Szerző szerinti böngészés "Vincze, Petronella"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fogyasztóvédelmi sérülékenység hátterében álló tényezők vizsgálata időskorúak vonatkozásábanVincze, Petronella; Balázs, Katalin; DE--Bölcsészettudományi KarAz idősek arányának növekedése a korosztályt érintő kérdések jelentőségét is fokozza. Ide tartozik többek között az egészségmegőrzés témaköre, digitális eszközök használata. Érezhető, hogy ezen korosztály számos szempontból úgymond sérülékenynek számít, ezért kiemelt figyelmet kell fordítanunk rá. Ide tartozik a fogyasztóvédelem is, hiszen köztudott jelenség a különböző marketing fogásokon túl, hogy egyes emberek meggyőzhetősége jelentős különbségeket mutathat, és ezt a szépkorúak vonatkozásában sajnos többen is kihasználják. Véleményem szerint több olyan összefüggés húzódik az idősek viselkedése mögött, melyek magyarázatot adhatnak a korosztály veszélyeztetettségére, ezáltal iránymutatást adva a rájuk leselkedő veszélyek hatékony leküzdéséhez. Ennek feltárása érdekében a különböző demográfiai adatokon túl a meggyőzési tudatosság, továbbá az énhatékonyság és a csalásoknak való kitettség szemponjából keresem a jelentős összefüggéseket. Dolgozatom egyedisége abból adódik, hogy nem az érintett személyeket, hanem azok hozzátartozóit kérdezem az idős szüleik fogyasztóvédelmi magatartásával kapcsolatban.Tétel Szabadon hozzáférhető Vulnerability of elderly consumers - their children's perception(2022-12-01) Balázs, Katalin; Vincze, Petronella; Hujber-Mitru, SzilviaThe research goal was studying elderly individuals’ consumer vulnerability in an unusual way. This is a topical issue, as for example the high prevalence of grandparent scams and other older adult-focused criminal activities is well known in the literature (e.g., AARP Foundation, 2003; Boush & mtsai, 2009; Yip & Schweitzer, 2015; Valant, 2015). A broad spectrum of studies (e.g., Carpenter & Yoon, 2017; Lee & Geitsfied, 1999; Peters et al., 2007) focuses on the aging consumer’s features that can be blamed for their vulnerability, as for example changes in cognitive capacity, fast speech processing and openness for social contact. The novelty of the present study is two-folded. First, a psychological approach was followed focusing on the role of persuasion knowledge (Friestad & Wright; 1994) and self-efficacy (Bandura, 1994) in this context. Second, not the elderly population, but their children’s perception was investigated in a mixed-method study.Tétel Szabadon hozzáférhető Vulnerability of elderly consumers - their children's perception(2022) Balázs, Katalin; Vincze, Petronella; Hujber-Mitru, Szilvia