Szerző szerinti böngészés "Lendvai, Edina"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető The Poultry Industry through the Experts’ Eyes(2004-09-22) Lendvai, EdinaIn my study reveal the situation of the poultry industry. In my research, I used the regularly adopted qualitative method, i.e. the interview. I conversed with the managers of the most important poultry factories, and asked them about the position of the Hungarian poultry sector, the possibility of improving its position, the changes in consumer behaviour, in marketing strategies, means and methods. The managers talked about the necessity of collaborating between factories. They agreed on the dominance of commercial chains. In their opinion, these prejudice their chances. They emphasized about the increasing role of processed products and the growing number of sell-stimulated marketing means. The consumer behaviour has changed in the last 10 years too, which helps the market of processed poultry products.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Sárrétudvari egyedi tájértékeinek felmérése(2011-05-12T11:35:20Z) Lendvai, Edina; Novák, Tibor József; DE--TEK--Természettudományi és Technológiai Kar--Földtudományi IntézetSzakdolgozatomban lakóhelyem, Sárrétudvari egyedi tájértékeinek összegyűjtését, felmérését végeztem el. Ebben a Hajdú-Bihar megyei kis faluban is számos egyedi tájérték megtalálható. Gondolhatunk itt a régi parasztházakra, faragott kapukra, gémeskutakra, kerekes kutakra, szobrokra, emlékművekre és még sorolhatnám a különböző egyedi tájértékeket. Fontosnak tartom, hogy ezek a tájértékek megőrződjenek a jövő generációinak számára is, hogy ők is megismerhessék, megcsodálhassák őket. Ehhez szükséges, hogy megóvjuk, fenntartsuk és védjük őket.Tétel Szabadon hozzáférhető A soltvadkerti borok előállításának és fogyasztásának aktuális kérdései(2014-12-31) Lendvai, Edina; Nagy, AdriennIn our work looking for the answer for the next questions: What is the current situation for winemakers nowadays in Soltvadkert. What is the reputation of their wine? What do local habitants think about the wine of their city? What is the opinion about it the tourists? Do the people remember to the counterfeit wine? To know the answers we make qualitative and quantitative survey. We made 5 interviews with viticulturist on Soltvadkert. We asked them about the market-opportunities, the effects of economic crisis, the impact of import wines, the connection between the local winemakers, the trends of Hungarian wine-consumption. The questions for the consumers are the follow: The consumption habits linked to the wine, the knowledge about the winemakers of Soltvadkert, the wine-purchasing habit. We asked 100 local residents and 100 tourists. The result of this survey is the SWOT analysis, which we made and show in this article.