Hallgatói dolgozatok (Szolnoki Campus)

Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez

Böngészés

legfrissebb feltöltések

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 213)
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Bényey és Társai Export-Import Kft. áruforgalmának értékelő elemzése
    Szabó, Éva; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomban egy szolnoki vállalkozás áruforgalmát elemeztem és értékeltem, amelyben külön számításokat végeztem a készletek forgási sebességére, forgalom alakulására és trendfüggvény segítségével következő évi várható forgalmat is számoltam. Hogyan is tartja fenn magát egy kisvállalkozás szezonon kívül? Emellett vizsgáltam egy kérdőív segítségével a fogyasztók gumiabroncs vásárlási szokásait is, amelyekből következtetéseket vontam le.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az egészségturizmus helyzete és jövőképe Nagykátán
    Szekeres, Elizabet; Savella, Orsolya; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom a Nagykátai Gyógy- és Strandfürdőről szól, amely a Tápió-Vidéken található. Elsősorban bemutatom a Tápió-Vidék térségét. Ezután Nagykáta városáról írok, annak a történelméről, társadalmi, gazdasági környezetéről illetve jövőképéről. Bemutatom a Nagykátai Gyógy- és Strandfürdőt részletesen. Beszámolok az első szezonról, a szolgáltatásairól, a gyógyvízéről. Emellett ismereteket kaphatnak a Gyógyfürdő Vendégházról is. A városi sportcsarnokról is kapnak egy kis leírást. Illetve a városi lakosság körében végzett kutatásomról is kapnak elemzést.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az Anna Grand Hotel rendezvényszervezői tevékenységének és pozíciójának elemzése hivatásturizmus tekintetében
    Slezák, Dóra; Bakos, Róbertné; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Napjainkban a rendezvényszervezői szakma specializálódik, egyre professzionálisabb, egyre sokszínűbb módon tudja kiszolgálni a rendezvényigényeket. A rendezvényszakma folyamatos változáson ment keresztül a társadalmi és technológiai fejlődéssel párhuzamosan. Ma már a rendezvények színvonalas megvalósításhoz sokféle lehetőséget biztosít a digitális világ. A 2020-as év drasztikus módosításokra kényszerítette és kétségbe ejtette a szakmát. Szakmai gyakorlatom során saját bőrömön tapasztalhattam az Anna Grand Hotel korábbi sikeres éveinek pörgését augusztus végén és még szeptember elején is a belföldi turizmus lendületében, majd szeptember végétől beleláthattam a hotel nehézségeibe is a jelen helyzetben. Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy vajon hivatásturisztikai rendezvények bevonzásához minden lehetőségét kihasználja e a szálloda és azt megfelelően kommunikálja e a célközönség felé? Van e realitása az Anna Grand Hotelben a konferenciaturisztikai szolgáltatások fejlesztésének a trendeket és a 4*-os Balatoni Kiemelt Turisztikai Térséghez tartozó hotelek között elfoglalt pozícióját figyelembe véve? Ha igen, milyen eszközökkel?
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kozmetikai áruk termékmenedzselése az Eucerin termékcsaládon keresztül
    Balla-Dávid, Tünde; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban elemzem a fontosságát a termékmenedzselésnek egy vállalat életén belül. Az Eucerin termékcsalád fogyasztói megítélésére választ szeretnék kapni.Az eucerin termékcsalád márkaimázsának, vásárlási szokásoknak valamint marketingkommunikációjának elemzése, mind a megítélésre ad választ.Kvantitatív és kvalitatív kutatás felmérésének elemzésével.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Tószeg Községi Önkormányzat és intézményei gazdálkodásának bemutatása 2015-2019 közötti időszakban
    Molnárné Tábori, Nóra; Csizmásné Tóth, Judit; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban a Tószeg Községi Önkormányzat és intézményei gazdálkodását mutatom be 2015-2019 közötti időszakban. Röviden írok a lakóhelyemről, Tószegről, az önkormányzatiság magyarországi kialakulásáról, a költségvetési intézményekről, feladataikról. Bemutatom az önkormányzatok által használt, Magyar Államkincstár által felügyelt programot, az ASP-t. Mérlegadatokat elemeztem,viszonyszámokat számoltam. A Tószeg Községi Önkormányzat vagyongazdálkodásába is betekintést nyerhetünk. Az elemzések során az előirányzatok és a teljesítési adatok alapján vontam le a gazdálkodásra vonatkozó következtetéseket.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A CLAAS Hungária Kft készletgazdálkodásának vizsgálata 2017-2019 között
    Gombár, Zsuzsanna Klára; Szentesi, Ibolya; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban a CLAAS Hungária Kft készletgazdálkodását mutatom be 2017-2019 között. A dolgozatban részletesen kitérek a vállalat által alkalmazott készletek csoportosítására. Bemutatom a vállalat készletváltozását 2017-2019 között. Számítások segítségével bemutatom a forgási sebesség alakulását az említett időszakokban. Megvizsgálom, hogy van-e és ha igen milyen összefüggés van a készletek és a nettó árbevétel között. Illetve részletezem a vállalat által alkalmazott beszállítói értékelést és annak fontosságát.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Kereskedelmi vállalkozás marketing mixének értékelő elemzése
    Ferenczi, István; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A Kärcher Hungária Kft. értékesítési vezetőjékent az első napoktól kezdve arra törekedtem, hogy valamennyi rész-folyamatot megismerhessek, hogy egy professizonálisan működő kereskedelmi vállalkozás elvárásainak megfelelhessek, melynek alapjaként először a vállalati kultúrát kellett megértenem. Most azonban marketing mixet választottam cégünk bemutatásához, elemzéséhez, mert ez lehet egy átfogó prezentálása egy cégnek, hiszen így több szempontból lehetséges a vállalkozás elemző bemutatása. Dolgoztom célja, hogy azon elemek közül, amelyek véleményem szerint nem működnek jól, kritikával legyek munkaadóm felé, amely remélem, hogy egy-egy szempont alapján még akár építő jellegű, hasznos is lehet nem csak az ügyvezetésnek, de az adott osztály vagy osztályok vezetőinek, dolgozóinak. A marketing mix elemeinek bemutatását, elemzését, kutatását egyes fejezetekben a COVID-19 hatásaival is kiegészítem. Ezen hatások megértése elengedhetetlenül fontos abban, hogy átlássuk, megértsük mit kellett megváltoztatnia a működésében a vállalkozásnak a vírus megjelenésekor, az ezt követő szakaszokban. Hogyan kell felkészülnie egy esetleges második hullámra. A fentiek mellett a hipotéziseket is felállítottam, melyek mindegyike bizonyítást nyer a dolgozat során.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Közösségvezérelt Helyi Fejlesztés megvalósulása Dél-dunántúli városokban
    Lengyel, Petronella; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A CLLD a közösségvezérelt helyi fejlesztések megvalósítását támogatja az Európai Unióban. A dolgozatban a CLLD kerül bemutatásra. A program a helyi közösségen, annak együttműködésén alapul. A három szektor: civil, közszféra és vállalkozások kötelező együttműködése az alapja a programnak és egyik kulcsa a sikernek. A magyarországi program bemutatását két város, Pécs és Kaposvár tervezésének és megvalósításának összevetése követi. A két város példáján látható, hogy eltérő tervezéssel és megvalósítással is lehet eredményes a program.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Méhészeti vállalkozás indítása Magyarországon
    Mihályi-Kiss, Krisztina; Túróczi, Imre; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozatban azt vizsgáltam, hogy jelenleg milyen lehetőségek vannak Magyarországon egy méhészeti vállalkozás alapítására.Van-e létjogosultsága ennek a mezőgazdasági ágazatnak. Jövedelmező lehet-e hosszútávon, képes-e profitot termelni, fennmaradni. Ha igen, akkor milyen formában.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az intelligens logisztikai eszközök és megoldások bemutatása és a környezetükre gyakorolt hatások vizsgálata a 21. században
    Gulyás, Henrietta; Alapi, József; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban vizsgálom az e-kereskedelem fejlődésének hatásait a logisztikai szektorra. Ismertetem a modern logisztikai eszközöket: kitérek a csomaglogisztikára, azon belül a csomagautomatákra és a csomag nyomkövetésre. Ismertetem az automatizált raktárakat és arra keresem a választ, miért nem terjedtek el széles körben. Feltárom, hogy a drónnal és önvezető kamionokkal kapcsolatos fejlesztések jelenleg hol tartanak, mikorra várhatók bevezetésük. Végül egy porter elemzést tartalmaz, mely segítségével a technológiák versengését vizsgálom.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Turisztikai fogyasztói magatartás vizsgálata a szálláshely szolgáltatás piacán a Hozam Wellness és Apartman példáján keresztül.
    Boieru, Viktor Dániel; Kalmárné Rimóczi, Csilla; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomban a fogyasztói magatartás vizsgálatát mutatom be
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Újfajta pénzügyi megoldások
    Varga, Gábor; Szakács, Attila; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A kutatási munkám során bemutattam és összehasonlítottam a pénz, és a kriptopénz fogalmát, majd előzményét és kialakulását vizsgálom meg és az alap tundivalókat róla részletesen kitérve a Bitcoinra és az Ethereum-ra. Továbbiakban elemeztem a mögötte rejlő technológiát a blokkláncot majd ezeknek a blokkoknak bányászatát és a kirptopénzekkel való kereskedést. A kriptopénzek hatásával járó előnyöket, kockázatokat és ismertetésre került, miután világszerte elterjedtek. Ezt követően összehasonlítottam az Apple és a Google fizetési megoldását majd a Facebook saját kriptovalutáját elemeztem. Később megvizsgáltam a fintech vállalatokat és áttekintem a végén a magyarországi helyzetet.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Kastélyszállók versenyképessége
    Láda, Georgina; Kóródi, Márta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A kastélyturizmus szerepe a kulturális örökségturizmusban. A kastélyturizmus alakulása Magyarországon. Kastélyszállók helyzetének elemzése Magyarország északi részén. Kastélykertek jelentősége a kastélyturizmusban. Kastélyszállók korhű szolgáltatásainak értékelése. Kastélyhasznosítás jellemzői Magyarország északi részén. A kastélyszállók iránti érdeklődés felmérése.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Egészség, mint „hívószó” a fogyasztói magatartás vizsgálatában
    Bankó, Klaudia; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Egészséges életmód és az egészségtudatosság összefüggését kutatom a sporttal. Önálló kutatásom a fogyasztói magatartás vizsgálata a diétás/light termékek esetében, milyen attitűdökkel rendelkeznek a fogyasztók hazánkban. Étkezési és vásárlási szokásokat vizsgálom. Élelmiszervásárláson belül a népszerű diétás termékeket gyártó és forgalmazó márka a Szafi és az Update termékei esetében. Azért választottam ezt a két márkát, mert hazánkban ezek a legelterjedtebb diétás termékeket gyártó és forgalmazó cégek.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Fogyasztói etnocentrizmus az FMCG piacon
    Kovács, Orsolya; Szűcs, Róbert Sándor; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Ebben a szakdolgozatban először is azt mutatom be, hogy mely tényezők hatnak az etnocentrikus érzelmek kialakulására. Hatással van rá például a globalizáció, lokalizásció, vásárlási magatartást befolyásoló tényezők, országeredet-imázs stb. Ezután szó lesz arról, hogy mi is az a fogyasztói etnocentrizmus: mi a fogalma, a különböző szerzők hogyan vélekednek róla. Az etnocentrikus magatartás jellemzői után rátérek röviden az FMCG piacról, a termékeiről valamint a jellemzőiről. Majd saját kutatásomat mutatom be. Az összefoglalás előtt pedig következtetéseket vonok le a kutatási eredményekből,valamint javaslatot teszek, hogy hogyan kelthető fel még több emberben az etnocentrikus érzelmek.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Egy konkrét kis kereskedelmi vállalkozás áruforgalmának értékelő elemzése
    Gál, Etelka; Földi, Kata; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Egy monori vállalkozás áruforgalmának értékelő elemzése.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Takarékbank Zrt. jelzáloghitelezési folyamatainak bemutatása, a hitelbírálat szempontjai, elemzése
    Giricz, Judit; Csizmásné Tóth, Judit; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar
    A Takarékbank Zrt. jelzáloghitel folyamatainak bemutatása. A pénzintézet hitelbírálati szempontjainak elemzése. Javaslatot tenni a hatékonyabb ügyintézés érdekében. Összehasonlító elemzés pénzintézetek jelzáloghitel termékei között.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A tervezés folyamata a KUKA Hungária Kft.-nél, és ennek hatásai a vállalatra, különös tekintettel az ellátási láncra
    Nagy, Zita; Alapi, József; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozat bemutatja a KUKA Hungária Kft és a KUKA cégcsoport tervezési folyamatát. Ismerteti a vevői, piaci igények feltárásának folyamatát, valamint az így kapott információk, adatok összegzését. Szemlélteti a tervezés kapcsán alkalmazott modern információs rendszert, valamint a folyamat alatt végbemenő adat áramlást. A dolgozat feltárja a tervezéssel kapcsolatos hibákat és hiányosságokat, valamint ezek hatását a vállalat ellátási lánchoz tartozó részlegeire.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Fogyasztói és vásárlói magatartás az elektromos autók tekintetében
    Hegedüs, Dávid; Pólya, Éva; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Globális felmelegedés, klímaváltozás, környezet- és légszennyezés, károsanyag kibocsátás, szmog és még sorolhatnám. Olyan szavak, szóösszetételek melyekkel a XXI. századi emberiség napi szinten találkozik. Ezelőtt 30-40 évvel ezek a jelenségek nem, vagy csak nagyon kis figyelmet kaptak, hiszen régebben az éghajlatváltozást, a légszennyezést és egyéb szennyezéseket csak precíz, drága műszerek segítségével tudták kimutatni a tudósok. Azonban mára sajnos saját bőrünkön tapasztalhatjuk ezen jelenségek Földre és az emberekre gyakorolt hatásait. Ennek okán a világ országainak vezetőinek, politikusainak egyik legfőbb kérdésévé vált a fenntartható fejlődés. Azonban ezt csak úgy lehet elérni, ha minden környezetet károsító ágazatot - gondolok itt az energetikára, mezőgazdaságra, termelő/feldolgozó iparágakra, turisztikára – szabályoznak és bizonyos feltételrendszereket szabnak ki rájuk. Nincs ez máshogy a közlekedéssel sem. Ez az ágazat is jelentős szerepet vállal a légszennyezésért és ezzel együtt a klímaváltozásért a CO2- és egyéb károsanyag kibocsátással. Ez a szektor több nagyobb részegységre bontható, mint például a légi-, vízi-, vasúti-, és közúti közlekedés. Szakdolgozatomban a közúti közlekedésen belül is a személygépjárművek környezetre gyakorolt káros hatásaira válaszul adott innovációkkal, alternatív közlekedési módokkal, legfőkepp a manapság egyre népszerűbb elektromos autóknál megfigyelhető fogyasztói és vásárlói magatartással szeretnék foglalkozni. A témaválasztás számomra igen egyszerű volt, mert gyerekkorom óta érdeklődök az új, innovatív technológiák iránt melyek az autóiparban jelennek meg. Ez a vonzódás, mint sok más korom béli kisfiúnál először a sportautókra terelődött, majd az elmúlt öt évben köszönhetően a Teslának megváltozott. Azóta napi szinten követem nyomon az újabbnál újabb elektromos és különböző hibrid autókat, a hozzájuk fűződő technológiai újdonságokat, remélve, hogy a közelmúltban én is egy „zöld” személygépjármű boldog tulajdonosa lehetek. Emellett olyan családban volt szerencsém felnőni, ahol a természet szeretete, a környezet védelme mindig is nagy hangsúlyt kapott. Szakdolgozatomhoz készült kutatásomban, a felnőtt, magyar lakosok elektromos autózással kapcsolatos tudását szeretném feltárni, illetve a fogyasztási- és vásárlási szokásaikat elemezni, azért, hogy képet kaphassak róla milyen ismérvek alapján választanak az emberek gépjárműveket, és ez változik-e elektromos autó vásárlásakor.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A szállodai értékesítési csatornák hatékonysága
    Szeleczki, Dalma; Mondok, Anita; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A szakdolgozat bemutatja a szálláshelyek online értékesítési csatornáit. Az online szálláshely közvetítő oldalak működésébe is betekintést nyerhetünk. Összegzi a szálláshely saját értékesítési csatornái, valamint az OTA-k térhódításának szerepét.