb változást eredményezett. De ennek ellenére a marketingnek mégsem született meg a „tökéletes” definíciója, hiszen olyan sok jelentéssel bír. A marketing rendkívül gazdag eszközrendszerrel bír. Fogyasztóorientációja nyilvánvalóvá teszi, hogy a piaci tevékenység középpontjában a vevő áll, akinek szükségletei befolyásolják, hogy milyen terméket tervezzünk, milyen áron kínáljuk, hol értékesítjük, és ezt mely promóciós elemekkel tesszük. Ezeket a tényezőket gyűjtőnéven marketingmixnek nevezzük, melynek elemeiről, a 4P-ről szintén tettem említést a dolgozatomban. A második részben beszéltem a divat történetéről, majd konkrétan annak marketingjéről, a már említett marketingmixen keresztül.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fenntartható és fejleszthető kukorica és repce termesztés, különös tekintettel a klímaváltozásraKiss, Nikolett; Sárvári, Mihály; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarDolgozatomban az utóbbi évek időjárási anomáliáit vizsgálom, és áttekintem a sztressztűrés- elsősorban a szárazságtűrés növelésére alkalmas lehetőségeket egyrészt az eddigi szakirodalmi adatok és szakmai beszámolók alapján, másrészt a Bábolna környéki IKR repce- és kukoricakísérletekben elért, két egymástól eltérő évjáratban kapott eredményekre alapozva. A mindkét évben elvetett kukorica- és repcehibrideket értékelem, és termésingadozásuk mértékéből próbálok következtetni a stresztűrőképességükre, stabilitásukra.Tétel Szabadon hozzáférhető Grammatical errors in Hungarian EFL learners' argumentative essays(2024) Balogh, Erzsébet; Kiss, NikolettTétel Korlátozottan hozzáférhető Kereskedelmi forgalomban kapható, valamint kézműves gyümölcs- és gyógynövényszörpök összehasonlító vizsgálataiKiss, Nikolett; Alexa, Loránd; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási KarTémaválasztásomat az indokolta, hogy igencsak széles körben elterjedt és kedvelt italnak számítanak a szörpök. A szörpök nagy cukortartalommal és szirupsűrűséggel rendelkező italok, amelyeket gyümölcsfélékből vagy aromákból állítanak elő. Eredeti formájában ihatatlanul édes, ezért üdítő italként fogyasztják általában ásványvízzel hígítva. Dolgozatomban kereskedelmi forgalomban kapható és kézműves gyümölcsszörpöket hasonlítottam össze és emellett kézműves gyógynövény szörpöket is bevontam a minőségvizsgálatba. Az antioxidáns hatású vegyületek jellemzésére is sor került, amelynél a fenolos vegyületek, a flavonoidok és a C-vitamin tulajdonságait ismertettem. A legfontosabb makro- és mikroelemek ismertetése is nagy hangsúlyt kapott. A laboratóriumi vizsgálatok kiterjedtek a szörpök összes fenolos vegyülettartalmának, aszkorbinsav-tartalmának, valamint ásványianyag-tartalmának meghatározására.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Klinikai Candida albicans izolátumok különböző élettani tulajdonságainak tanulmányozásaKiss, Nikolett; Pócsi, István; Kreith-Boros, Enikő; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Biológiai és Ökológiai IntézetCandida albicans izolátumok hifázó képességének, foszfolipáz aktivitásának és aszpartát proteáz aktivitásának meghatározása. Befolyásolja-e a különböző betegek kora, neme, az izolálás forrása a gomba betegségokozó képességét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Magyar divatbloggerek az InstagramonKiss, Nikolett; Keszeg, Anna; DE--Bölcsészettudományi KarMesterszakos dolgozatomban Magyarország legnépszerűbb divatbloggereit vizsgálom. Ehhez kapcsolódva foglalkozom az új média részvételi kultúrájával, illetve azzal, hogy mit jelent ma sztárnak lenni a közösségi médiában. Saját kutatásomban nyolc véleményvezér tevékenységét vizsgálom három héten keresztül az Instagram felületén. Többek között megfigyeltem a követők számának alakulását, a posztok gyakoriságát, tartalmát, rendszerét. Fontosnak tartom társadalomtudományi szempontból foglalkozni a témával, ugyanis jelenleg az Instagram az egyik legnépszerűbb fotómegosztó alkalmazás, s az aktív felhasználók száma folyamatosan növekszik. A közösségi média felületek nem csak marketing és gazdasági szempontból érdekesek, hanem társadalmi korrajzként is szolgálnak. Az új média kutatások kapcsán képet kapunk a fiatal generációkról, a tartalomfogyasztási szokásaikról, érdekeltségükről és különböző társadalmi témákhoz való viszonyulásukról.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A márkák szerepe napjainkban - Chanel(2013-11-22T09:05:31Z) Kiss, Nikolett; Szigeti, Orsolya; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési KarA szakdolgozat a márkák szerepével kívánt foglalkozni. Mekkora jelentősége van napjainkban, ha egy márkás terméket vagy szolgáltatást vásárolunk, illetve viselünk. Ezt a társadalmi viselkedést a Chanel márka bemutatásával próbáltam bemutatni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Második esély típusú iskolák Magyarországon(2010-02-24T10:36:16Z) Kiss, Nikolett; Czibere, Ibolya; DE--TEK--Bölcsészettudományi Kar--Politikatudományi és Szociológiai Intézet--Szociológia és Szociálpolitika TanszékTétel Korlátozottan hozzáférhető Munkahelyi fizikai, kémiai, biológiai és pszicho-szociális kóroki tényezőkKiss, Nikolett; Kolozsvári, László Róbert; Debreceni Egyetem::Népegészségügyi Kar; DE--Népegészségügyi Kar; Nagy, Attila; Debreceni Egyetem::Népegészségügyi KarDiplomamunkám a munkahelyi fizikai, biológiai, kémiai és pszicho-szociális kóroki tényezők rövid, de átfogó ismertetéséről, azok humán szervezetre gyakorolt hatásairól, a prevenciós lépésekről szól.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az önkormányzati szervezet, a települési önkormányzatok szerveinek viszonya és átalakulásaKiss, Nikolett; Barta, Attila; DE--Állam- és Jogtudományi KarA dolgozatomban szerettem volna átfogó képet adni a települési önkormányzatok szerveinek viszonyairól és, hogy a különböző korszakokban milyen változások voltak a hivatalok kapcsán.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az ügyész szerepe a polgári peres és nemperes eljárásokbanKiss, Nikolett; Nyilas, Anna; DE--Állam- és Jogtudományi KarHa az ügyészségre és ügyészekre gondolunk, a legtöbb embernek elsősorban a bűnüldöző, bíróság előtt vádat képviselő személy jut eszébe. Igaz, hogy az ügyészség feladatainak nagy részét a büntetőeljárásokhoz kapcsolódó feladatok teszik ki, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a közérdekvédelmi feladatairól sem. Dolgozatomban megmutattam azt is, hogy a büntetőjogi mellett milyen sokrétű és szerteágazó területekkel foglalkozik az ügyészségen a közjogi szakág. Az ügyészi szervezet évszázadokra visszamenő történeti áttekintése után – rövid kitérővel a büntetőjogi tevékenységre – bemutattam a közérdekvédelem sokoldalúságát, kialakulását, illetve fő témaként azt, hogy a szakági ügyészeknek milyen lehetőségeik vannak a peres és nemperes eljárásokon keresztül az állampolgárok és a köz érdeke védelmében fellépni. A dolgozatom megírása közben célom volt betekintést adni az ügyészség közérdekvédelmi tevékenységébe, főleg a közjogi szakág gyakorlati oldaláról megközelítve. A szakterületi ügyészek összetett és speciális munkáját ismertettem, akik a mindennapokban egyedi ügyekkel találkoznak, ahol hatósági eljárások kezdeményezésével, jogorvoslatok előterjesztésével és nem utolsó sorban polgári peres és nemperes eljárásokon keresztül tudják a törvénysértéseket kiküszöbölni, közérdekű feladataikat ellátni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Usage, Acceptability, and Attitudes Towards Singular They Among Students of English Language StudiesKiss, Nikolett; Balogh, Erzsébet; DE--Bölcsészettudományi KarThis paper aims to investigate how L1 Hungarian L2 English university students use epicene pronouns, especially singular they, and how explicit education on epicene pronouns in the framework of inclusive language use influences usage. The importance of this study is that it bridges some of the gaps in the literature on how L1 speakers of grammatically genderless languages perceive and use epicene pronouns in English. Three studies are conducted, a corpus study of academic essays (N=34), a mixed-methods experimental study on colloquial language use (N=48) and a main study with a mixed-methods pre-test post-test design (N=21-36) on the effectiveness of teaching singular they. This paper finds that most participants use singular they in colloquial language, but prefer avoidance techniques in formal texts. The most important variable in the distribution of epicene pronouns is definiteness, but gender bias, sexism and length of utterance are also significant. Finally, the main study shows that explicit instruction on the usage of singular they within the framework of inclusive language use increases the use of this pronoun and it reduces male-biased language use.