Szerző szerinti böngészés "Nagy, Csabáné"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A műveleti sebesség, a gondolkodás fejlettségi szintjének és a matematikai teljesítmény kapcsolatának vizsgálata a „Kritériumorientált, diagnosztikus mérési-értékelési rendszer” felhasználásával a Debreceni Kazinczy Ferenc Általános Iskola 6-7-8. évfolyamánNagy, Csabáné; Kindrusz, Pál; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a kritikus kognitív készségek fejlettsége milyen hatással van a tanulók matematika teljesítményére a „Kritériumorintált mérési-értékelési rendszer”-ben résztvevő osztályokban. A szakirodalom tanulmányozása után a dolgozat első részében bemutatom a témához kapcsolódó elméleti alapokat, összehasonlítom a klasszikus és modern tesztelméletet. A dolgozat második részében az elvégzett kutatási eredményeimet ismertetem, amelyből az induktív gondolkodást mérő teszt modern tesztelméleti elemzését emelném ki.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tanárképzési modellek elemzése, összehasonlításaNagy, Csabáné; Chrappán, Magdolna; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozat négy európai ország – Skócia, Hollandia, Lengyelország és Észtország – tanárképzési modelljét vizsgálja és hasonlítja össze. A fókuszban a tanári pályára való belépés támogatása, az indukciós időszak és a mentorálás rendszere áll. A vizsgálat rávilágít arra, hogy a tanárképzés minősége, valamint a pályakezdő pedagógusok támogatása szoros összefüggést mutat az oktatás eredményességével. Az eltérő nemzetközi gyakorlatok elemzése hozzájárulhat a hazai tanárképzési rendszer megújításához és hatékonyabbá tételéhez.