Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Lengyel , Péter József"

Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Nemzetközi kávékereskedelem hálózatának elemzése
    (2022) Pancsira , János; Lengyel , Péter József; Ihrig Károly gazdálkodás- és szervezéstudományok doktori iskola; Debreceni Egyetem::Gazdaságtudományi Kar
    A kávé kulcsfontosságú mezőgazdasági termék, amellyel széles körben kereskednek a nemzetközi piacokon. A kávé kereskedelme összekapcsolja a világ néhány szegény térségét a globális piacokkal. A kutatásom során az országok közötti kávékereskedelmet elemeztem a 2001 és 2020 közötti időszakban. Vizsgálatom első részében a kávékereskedelem teljes (071) hálózatát elemeztem, majd külön-külön tanulmányoztam az NYKK-t és az FKK-t. A kutatásom során a hálózatok legfontosabb mutatószámait vizsgáltam, pontok és kapcsolatok száma, sűrűség, modularitás, klaszterek száma és az átlagos távolság alapján. Következő lépésként a hálózatokat alkotó országok mutatószámaira irányítottam vizsgálatomat. Az országok be- és kifok (indegree, outdegree), súlyozott be- és kifok (weightedindegree, weightedoutdegree), közöttiség központiság (betweenescentrality), közelség központiság (clonessescentrality) értékeit elemeztem A hálózat elemzés módszere lehetővé tette, hogy a kávékereskedelemben megfigyelhessük azokat a kereskedelmi kapcsolatokat, melyek között egy, két vagy három lépésnyi távolság van. Más szóval bebizonyosodott, hogy a világkereskedelemben való integráció szempontjából nem csak az számít, hogy egy ország mennyit kereskedik, hanem az is, hogy milyen eloszlást mutatnak a kereskedelmi partnerek között. Valamint a hálózatok különféle mutatószámai alapján meghatározhatjuk a kereskedelmi kapcsolatok számát és intenzitását, a csoportosulásokat, sűrűségüket, az országok kereskedelemben betöltött helyüket.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó