Szerző szerinti böngészés "Kiss, Bianka"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A játék feltételei óvodás korú gyerekek élettereibenKiss, Bianka; Pálfi, Sándor; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarDolgozatomban az otthoni és az óvodai játék közti azonosságokat és eltéréseket vizsgáltam. A játék feltételeit, eszközeit, helyét és idejét hasonlítottam össze. Felmérésemhez kérdőívet használtam, melyet a derecskei Mese - Vár Óvoda és Bölcsődében osztottam ki a szülők körében. Feltételeztem, hogy az otthon kialakított játszóhely nem minden esetben biztosít tág teret a gyerekek számára, valamint azt, hogy az óvodában található játékeszközök tudatosabban választottak. Feltételezésem volt még, hogy az óvodában kialakított folyamatos napirend jobban szolgálja a játékidő kihasználtságát, illetve, hogy a gyermekeknek az óvodában több lehetősége adódik a nagymozgásos játékok játszására. Hipotéziseim mindegyike beigazolódott.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az óvodapedagógus szerepe a sajátos nevelési igény felismerésébenKiss, Bianka; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat az óvodapedagógus szerepét vizsgálja a sajátos nevelési igényű gyermekek felismerésében. A dolgozatban bemutatásra kerül a sajátos nevelési igény fogalma, törvényi hátterei, szabályozói, majd a sajátos nevelési igényű gyermekek csoportjairól és jellemzőiről lehet olvasni, melyben rálátásunk nyílik arra, hogy mennyi akadályozó tényezővel kell megküzdeniük nap, mint nap az eltérő fejlődésű gyermekeknek. A dolgozat mindezen felül rámutat arra is, hogy mennyire fontos a korai felismerés és fejlesztés, továbbá hangsúlyozza a nevelési protokollt, illetve a játék szerepét a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztésében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető PortfólióKiss, Bianka; Vargáné Nagy, Anikó; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar