Szerző szerinti böngészés "Lajos, Attila"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Készletek szerepe az ellátási láncban(2020-04-14) Balogh , Antal; Lajos, Attila; Kozma, TímeaAz ellátási lánc teljesítményét nagymértékben befolyásolja a szereplők készleteinek összetétele, nagysága, rendelkezésre állása. A végső fogyasztókért vívott versenyben kiemelt szerepe van a kiszolgálási színvonalnak, hiszen az ellátási láncok ugyanazokért a fogyasztókért vívnak versenyt, és a fogyasztók döntése leginkább e két tényező, mint a készlet nagyága és a kiszolgálás minőségétől függ. A tanulmány a kkv-k logisztikai problémáit feltáró kutatás része, melynek célja rávilágítani a jellemző nehézségekre, és azokra a kihívásokra, amelyek legtöbbször elkerülik a logisztikai- vagy ellátási lánc vezetők figyelmét. A fejlődő kkv méretű vállalkozások versenyképessége - ami magába foglalja a költségek nagyságát is, kapcsolódva a K+F tevékenységhez vagy vállalat növekedéshez – a lekötött tőke mértékével arányosan változhat, melynek jelentős részét képezik a készletek. A kutatásban résztvevő vállalat, a Diego Kereskedelmi Kft. készletezési politikáján keresztül kerül elemzésre a készletek összetétele, illetve a velük kapcsolatos kockázatok, illetve félreértések. A tanulmány célja továbbá a helyes megoldások elősegítése, melyhez szorosan kapcsolódik (az itt tárgyalásra nem kerülő) Lean megoldások támogató szerepe.Tétel Szabadon hozzáférhető Vevő – beszállító kapcsolatok és jellemzőik az autóiparban(2016-06-20) Morauszki, Kinga; Lajos, AttilaThis article gives short review with the help of specialized literature that was written both national and overseas.This gives information about whatrelationships can you speak in the automotive.This study briefly presents what are the forms which are preferred by the companies, they are more general and what distinctive characteristics do the forms of contact have. Essential question of the customer-supplier relationships is the following – how does the customer company treat its supplier as a partner. The supplier relationship is very precious if we are not talking only about easy product-delivery but a positive relationship can be developed between the two sides. The aim of this study is a literature review which has summarized the theoretical ground of this subject, so that means a kind of a starting point in the practice.