Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Stocco Richter, Camila"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételEmbargó alatt
    ANALYSIS AND CONTROL STRATEGY DEVELOPMENT OF AN ELECTRIC VEHICLE REGENERATIVE BRAKING SYSTEM
    Stocco Richter, Camila; Almusawi, Husam Abdulkareem; DE--Műszaki Kar
    This thesis investigates the development of a temperature-dependent regenerative braking system for electric vehicles, describing the implementation of fuzzy logic control to allocate braking force between regenerative and conventional braking techniques. The control strategy employs thermal feedback techniques that improve energy recovery dynamically, while simultaneously mitigating the risks associated with overheating and battery degradation. Simulations conducted with MATLAB/Simulink demonstrate a 10% improvement in driving range and a 16.7% extension in operational cycles. The proposed system exhibited efficiencies of 0.58 in POWER mode and 0.73 in regenerative mode, while simultaneously achieving a reduction in energy losses associated with the motor and controller by 63.6%. The findings indicate the significance of regenerative braking within the context of electric vehicle research and development.
  • Nincs kép
    TételEmbargó alatt
    ANALYSIS AND CONTROL STRATEGY DEVELOPMENT OF AN ELECTRIC VEHICLE REGENERATIVE BRAKING SYSTEM
    Stocco Richter, Camila; Almusawi, Husam Abdulkareem; DE--Műszaki Kar
    This thesis investigates the development of a temperature-dependent regenerative braking system for electric vehicles, describing the implementation of fuzzy logic control to allocate braking force between regenerative and conventional braking techniques. The control strategy employs thermal feedback techniques that improve energy recovery dynamically, while simultaneously mitigating the risks associated with overheating and battery degradation. Simulations conducted with MATLAB/Simulink demonstrate a 10% improvement in driving range and a 16.7% extension in operational cycles. The proposed system exhibited efficiencies of 0.58 in POWER mode and 0.73 in regenerative mode, while simultaneously achieving a reduction in energy losses associated with the motor and controller by 63.6%. The findings indicate the significance of regenerative braking within the context of electric vehicle research and development.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó