Szerző szerinti böngészés "Sipos, Henrietta"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Libri és a Líra könyvesbolt vagyoni-, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének elemzéseSipos, Henrietta; Nagy, Tünde Orsolya; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom során a Libri és a Líra könyvesboltot hasonlítottam össze vagyoni-, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzet szerint. Az elemzésem alapjául a 2018 és 2022 közötti időszak szolgált. A szakdolgozatomhoz készítettem egy kérdőívet is, melyben felmértem a vásárlók elégedettségét a két vállalkozással szemben. Döntésem oka a szakdolgozat témáját tekintve az volt, hogy olvasóként felkeltette az érdeklődésemet vajon melyik vállalat nagyobb és melyik működik nyereségesebben. A célom a dolgozat során az volt, hogy megállapítsam mennyire nyereségesen működnek-e a vállalatok, milyen hatással voltak rájuk az utóbbi évek nehezítő körülményei (Covid-járvány, infláció…). Céljaim közé tartozott még annak felmérése, hogy a vásárlók milyen változásokat szeretnének a boltokban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Képadatbázisok és oktatásuk Oracle környezetben(2006-07-26T14:25:20Z) Sipos, Henrietta; Veréb, Krisztián; DE--TEK--Informatikai KarA Debreceni Egyetemen már nagy hagyománya van az adatbázis-kezelés és a képfeldolgozás oktatásának. Az adatbázis-kezelés oktatása főként az Oracle eszközrendszerére épül. Az egyetem az Oracle 8.1.7-es verziójával rendelkezik, mely lehetőséget teremt képadatbázisok létrehozására és kezelésére is. A fentiekből egyértelműen következik, hogy Debreceni Egyetemen a képadatbázisok oktatásban történő megjelenése is megoldott lehet. Ehhez esetleg már csak egy jól kiforrott oktatási anyag szükséges. A képadatbázisok az oktatásban kétféleképpen jelenhetnek meg. Az egyik, amikor kiegészítő (segéd) szerepet töltenek be. Ilyen lehet például, amikor művészettörténet órán egy számítógépes archívumból keressük elő a festmények, szobrok képeit és azok leírásait. A másik, amikor a képadatbázis maga az oktatás tárgya. Ekkor meg kell ismerkedni a képadatbázisok elméleti hátterével, és meg kell ismertetni a hallgatót egy olyan eszközrendszerrel, mely segítségével akár saját maga is létrehozhat képadatbázisokat. Dolgozatommal azt próbálom megcélozni, hogy létrehozzak egy olyan oktatási anyagot, mely lehetővé teszi a képadatbázisok oktatását. A dolgozat három részből tevődik össze. Az első részben a képadatbázisok elméleti hátterét ismerhetjük meg, ez képezné az oktatási anyag elméleti részét. A második részben az Oracle 8.1.7. képadatbázisokat megvalósító eszközrendszerét mutatom be, mely a tananyag gyakorlati részét képezheti. A harmadik részben a tárgy oktatásának konkrét részleteit taglalom, gyakorlati útmutatót adva.