Az Audi Hungaria Motor Kft. és a Magyar Suzuki Zrt. összehasonlító elemzése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az autóipar kétségkívül napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata, amely a szakértők véleménye szerint már teljesen kiheverte a 2008-ban kirobbant gazdasági válság negatív hatásait. A globális autóipar kibocsátása ugyanis közel másfélszeresére növekedett a 2009-es évhez képest, s az előrejelzések szerint a következő három évben is a termelés további növekedésére lehet számítani, amely 2019-re a 15 millió kibocsátott darabot is elérheti. Hasonló növekedés ment végbe a gépjármű értékesítések tekintetében is, hiszen a világviszonylatban eladott gépjárművek száma 2015-ben nagyjából 30%-al volt magasabb, mint a válságot követő évben. A kétségkívül bíztató számadatok ellenére néhányan azonban másképp látják az iparág jövőjét, mondván - a "Dieselgate-botrány" miatti - károsanyag kibocsátásra vonatkozó követelmények szigorodása vélhetően rendkívüli mértékben megnöveli majd a gyártók költségeit, amely negatívan befolyásolhatja az ágazat termelését, illetve tovább növelheti a gépjárművek amúgy sem alacsony eladási árait. Dolgozatom témájának a hazai autóipar két legrégebbi szereplőjének összehasonlító elemzését választottam, ahol elsősorban arra szerettem volna választ kapni, hogy vajon a magyarországi leányvállalatok irányszámai is annyira bíztatóak e, mint a globális autóiparra vonatkozó adatok.

Leírás
Kulcsszavak
autóipar, elemzés, jövedelmezőség, likviditás
Forrás