Szerző szerinti böngészés "Tarcsi, Margit"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hosszúság és kerület fogalmának alakulása kisiskolás korbanTarcsi, Margit; Daragó, Lajos; Matematika- és számítástudományok doktori iskola; DE--TEK--Természettudományi Kar--A dolgozat a kisiskolások hosszúság és kerület fogalmának alakulásáról, alakításáról szól. Kisiskolás korban fontos matematikai, ezen belül geometriai fogalmakat készítünk elı, alapozunk meg. A hosszúság- és kerületfogalom a mindennapi életben és más tudományterületeken való alkalmazása nagy fontossággal bír. Ezeknek a fogalmaknak a tanulásához biztos mennyiségfogalomra van szükség, hogy eligazodjanak a különbözıfajta mértékegységek és váltószámaik között. A biztos hosszúságfogalom, a becslési készség jó szintje egyik fontos eleme a térszemlélet fejlesztésének is. A témakör épülése szempontjából nem tekinthettünk el a nyelvi kommunikációs vonatkozások vizsgálatától sem. A témához kapcsolódó fogalmak épülésének vizsgálata mellett a tanításának, taníthatóságának módszereivel is foglalkoztunk.Tétel Szabadon hozzáférhető Learning and Knowledge(2007-06-01) Tarcsi, MargitIn the paper the four main stages of an experiment are described focusing on the question as to how much measuring the length and perimeter of various objects such as fences, buildings by old Hungarian units of measurements and standards contribute to the establishment of the concept of perimeter. It has also been examined in what ways and to what extent the various forms of teaching such as frontal, group and pair and individual work contribute to the general knowledge, thinking, creativity and co-operation in this area. It will also be shown to what extent folk tales, various activities and games have proved to be efficient in the teaching of the particular topic. Every stage of the experiment was started and closed with a test in order to find out whether the development was successful and children managed to gain lasting knowledge in this particular area.