Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Torma, Eszter Panna"

Megjelenítve 1 - 6 (Összesen 6)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A mentális keménység és a büntetődobás kapcsolata, elit utánpótlás korú kosárlabdázók körében
    (2022) Torma, Eszter Panna; Bíró, Eszter; Makra, Gabriella; Balogh, László
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    BREAKABLE PERFORMANCE - THE ROLE OF MENTAL TOUGHNESS IN ELITE SPORT, INTERNATIONAL OUTLOOK
    (2021-06-01) Torma, Eszter Panna; Balogh, László
    Our study aimed to analyze mental toughness and its relationship to sports performance. We reviewed 38 qualitative and quantitative international studies. We performed an in-depth investigation on mental toughness; we also focused on how to improve mental toughness. We hypothesized a significant difference in both genders, suggesting that coaches substantially impact mental toughness. We primarily concentrate on valid, real-time assessments and psychological training in elite sports athletes. Sport psychologists, mental trainers play an essential role in elite sports performance.  Results of related studies demonstrated that these age and gender-specific mental training sessions are effective in improving performance. There is an increasing need for computer-based interactive testing methods to analyze cognitive and psychomotor skills under pressure. 
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    Breakable performance - the role of mental toughness in elite sport, international outlook
    (2021) Torma, Eszter Panna; Balogh, László
  • Nincs kép
    TételNem ismert
    EFFECTS OF CORE-PROPRIOCEPTIVE TRAINING ON THE QUALITY OF EXECUTIVE FUNCTIONS IN U13 FEMALE BASKETBALL PLAYERS
    (2022-07-11) Makra, Gabriella; Donka, Dorottya Bianka; Torma, Eszter Panna; Sükei, Zsuzsa; Balogh, László
    Introduction: Complex scientific work to investigate and develop the factors determining performance is essential to improving sports performance. Creating the neuro-muscular connection is paramount, as it is the cornerstone of movement coordination, and the nervous system is the key to mental components. Objective: Our study aims to demonstrate the positive effects of core-proprioceptive training on executive functions. Method: The DEAC U13 girls' academy basketball players (n=12) participated in a 9-week core-proprioceptive training program. Before and after the program, the players' executive functions were measured with the Vienna Test System. Result: A marked improvement in the measured parameters regarding the evolution of correct and incorrect responses and the reaction time. There is a significant reduction in the number of missed responses. Conclusions: Core-proprioceptive training also improved nerve-muscle connectivity, affecting the quality of executive functions. The results may be implemented in designing training program.  
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A MENTÁLIS KEMÉNYSÉG ÉS A BÜNTETŐDOBÁS KAPCSOLATA, ELIT UTÁNPÓTLÁS KORÚ KOSÁRLABDÁZÓK KÖRÉBEN
    (2023-01-12) Torma, Eszter Panna; Bíró, Eszter; Makra, Gabriella; Balogh, László
      In our research, we compared the effectiveness of the penalty throw, one of the game's main elements that determine the effectiveness of basketball, with the level of mental toughness. In basketball, a penalty throw is a technical element that requires the most concentration in addition to the correct execution. The effectiveness of a penalty throw may be a decisive factor in a game. We assume that a skilled penalty thrower has a high degree of mental toughness since the main criteria are the motivation for success and maintaining appropriate self-confidence, even despite occasional failures. Our goal is to find any relationship between the two variables, thus helping the preparation of coaches and athletes. 
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Neurofeedback tréning alkalmazása utánpótláskorú vívóknál
    (2024) Torma, Eszter Panna; Balogh, László
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó