Szerző szerinti böngészés "Kucsma, Daniella"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Fenntartható-e egy társadalmi innováción alapuló oktatási program?(2023-05-23) Varga, Krisztina; Kucsma, DaniellaSocial sustainability is a key concept that can be identified as an important factor in the processes supporting the satisfaction of the current needs of humanity and the preservation of the environment and natural resources for future generations. Social innovation initiatives are solutions that support a sustainable future and can be suitable for mitigating differences at the regional level, increasing regional competitiveness, and helping to catch up. The reduction and elimination of educational inequalities requires long-term solutions that require innovative cooperation between the actors of society. Within the framework of the study, we examine the examples of social innovation efforts in education and the effects of these practices, during which we pay special attention to issues of social sustainability. Our goal is to present social innovation programs and good practices that can be identified as equalizing education solutions and can be adapted and sustained in order to increase well-being while taking into account local needs and demands as well as the characteristics of the given community. Within the framework of the study, the examined good practices are presented in a structured form, emphasizing the key elements that ensure social sustainability.Tétel Szabadon hozzáférhető Teljesítménymenedzsment-fókuszú társadalmi innováció a közszférában(2019) Kucsma, Daniella; igenManapság egyre jelentősebb szerepet kap a teljesítménymenedzsment minden vállalat, szervezet életében. Kutatásom elsősorban a közszolgáltató szektorra fókuszál, hiszen ezen a területen is meg kell felelni számos elvárásnak mind a szervezet érdekeinek, mind a vevők igényeinek vizsgálatakor. Napjainkban a társadalmi innovációs tevékenységnek is jelentős szerepe van, hiszen minden közszolgáltató vállalat szeretne olyan szolgáltatást nyújtani, ami a társadalom elvárásainak megfelel, illetve olyan fejlesztéseket bevezetni, ami a köz érdekeit képviseli. Arra a kérdésre keresem a választ, hogy miért jó, ha egy közszolgáltató szervezet társadalmi innovációs tevékenységet folytat és ez hogyan lehet hatással a szervezet teljesítménymenedzsment rendszerére. A válasz erre a kérdésre egyszerű, hiszen versenyképességet, hatékonyságot, olcsóbb szolgáltatást és társadalmi kohézióerősítést eredményez. Azonban érdemes azt is megvizsgálni, hogy ezen elemek beépítése mellett hogyan lehet a szervezet teljesítményének mérhetőségére is összpontosítani,. Munkámban megjelenik, hogy milyen teljesítménymenedzsment módszerek vannak és melyik az, amit a vizsgált egészségügyi szervezetek a gyakorlatban alkalmaznak. A fő célom ezen területek vizsgálatával, hogy közelebb kerüljek az általam megfogalmazott kutatási kérdések tisztázásához, ami a közszolgáltató szervezek teljesítménymenedzsmentjéhez kapcsolható elsősorban.Tétel Szabadon hozzáférhető Teljesítménymenedzsment-fókuszú társadalmi innováció a közszférában(2023-05-23) Kucsma, DaniellaPerformance management is becoming more and more important today in the everyday-life of a company or any organizations. Nowadays, the topic of performance evaluation has importance not only in the business sector but also in the public sector. Not only the interests of an organization have to be highlighted, but also those of the employees. In addition to this, in case of public service providers, their customers may have influence on performance perception. Literature in the field of performance management is very diverse but it can be stated that public service organizations have come to the forefront. In this paper a basic research is presented that contributes to the formulation of my research hypothesis.Tétel Szabadon hozzáférhető Üzleti menedzsment közszférabeli adaptációjának kihívásai(2017-12-12) Kucsma, DaniellaBoth the business management and the public sector try to provide employee with providing jobs, which are esteemed by the workforce and where employee has a good feeling. However the public management has a big challenge in this area, because the bussiness sector is more attractive, and competitive pay for emloyees. I tested the bussiness modell and look for their benefits and I saerch for connectivity points. This point will helps into the adaption to the non- bussiness sector.