Hallgatói dolgozatok (Szolnoki Campus)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Böngészés
legfrissebb feltöltések
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 213)
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kereskedelmi vállalkozás marketing mixének értékelő elemzéseFerenczi, István; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi KarA Kärcher Hungária Kft. értékesítési vezetőjékent az első napoktól kezdve arra törekedtem, hogy valamennyi rész-folyamatot megismerhessek, hogy egy professizonálisan működő kereskedelmi vállalkozás elvárásainak megfelelhessek, melynek alapjaként először a vállalati kultúrát kellett megértenem. Most azonban marketing mixet választottam cégünk bemutatásához, elemzéséhez, mert ez lehet egy átfogó prezentálása egy cégnek, hiszen így több szempontból lehetséges a vállalkozás elemző bemutatása. Dolgoztom célja, hogy azon elemek közül, amelyek véleményem szerint nem működnek jól, kritikával legyek munkaadóm felé, amely remélem, hogy egy-egy szempont alapján még akár építő jellegű, hasznos is lehet nem csak az ügyvezetésnek, de az adott osztály vagy osztályok vezetőinek, dolgozóinak. A marketing mix elemeinek bemutatását, elemzését, kutatását egyes fejezetekben a COVID-19 hatásaival is kiegészítem. Ezen hatások megértése elengedhetetlenül fontos abban, hogy átlássuk, megértsük mit kellett megváltoztatnia a működésében a vállalkozásnak a vírus megjelenésekor, az ezt követő szakaszokban. Hogyan kell felkészülnie egy esetleges második hullámra. A fentiek mellett a hipotéziseket is felállítottam, melyek mindegyike bizonyítást nyer a dolgozat során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A közösségi média szerepe az értékesítésbenMukus-Nagy, Mónika; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a közösségi média szerepét vizsgálja az értékesítési folyamatban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fogyasztói etnocentrizmus az FMCG piaconKovács, Orsolya; Szűcs, Róbert Sándor; DE--Gazdaságtudományi KarEbben a szakdolgozatban először is azt mutatom be, hogy mely tényezők hatnak az etnocentrikus érzelmek kialakulására. Hatással van rá például a globalizáció, lokalizásció, vásárlási magatartást befolyásoló tényezők, országeredet-imázs stb. Ezután szó lesz arról, hogy mi is az a fogyasztói etnocentrizmus: mi a fogalma, a különböző szerzők hogyan vélekednek róla. Az etnocentrikus magatartás jellemzői után rátérek röviden az FMCG piacról, a termékeiről valamint a jellemzőiről. Majd saját kutatásomat mutatom be. Az összefoglalás előtt pedig következtetéseket vonok le a kutatási eredményekből,valamint javaslatot teszek, hogy hogyan kelthető fel még több emberben az etnocentrikus érzelmek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Logisztikai CsomagolástervezésSzikszai, László István; Alapi, József; DE--Gazdaságtudományi KarEgy gyártó vállalat logisztikai csomagolástervezésének bemutatása.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kriptovaluták potenciális veszélyeiSzántai, Bendegúz; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi KarAz emberiség történelmében talán az egyik legnagyobb és legsokrétűbb változásokat a digitalizáció hozta el. A digitalizációban rejlő erő önmagában képes megváltoztatni és újra formálni különböző iparágakat és hatást gyakorolni a legújabb technológiák révén az eddigi munkafolyamatokra, metódusokra. Nem csoda, hogy a digitalizáció a mai kor emberének folyton rohanó, agilis világában számos aspektusában hódított teret a kereskedelmi és pénzügyi, banki szektorban is egyaránt az elmúlt évek során, Ilyen forradalmi innováció a blokklánc-technológia által működtetett kriptovaluták világa. Dolgozatom során az ezekben rejlő potenciális veszélyeket ismertettem és az ezzel kapcsolatos fogyasztói szokásokat mértem fel a primer kutatásomban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A szállodai értékesítési csatornák hatékonyságaSzeleczki, Dalma; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi KarA szakdolgozat bemutatja a szálláshelyek online értékesítési csatornáit. Az online szálláshely közvetítő oldalak működésébe is betekintést nyerhetünk. Összegzi a szálláshely saját értékesítési csatornái, valamint az OTA-k térhódításának szerepét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Bevásárló közösségek létjogosultsága, bemutatása és alapításaBadó, Krisztina; Szentesi, Ibolya; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban szeretném bemutatni a helyi termelők szerepét, és fontosságát az élelmiszer ellátási láncokban, a vidékfejlesztésben és a közösségépítésben. Az országszerte egyre nagyobb népszerűséget szerző kosárközösségek kiváló lehetőséget nyújtanak a termelőknek, hogy egységbe tömörülhessenek, értékesítési lehetőségeiket bővítsék. A termelői piacokat járva lehetőségem volt beszélgetni helyi termelőkkel, vásárlókkal, és úgy tapasztaltam a környezetemben is nőtt az igény a minőségi élelmiszerekre, a helyben készült árura.A termelők is leleményesek, keresik az utat a fogyasztókhoz, jobban megnyíltak a vevői kör felé. Véleményem szerint a termelői-vásárlói rendszer újjáépítése megoldást jelent számos problémára, és az ehhez vezető legjobb eszközt pedig a kosárközösségek kiépítésében látom. Szakdolgozatomban szeretném bemutatni a nemzetközi és a hazai, az ellátási lánc megrövidítésére tett próbálkozásokat. Helyi példa alapján bemutatom a bevásárlóközösségek működését, gazdasági és szervezési jellegzetességeit.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egészség, mint „hívószó” a fogyasztói magatartás vizsgálatábanBankó, Klaudia; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi KarEgészséges életmód és az egészségtudatosság összefüggését kutatom a sporttal. Önálló kutatásom a fogyasztói magatartás vizsgálata a diétás/light termékek esetében, milyen attitűdökkel rendelkeznek a fogyasztók hazánkban. Étkezési és vásárlási szokásokat vizsgálom. Élelmiszervásárláson belül a népszerű diétás termékeket gyártó és forgalmazó márka a Szafi és az Update termékei esetében. Azért választottam ezt a két márkát, mert hazánkban ezek a legelterjedtebb diétás termékeket gyártó és forgalmazó cégek.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy konkrét kis kereskedelmi vállalkozás áruforgalmának értékelő elemzéseGál, Etelka; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi KarEgy monori vállalkozás áruforgalmának értékelő elemzése.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Lux Panzió marketingkommunikációs tevékenységének elemzéseCzigléczki, Enikő; Pólya, Éva; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomat azzal a céllal készítettem, hogy felmérjem a Lux Panzió marketingkommunikációjának hatékonyságát, valamint felmérést készítsek a vendégek szálláshelykeresési szokásaikról. Primer kutatásként online kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Az eredmények értékelése után javaslatot tettem a panzió marketingkommunikációs tevékenységének fejlesztésére, bízva a jövőbeli profitemelkedésben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Újfajta pénzügyi megoldásokVarga, Gábor; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi KarA kutatási munkám során bemutattam és összehasonlítottam a pénz, és a kriptopénz fogalmát, majd előzményét és kialakulását vizsgálom meg és az alap tundivalókat róla részletesen kitérve a Bitcoinra és az Ethereum-ra. Továbbiakban elemeztem a mögötte rejlő technológiát a blokkláncot majd ezeknek a blokkoknak bányászatát és a kirptopénzekkel való kereskedést. A kriptopénzek hatásával járó előnyöket, kockázatokat és ismertetésre került, miután világszerte elterjedtek. Ezt követően összehasonlítottam az Apple és a Google fizetési megoldását majd a Facebook saját kriptovalutáját elemeztem. Később megvizsgáltam a fintech vállalatokat és áttekintem a végén a magyarországi helyzetet.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fogyasztói magatartás vizsgálata a tej és tejtermékek esetébenFarkas, Krisztina; Pólya, Éva; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a tej és tejtermékek fogyasztói magatartása. Jelentős hangsúlyt fektettem az élelmiszer fogyasztói magatartásra, valamint a befolyásoló tényezők ismertetésére. A kutatásom alapvető célja, hogy átfogóbb kép alakuljon ki a mai tej és tejtermékek fogyasztási szokásairól, befolyásoló tényezőiről, beleértve a laktózérzékenyek szokásainak változását is. Kitérek a funkcionális élelmiszerek dinamikus növekedésére. A növekedést az egyre nagyobb számban megjelenő egészségtudatos fogyasztókkal magyarázhatjuk, szó esik a dolgozatban a mentes étrendet hirdető szakmai háttér nélküli véleményvezetőkről.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Nagykőrös lakosságának vásárlási attitűdjei, az üzletválasztást befolyásoló tényezők értékelő elemzéseLászló, Beáta; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi KarA vásárlói magatartás megismerése régóta foglalkoztatja a kutatókat. Segítségével még specifikusabban érhetőek el a vásárlók, kiszámíthatóbbá válnak a vásárlási reakcióik. Kutatásomban a témakört a vásárlói döntési mechanizmusok, azon belül is az üzletválasztás oldaláról közelítettem meg. Szekunder szakirodalmi elemzésem során az egyéni vásárlási döntések megértésére fektettem nagy hangsúlyt.Primer kutatásom során szemléltetek egy általános képet a város lakóinak vásárlási szokásairól. A statisztikai adatok kiegészítéséért mélyinterjúkat is készítettem. Az interjúk során megfigyeltem az egyes vásárlói szerepköröket, összehasonlítottam azokat a szekunder kutatás során feltérképezett trendekkel. A vizsgálatom fő eredménye az üzletválasztási preferencia megállapítása volt. Felállítottam az egyes vásárlástípusokhoz köthető legmeghatározóbb befolyásoló tényezők hierarchiáját. Kiemelten vizsgáltam a lakosság hozzáállását az utazáshoz, mennyiben hajlandók egy kedvező ajánlatért távolabbi üzletet választani. Összességében az eltérő elemzési módszerek különböző eredményeit emelném ki. Ez a változatosság azonosul a vásárlói tudat komplex mivoltához. Véleményem szerint a kutatásom eredményei hitelesen mutatják be a nagykőrösi és a hazai vásárlási szokásokban zajló változásokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kontrolling bevezetése / működése egy adott vállalkozásnálOláh-Laki, Erika; Szentesi, Ibolya; DE--Gazdaságtudományi KarEgy családi tulajdonban lévő magyar vállalatnál a kontrolling rendszer bevezetésének előkészítése, kidolgozása és javaslattétel, hogyan lehet megfelelően nyomon követni a felmerült költségek és realizált bevételek alakulását termékcsoportonként az eredményesség, hatékonyság tükrében. A költségek csoportosítása, költségfajta, - hely és - viselő szerint. A vevők átvilágítása árbevétel, eredményesség szerint. A termékek önköltség számítása és a vizsgálatuk TOP10 árbevétel, nyereségesség, veszteségesség rangsor szerint.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tószeg Községi Önkormányzat és intézményei gazdálkodásának bemutatása 2015-2019 közötti időszakbanMolnárné Tábori, Nóra; Csizmásné Tóth, Judit; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban a Tószeg Községi Önkormányzat és intézményei gazdálkodását mutatom be 2015-2019 közötti időszakban. Röviden írok a lakóhelyemről, Tószegről, az önkormányzatiság magyarországi kialakulásáról, a költségvetési intézményekről, feladataikról. Bemutatom az önkormányzatok által használt, Magyar Államkincstár által felügyelt programot, az ASP-t. Mérlegadatokat elemeztem,viszonyszámokat számoltam. A Tószeg Községi Önkormányzat vagyongazdálkodásába is betekintést nyerhetünk. Az elemzések során az előirányzatok és a teljesítési adatok alapján vontam le a gazdálkodásra vonatkozó következtetéseket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Anna Grand Hotel rendezvényszervezői tevékenységének és pozíciójának elemzése hivatásturizmus tekintetébenSlezák, Dóra; Bakos, Róbertné; DE--Gazdaságtudományi KarNapjainkban a rendezvényszervezői szakma specializálódik, egyre professzionálisabb, egyre sokszínűbb módon tudja kiszolgálni a rendezvényigényeket. A rendezvényszakma folyamatos változáson ment keresztül a társadalmi és technológiai fejlődéssel párhuzamosan. Ma már a rendezvények színvonalas megvalósításhoz sokféle lehetőséget biztosít a digitális világ. A 2020-as év drasztikus módosításokra kényszerítette és kétségbe ejtette a szakmát. Szakmai gyakorlatom során saját bőrömön tapasztalhattam az Anna Grand Hotel korábbi sikeres éveinek pörgését augusztus végén és még szeptember elején is a belföldi turizmus lendületében, majd szeptember végétől beleláthattam a hotel nehézségeibe is a jelen helyzetben. Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy vajon hivatásturisztikai rendezvények bevonzásához minden lehetőségét kihasználja e a szálloda és azt megfelelően kommunikálja e a célközönség felé? Van e realitása az Anna Grand Hotelben a konferenciaturisztikai szolgáltatások fejlesztésének a trendeket és a 4*-os Balatoni Kiemelt Turisztikai Térséghez tartozó hotelek között elfoglalt pozícióját figyelembe véve? Ha igen, milyen eszközökkel?Tétel Korlátozottan hozzáférhető A termékcímkék szerepe az egészségtudatos vásárlók választásaibanMonori, Kristóf; Szűcs, Róbert Sándor; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban a fogyasztók tájékoztatás iránti igényének erősödése miatt aktuális témát vizsgáltam és fókuszában az egészségtudatosság áll. Véleményem szerint, az élelmiszerek összetevőit, biológiai és tápértékét, stb. mindig meg kell nézni a termékeken, mielőtt megvásároljuk azokat. Érdekelt, hogy mások is így gondolják-e, fontosnak tartják-e a termékcímkéken található információkat. Kutatásomban arra kerestem választ, hogy az egészségtudatos vásárlók mennyire tartják fontosnak a termékcímkékről való tájékozódást. Dolgozatom kiterjed az egészség, az egészségtudatosság és az egészségesség mint minőségjellemző témakörökre. Bemutatom, mit takarnak a „bio”, „öko” és „organikus” jelzők. Bemutatom továbbá a fogyasztóvédelem rövid történetét, a termékcímkék, mint elsődleges tájékoztató eszközök szerepét, a velük szemben támasztott követelményeket. Kitérek az élelmiszercímkékre vonatkozó speciális szabályokra is, valamint arra, hogy az élelmiszercímkék információtartalma hogyan befolyásolja a vásárlói döntéseket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egy bankrendszer működésének vizsgálata a vállalati termékek és számlavezetés kapcsánHorváth, Dániel; Danyi-Boll, Anikó; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban az OTP bank vállalati osztályának működését és annak hitelezését mutatom be. A dolgozatom elején egy rövid bevezetést követően beszélek az OTP történetéről. Ezt követően pedig bemutatom azt a helyszínt, ahol a gyakorlatomat töltöttem. A részletes leírás elején kifejtem az OTP által kínált rövid és hosszútávú vállalkozási hiteleket. Később beszélek az agrár és faktoring hitel konstrukciókról. A dolgozat végén pedig összegzem, hogy a gyakorlatom alatt milyen szakmai tapasztalatokkal és ismeretekkel gazdagodtam.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az online kommunikáció hatása a szálláshelyválasztásra, különös tekintettel a szállodákraUrbán, Réka; Kalmárné Rimóczi, Csilla; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájául a szálláshelyek közvetlen és közvetett internetes kommunikációját, illetve az emberek szállásfoglalási szokásainak vizsgálatát tűztem ki. A dolgozat célja egyrészt a fogyasztói szokások és motivációk megismerése, ezenfelül pedig megtudni, hogy miképpen hatnak rájuk a különböző online utazási irodák. Kettős célkitűzésemnek megfelelően két primer kutatás is született dolgozatom megírásakor. Egy megfigyelést és egy kérdőves kutatást eszközöltem munkám során. Az elsőben kiderítem, hogy milyen az online szállásfoglalási portálok kommunikációjának motivációs hatása az utazókra. A másodikban pedig feltérképezem az utazók preferenciáit a szállásfoglalás lebonyolítását illetően. A kapott eredményekből pedig választ kapok a dolgozat megírását megelőzően feltett kérdéseimre.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az egészségturizmus helyzete és jövőképe NagykátánSzekeres, Elizabet; Savella, Orsolya; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatom a Nagykátai Gyógy- és Strandfürdőről szól, amely a Tápió-Vidéken található. Elsősorban bemutatom a Tápió-Vidék térségét. Ezután Nagykáta városáról írok, annak a történelméről, társadalmi, gazdasági környezetéről illetve jövőképéről. Bemutatom a Nagykátai Gyógy- és Strandfürdőt részletesen. Beszámolok az első szezonról, a szolgáltatásairól, a gyógyvízéről. Emellett ismereteket kaphatnak a Gyógyfürdő Vendégházról is. A városi sportcsarnokról is kapnak egy kis leírást. Illetve a városi lakosság körében végzett kutatásomról is kapnak elemzést.