Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Nagy, Tímea Katalin"

Megjelenítve 1 - 7 (Összesen 7)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    7–10. évfolyamos tanulók tudástranszfer alapú számítógépes gondolkodásának elemzése reprezentatív felmérés alapján
    Nagy, Tímea Katalin; Csernoch, Mária; DE--Informatikai Kar
    Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megállapításából kiindulva, mely szerint „A hazai mérés-értékelési rendszerből hiányzik a Natra és a kerettantervekre épülő fejlesztő értékelés, amely segíthetné a tanulót, pedagógust és szülőt annak megítélésében, hogy hol tart a tanuló a Nat, a kerettantervek és a helyi tantervek által előírt ismeretek, tudás, készségek és kompetenciák elsajátításában.”, összeállítottunk egy olyan tesztet, amellyel mérhető, hogy a tanulók milyen mértékben képesek a mindennapi életszituációkhoz hasonló feladatokban alkalmazni a tudásukat. Ennek megfelelően, kutatásunk elsődleges célja, hogy felmérjük az általános iskola 7-8. és a középiskola 9-10. évfolyamos tanulóinak számítógépes problémamegoldó készségét tantárgyközi kapcsolatokra épülő feladatok alapján. Felmérésünk további célja egy olyan objektív mérőeszköz megszerkesztése, amely hatékonyan alkalmazható tantervi és oktatástámogató eszközök tervezésében. A témaválasztás időszerűségét még inkább indokolja a véleményezésre megjelent új Nat-tervezet, melyben a tanulók digitális kompetenciájának és számítógépes gondolkodásának fejlesztése kiemelt szerepet kapott. Ez utóbbi cél azért is kiemelt jelentőségű, mert a teszt előkészítése során azt tapasztaltuk, hogy a jelenleg érvényben lévő Nemzeti alaptanterv és az informatika kerettantervek nem támogatják kellő hatékonysággal a tanulók számítógépes gondolkodásának, algoritmikus, valamint számítógépes problémamegoldó készségének fejlesztését. Az eszközorientáltságon túl a kerettantervek számos nehezen vagy többféleképpen értelmezhető kifejezést tartalmaznak, melyek nem nyújtanak elegendő útmutatást a tanároknak ahhoz, hogy a tanórát megtöltsék valós tartalmakkal. Nem adnak továbbá egyértelmű támogatást arra vonatkozóan sem, hogy hogyan valósíthatóak meg valódi tudástranszfer és tantárgyközi kapcsolatok az informatika egyes tematikai egységei, fejlesztési területei, valamint az informatika és más tárgyak között.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Computer cooking vs. problem solving
    (2024) Csernoch, Mária; Nagy, Tímea Katalin; Csernoch, Júlia
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Human-centered digital sustainability: handling enumerated lists in digital texts
    (2024) Csernoch, Mária; Nagy, Tímea Katalin; Nagy, Keve; Csernoch, Júlia; Hannusch, Carolin
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Tanulók szövegkezelés-ismereteinek és önértékelésének kapcsolata
    (2023) Sebestyén, Katalin; Nagy, Tímea Katalin; Csernoch, Mária
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    The Comparison of Students' Self-Assessment, Gender, and Programming-Oriented Spreadsheet Skills
    (2021) Nagy, Tímea Katalin; Csernoch, Mária; Biró, Piroska
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    The Entropy of Digital Texts - The Mathematical Background of Correctness
    (2023) Csernoch, Mária; Nagy, Keve; Nagy, Tímea Katalin
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    The Interpretation of Graphical Information in Word Processing
    (2022) Csernoch, Mária; Máth, János; Nagy, Tímea Katalin
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Súgó