Debreceni Német Kulturális Fórum

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Záródolgozatom a kultúraközvetítéssel, azon belül a német kultúra közvetítésének lehetőségeivel foglalkozik. A dolgozat célja, hogy ötleteket adjon egy Debrecenben működő kultúraközvetítő intézmény, a Debreceni Német Kulturális Fórum számára a tekintetben, hogy miként tudja egy ilyen profilú szervezet munkáját effektívebbé tenni. Ehhez a kultúraközvetítés jelentőségének bizonyítása után egy rövid történeti áttekintést adok a témában azért, hogy láthatóvá váljon, milyen folyamatok mentek végbe a ma működő intézmények létrejöttéig. A dolgozat második felében a kelet-magyarországi régióra koncentrálva bemutatom magát a Debreceni Német Kulturális Fórumot, végezetül pedig javaslatokat teszek arra vonatkozóan, hogy miként lehetne hatékonyabbá tenni az intézmény által kijelölt célcsoport elérését és megtartását, s az ehhez szükséges eseményszervezési feladatokat. Ebben a kulturális marketing stratégiai eszközeinek használata, valamint az esemény- és élménymarketing alkalmazása nyújt segítséget, ahol az élményközpontúság elérésével a gamification elméletét állítom összefüggésbe. Az elköteleződésben és bizalomépítésben azonban a szervezett események minősége és kommunikációja is fontos szerepet játszik, így kiemelem a kreatív eseményszervezés fogalmát és a külső kommunikáció jelentőségét.

Leírás
Kulcsszavak
kultúraközvetítés, német kultúra, kulturális marketing, debreceni német kulturális fórum
Forrás