Szerző szerinti böngészés "Vass, Erika"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Agresszió és érzelmi intelligencia(2013-05-03T17:57:47Z) Vass, Erika; Péter-Szarka, Szilvia; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban az agresszióról, az érzelmi intelligenciáról és a két terület kapcsolatáról írok. Kutatásomban arra keresem a választ, hogy az agresszió és az érzelmi intelligencia között milyen a kapcsolat, mennyire vannak egymásra hatással a serdülő korosztály körében. A vizsgálatban három kérdőív típust használok fel, melyek a Buss-Durkee Kérdőív, a Bar-On Érzelmi Intelligencia Kérdőív, Képességek és Nehézségek Kérdőív (SDQ). Kutatásomban, hipotéziseim vizsgálatában gimnáziumi és szakközépiskolai, 15 és 16 éves tanulók vesznek részt. Eredmények alapján megállapítható, hogy a fiúk agresszívebbek, mint a lányok. Az érzelmi intelligencia fejlesztésével csökkenteni lehet az agresszió szintjét az iskolákban, ezáltal csökkenteni lehet a viselkedési problémák megnyilvánulásának gyakoriságát a diákok körében.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Reaktív-proaktív agresszió és a rejtett-nyílt nárcizmus kapcsolata serdülők és egyetemisták körébenVass, Erika; Andrejkovics, Mónika; DE--Népegészségügyi Kar; Debreceni Egyetem::Népegészségügyi KarMa elmondhatjuk, hogy nárcisztikus kultúrában élünk melyben az anyagi javak, a külsőségek, mások kihasználása, a szakmai jártasság helyett a teljesítmény és elismertség vált fontosabbá. A szerzők az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektettek arra a következtetésre, hogy a nárcizmusnak két jól elkülöníthető típusa van, a nyílt és a rejtett nárcizmus. A nárcizmus mellett dolgozatom témájának másik meghatározó része az agresszió, mely mindig is jelen volt az életünkben, a gyerektől a felnőttekig mindenki képes agresszíven viselkedni. Az agressziónak két fontos altípusát különítik el a szerzők a reaktív és a proaktív agressziót. Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy milyen a rejtett és nyílt nárcizmus kapcsolata a reaktív és a proaktív agresszióval serdülő és egyetemista mintán. Hipotéziseim vizsgálatában kérdőíves módszerek segítségét alkalmazom, melyek a Reaktív/Proaktív Agresszió Kérdőív, a nyílt nárcizmus mérésére az NPI (Narcissistic Personality Inventory) és a rejtett nárcizmus mérésére szolgáló MCNS (Maladaptive Covert Narcissism Scale) kérdőívek.Tétel Szabadon hozzáférhető Új muzeológia - kortárs múzeumi narratívákFrazon, Zsófia; Wilhelm, Gábor; Fejős, Zoltán; Foster, Hanna; Nagy, Veronika; Vass, Erika; Ébli, G; Villangó-Török, Ivett