Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Papp, Dalma Erika"

Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Zöldség- gyümölcs üzleti rendelése felülvizsgálata a karcagi Penny logisztikai központban
    Papp, Dalma Erika; Diószeginé Zentay, Éva; DE--Műszaki Kar
    Összefoglaló Penny Market Kft. Kelet-Magyarországi logisztikai központjában írtam Karcagon. A kutatásom célterülete a raktári folyamat, ami a zöldség-gyümölcs rendelés az üzletek részéről. A folyamat szerint az értékesítés „A” napon leadja rendelését és a következő napon, azaz „B” napon megkapja az összekészített árut. A raktári folyamatok alapján aznap beérkező árut készítünk össze az üzletek részére, hogy minél frissebb termékek kerüljenek az üzlet polcaira. Az elmúlt évek gazdasági hatásaira már nem egy napos készlettel dolgozunk, hanem vannak puffer készleteink. Ennek szükségessége annak okán van, hogy ha bármely probléma alakul ki a következő nap beszállításával kapcsolatban akár 2-3 napig is tudjuk a termékek kiszállítását biztosítani az üzletekbe és ne alakuljon ki termékhiány, amely akar vevői elégedetlenséget váltson ki. A folyamatok alapján az áruösszekészítési osztályon és az árukiadási osztályon aznap tudjuk meg, hogy mekkora rendelést és mekkora számú fuvarokkal kell dolgozni. Az áruösszekészítési osztályon a következő problémák alakulnak ki ezen információ hiány miatt. Első pont az, hogy nem tudjuk aznap pontosan, hogy mikor tudjuk elkezdeni az összekészítést, hiszen nem tudják órára pontosan sem megadni, hogy mikor fog beérkezni az utolsó fuvarozó kamion és mikor kerül átvételre. A másik és egyik legfontosabb pont, hogy nem tudjuk az összekészített karton mennyiségét, így a tervezhetőség szempontjából akkor derül ki, hogy körülbelül hány összekészítő kollégára van szükség az adott zónára. A vezetőség és a területi adottságokból meghatározva összesen csak 12 kollégát lehet az adott zónán mozgatni egyszerre. A vizsgálati adatoknál felhasználtam az elmúlt 5 hónap adatát. Egy táblázatban összevetettem, hogy az elmúlt időszakban mikor indult el a terület áruösszekészítés, hány főt dolgozott a zónán, és mikor végeztünk. Ebből az adatból látszódik, hogy a 103 esetből a 65 esetben lett volna elég a maximálisan megengedett létszám. Így nem generáltunk az egész műszaknak túlórát. A számításokat levezettem, hogy ha csak a megengedett létszámmal készítettük volna össze a megbízásokat akkor 38 alkalommal generált volna túlórát. A kutatásom javaslataként az „A” -ról „C” -re való rendelést vizsgáltam meg. Ezt alatt értem azt, hogy az üzletek „A” napon megrendelik és harmadnak, vagyis „C” napon fogják meg kapni. A raktárok a megbízást viszont B napon fogják összekészíteni, pontos időben és a megengedett létszámmal. Ha ez a folyamat módosulna raktári szinten változna a Munkatársak beosztásának készítése és műszak tervezés biztonsága. Itt értem azt, hogy lehetne napról napra tervezni. A mai gyors világban a legfontosabb az emberek ideje. A komfort érzetett javítja a Munkavállaló életében, ha tud tervezni és beosztani az idejét.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó