Hallgatói dolgozatok (Kommunikáció- és Médiatudomány)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
A Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék hallgatói dolgozatainak gyűjteménye.
Böngészés
legfrissebb feltöltések
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 658)
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A trash műfaj hazai közösségének sajátosságaiCzomba, Bence; Nagy, Orsolya; DE--Bölcsészettudományi KarA záródolgozatom témája a trash műfaj volt. Itt a hazai képviselők közül hármat vizsgáltam meg a tartalmaik és nézőik szempontjából. A leginkább arra voltam kíváncsi, hogy a nézőket milyen motivációk vezetnek. Milyen reakciókat és kommenteket olvashatunk vagy láthatunk? Mennyire tart görbe tükröt a társadalomnak az egész műfaj? Ezekre a kérdésekre kerestem a választ.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Richter 2024. évi debreceni családi napjának elemzése PR-os szemmelMórucz, Péter; Oláh , Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarAbsztrakt: Záródolgozatomban a Richter Gedeon Gyógyszergyár Biotechnológiai Üzeme debreceni telephelyének (a későbbiekben Richter) 2024. szeptember 21-én megrendezett családi napját szeretném bemutatni a vállalati célok és a cég által a munkavállalók számára prezentált élmény megélése szempontjából. Meglátásom szerint a rendezvény sikere e két összetevő megfelelő elegyének és jó prezentálásának függvénye. Kutatói kérdésemet ezek alapján a következőképpen fogalmaznám meg: hogyan sikerült a Richternek és a családi nap szervezőinek, vagyis nekünk a rendezvénybe belecsempészni a szervezeti célokat, átadni az üzenetet a cég dolgozóinak és családjuknak, és koordinálni a rendezvény élményszerű megélését. A Richternek a családi nappal kimondott céljai nincsenek. Egyetlen elvárása az, hogy az embereknek olyan rendezvényt szervezzünk, ami megfelel a Richter színvonalának, kielégíti minden generáció igényeit, és lehetőséget ad a dolgozóknak arra, hogy méltó módon megünnepeljék magukat, a családjukat és a cég sikereit. A rendezvény a Richter, a kommunikáció és médiatudomány, valamint egyéni ambícióim tekintetében egyaránt fontosnak és relevánsnak tekinthető. Minden rendezvénynek van egy „apropója”, egy olyan központi oka, ami megadja a rendezvény relevanciáját. Ez jelen esetben a cég dolgozói és azok családja felé történő köszönetnyilvánítás prezentálása a vállalati sikerek elérése érdekében végzett áldozatos munkájukért és a biztos, nyugodt családi háttér megteremtéséért. Ezzel párhuzamos az esemény megrendezésének másik központi oka: a rendezvény által szerzett élmények saját márkájához társítása révén bevésni a résztvevők tudatába olyan pozitív képeket, amelyekre az emberek sokáig emlékezni fognak. A Richter az eseménnyel több szervezeti cél megvalósulását igyekszik elősegíteni. Ezek a közösségi kapcsolatokban, a toborzási tevékenységekben és a vállalat szervezeti kultúrájának alakításában nyilvánulnak meg. A dolgozók közötti közösségi kapcsolatok fejlesztése a munkavégzés minőségének szempontjából fontos. A dolgozók között egy ilyen eseményen barátságok alakulnak ki, ami a cég termelékenységének hatékonyságát is növeli. Az emberek és családok között barátságok szövődnek, kialakulhat az egymás iránti kötődés és bizalom, ami a dolgozók közösséggé való formálódásában nagy szerepet játszhat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A hatalom nem szabadságUlicska, Pálma; Hlavacska, András; DE--Bölcsészettudományi KarA 2023-ban megjelent Baldur’s Gate 3 rendelkezik jelenleg a leghosszabb, több mint kétmillió szó terjedelmű forgatókönyvvel a videójátékok között. A játékosok gyakran játsszák újra annak reményében, hogy még több elrejtett részletet fedezzenek fel, melyet első alkalommal kihagytak. Emellett több más tényező is hozzájárulhat az elmerüléshez: a nagymértékű játékosszabadság, illetve annak változatos korlátozásai kéz a kézben járnak a virtuális világ atmoszférájával és a kibontakozó játékelbeszélés lehetőségeivel. Szakdolgozatom célja kettős: egyfelől a már meglévő immerzió- és ágencia-felfogások újraértelmezésére, másrészt ezek segítségével a Baldur’s Gate 3 mélyebb megértésére törekszem. Az elmerülés fogalmai felől megközelítve az érdekel, milyen komponensek teszik lehetővé az immerziót a játékosok számára, illetve ez, vagy akár ennek az ellenkezője hogyan valósul meg a gyakorlatban. A játékosszabadság felől pedig a kérdés az, hogy a kialakuló szimuláció milyen üzeneteket közvetít, valamint ezeket az internet felhasználói miként fogadják be, és hogyan hatnak rájuk. Kutatásom alapján megállapítható a videójáték immerzió- és ágenciakritikája, melyek különböző ideológiai szinteken teljesednek ki (a hatalom és a szabadság kérdésköreit átjárva), és melyek összefüggése minden játékos számára relatív.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A görögkatolikus egyház kommunikációja a közösségi médiábanTóth, Orsolya; Oláh, Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatomban a görögkatolikus egyház közösségi médiában való jelenlétét és annak kommunikációs szerepét vizsgáltam, különös tekintettel arra, hogyan szólíthatók meg ezeken a platformokon keresztül a fiatal felnőttek. A kutatásom alapját saját élményeim, interjúk, valamint a témában írt korábbi szakdolgozatok és közösségimédia-tartalmak elemzése adta. Bemutatom az egyház legfontosabb eseményeit, mint például az Ifjúsági Gyalogos Zarándoklat vagy a Szent Damján Tábor, amelyek kommunikációs szempontból is kulcsfontosságúak. Vizsgáltam a legaktívabb görögkatolikus közösségi oldalakat, valamint a tartalom típusait és azok elérését. Arra a következtetésre jutottam, hogy az online jelenlét nem helyettesítheti az egyházi liturgiát, de fontos kapcsolódási pont lehet az érdeklődők és a hívők számára. Megfelelő stratégiai és vizuális tartalommal, következetes kommunikációval az egyház képes lehet megszólítani és aktivizálni a fiatalokat is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Párizs médiareprezentációjaBalog, Zsanett; Sebestyén, Attila; DE--Bölcsészettudományi KarA negyedik szemesztert vol lehetőségem Franciaországban teljesíteteni Erasmus programmal, ennek köszönhetően felfedeztem egy új országot, és annak kultúráját. Az ott eltöltött hónapok alatt rengeteg impulzus ért, megismertem a francia embereket, a helyiek szokásait, beleláttam az ő hétköznapjaikba is. Kutatásom módszere Párizs médiareprezentációjának vizsgálatához az Emily Párizsban című sorozat és saját tapasztalataim, valamint az általam készített kérdőívre érkezett válaszok alapján. A város közvetlen megtapasztalása által a záródolgozatomban azt vizsgálom, hogy egy ikonikus sorozat milyen különbségeket és hasonlóságokat mutat Párizs médiareprezentációjával. A személyes tapasztalatom és a sztereotip megjelenés dinamikus viszonyát, valamint ezek egymást alakító kölcsönhatását fejtem ki a kutatásom során. Ugyan számos sztereotípiával találkozhatunk a francia fővárossal kapcsolatban, ám éppen ez ébresztett rá arra, milyen izgalmas egy médiaipari terméken keresztül szemlélni a várost.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Középnyugat hercegnőjének formabontó fenomenonjaTóth, Ágnes; Mészáros, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarA záródolgozat célja egy esszén keresztül, annak bemutatása, hogy Chappell Roan sztárjelensége miben tér el a zeneipar megszokott stratégiáitól, és hogyan viszonyul a klasszikus popdíva-archetípushoz. Bár még karrierje elején jár, eddigi pályafutása alapján párhuzamba állítható más nagy popdívák karrierjével (például Madonnával), ugyanakkor formabontó attitűdje révén kiemelkedik közülük. A kutatás középpontjában a sztárok és a sztárjelenségek állnak, különösen Chappell Roan pályáját tekintve. Kiemelt figyelmet kap, hogy milyen kulturális és társadalmi tényezők befolyásolják a megítélését, milyen módon reagál a körülötte kialakuló botrányokra, és hogyan használja ezeket saját imázsának építésére. A dolgozatban bemutatott példák alapján kijelenthető, hogy a sztárkultúra továbbra is dinamikusan változik, és Chappell Roan karrierje ennek az átalakulásnak egy izgalmas, formabontó példája.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fiatalkorúak közösségimédia-használataKeresztesi, Anna Ildikó; Nagy, Orsolya; DE--Bölcsészettudományi KarA záródolgozatom témájául a fiatalkorúak közösségimédia-használatát, használati szokásait választottam. A témán belül megvizsgáltam, hogy a fiatalok mire használják a közösségi médiát, melyek a kedvenc közösségimédia-felületeik, mennyire tudatos felhasználók az online térben, valamint azt, hogy milyen befolyással vannak rájuk az influencerek. Az empirikus kutatásom során kérdőíves felmérést végeztem. A közösségi médiában, a szakdolgozatokhoz és záródolgozatokhoz készült kérdőívek megosztására szolgáló Facebook-csoportokban osztottam meg a kérdőívet, valamint egy technikumban is. Három hipotézist állítottam fel kutatásomban. Összességében kiemelendő, hogy a 13-18 éves korosztály a szabadidejük egy jelentős részét közösségimédia-oldalakon töltik. Jelentős befolyással vannak rájuk az influencerek, ami akár a vásárlási szokásaikban is megmutatkozik. Ez a korosztály, már sokkal tudatosabban és magabiztosabban használja ezeket a platformokat, mint az idősebb generáció tagjai.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Én, az avatárKormány, Péter; Hlavacska, András; DE--Bölcsészettudományi KarA záródolgozatomban elsősorban a játékosok által létrehozott avatárok, illetve karakterek készítésének lehetőségeit, a velük történő azonosulási szinteket, valamint a Bartle-modell a World of Warcraftban történő alkalmazhatóságát vizsgáltam. A dolgozat első felében ismertettem az avatárok és karakterek fogalmait, egy karakter létrehozásának lehetőségeit, az immerzió fogalmát, a Bartle-modellt, valamint az avatárokhoz való hozzáállás feltételeit és annak fajtáit. A dolgozatban a karakterkreációval és annak lehetőségeivel, illetve hiányosságaival kezdve eljutottam a Bartle-modellig, melyben a négy meghatározott játékostípus elemzése után még három másikat határoztam meg.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Blockout Movement, Cancel Culture, társadalmi szerepvállalásIgaz, Rebeka; Mészáros, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarA közösségi média influenszerekkel mindenki találkozhatott már, aki fogyaszt valamilyen médiát. Aki érdeklődik is irántuk, vagy csupán gyakran használ online platformokat – például Instagramot, TikTokot vagy Redditet –, pedig hallhatott a folyamatos botrányokról, kritikákról, ellentmondásokról, amik körülveszik őket. A fiatal rajongók talán még nem értik teljesen ennek a problémáját, de külső szemmel és tapasztalattal könnyű átlátni, mikor cselekednek érdekből ezek a tartalomgyártók. Szakdolgozatomban a Blockout mozgalmon keresztül a magyar influenszerek online mutatott nézeteit, és cselekedeteik ellentmondását vizsgálom. Ezentúl a TV2 televízióscsatorna álltak képviselt értékrend és a csatornán megjelenő műsorok tartalma, valamint szereplők értékrendje közt felfedezhető hasonló ellentmondásokat elemzem. Dolgozatom főbb kérdése, hogy ezek az esetek ténylegesen hasonlóak vagy csupán messziről tűnnek annak a platform és az időbeli kapcsolat miatt. Ehhez egy magyar cancel culture-höz hasonló esetet is felvázolok, amit a Blockout mozgalom mellé állítva megmutatja, hogy a magyar internetezők milyen gyorsan adaptálnak nyugati trendeket 2022-höz képest.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Innovatív PR a bankszektorbanGál, Ákos; Oláh, Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarZáródolgozatom témaválasztásánál arra törekedtem, hogy egy hozzám közel álló és egyben érdekes, a Z generációt érintő témakörről írjak, ezért a magyar kereskedelmi bankok Innovációs pr kampányainak elemzésére esett a választásom. A digitalizáció által az elmúlt 10 évben nagymértékben átalakultak mindennapjaink, szokásaink. Az információ gyors és egyszerű elérhetősége megváltoztatta a szolgáltató szektorhoz való hozzáállásunkat beleértve a bankokkal folytatott üzleti kapcsolatokat is. Régebben elképzelhetetlen volt, hogy egy bankszámlát online megtudjunk nyitni az otthonunk kényelmét élvezve vagy telefonunk segítségével tudjunk fizetni a boltokban és webshopokban. A Z generációt tekintve már alapvető kritérium, hogy bankkártyánkat egy digitális pénztárcába rögzítve a mobil eszközünkön hordozzuk és gyakran elfordul, hogy több hónapnyi tranzakciót készpénzmentesen bonyolítunk le. A bankfióki látogatások száma is drasztikusan csökkent az elmúlt években azáltal, hogy egy hiteligénylést, értékpapír tranzakciót már online formában, a mobil applikációk segítségével el lehet végezni. A digitalizáció által néhány év leforgása alatt olyan piaci szereplők jelentek meg, akik működésüket tekintve, fizikai kapcsolatot nem létesítenek az ügyfeleikkel, létrejött a Fintech szektor. A hazai kereskedelmi bankok többsége az elmúlt években felismerte, hogy azok a pénzintézetek, kik a technológia által digitalizálni tudják szolgáltatásaikat, sokkal vonzóbbak, a pénzügyek terén még zöldfülűnek számító Z és Alfa generáció számára. A hazai bankok aktív ügyfélköre, akik tényleges bevételt termelnek az idő múlásával kezdenek kiöregedni és ahhoz, hogy profitjukat és növekedési ütemüket fenntudják tartani, muszáj a fiatalok számára is szimpatikussá és vonzóvá tenniük magukat. A dolgozatomban bemutatásra kerülő esettanulmányok által arra a kérdésre keresem a választ, hogy az Erste és az OTP Bank miképp tudja újradefiniálni a bank fogalmát és vonzóvá válni az új generációk számára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Debrecen művészeti fesztiváljainak feltérképezése a marketingkommunikáció szempontjábólPapp, Zsófia; Kálai, Sándor; DE--Bölcsészettudományi KarZáródolgozatomban a debreceni művészeti fesztiválok (Campus Fesztivál, Deszka Fesztivál) kommunikációs és marketing stratégiáit, szervezési folyamatait, és közvetítési közegeit járom körbe tüzetesebben a szervezői oldal felől. A témának napjainkban kifejezetten nagy aktualitását érzem, hiszen a social media platrofomokon megnövekedett jelenlétből kifolyólag egyre több csatornán kell eljutnia a szervezőknek a közönséghez. Ehhez számos marketing kommunikációs eszközt kell ismerniük és használniuk, hogy minél több embernek felkeltsék az érdeklődését és sikeresen lebonyolíthassák rendezvényeiket. Tudniuk kell, hogy ki a célközönség, kit szeretnének látni a rendezvényükön, ismerniük kell annak a közönségnek a szokásait és tudni, hogy mely médiumok által tudják a legkönnyebben elérni őket. Képben kell lenniük a legfrissebb trendekkel, legismertebb és legnépszerűbb fellépőkkel, valamint a fesztivállátogatási szokásokkal. Dolgozatomban a fesztiválokon dolgozó szervezői csapat beszámolói alapján kitérek arra, hogy milyen kommunikációs stratégiák, marketing reklámok és szervezői képességek szükségesek napjainkban egy sikeres fesztivál létrejöttéhez .Tétel Korlátozottan hozzáférhető Partra vetett kommentekLénárt , Emese; Hlavacska, András; DE--Bölcsészettudományi KarA záródolgozatomban A kis hableány (The Little Mermaid, 2023) című film főszereplőválasztása és mozipremierje körül kialakult párbeszédet kvantitatívan és kvalitatívan elemzem. A Rob Marshall által rendezett filmben egy afroamerikai színésznő, Halle Bailey alakítja Ariel karakterét. A szereplőválasztás – a különböző közösségimédia-platformok tanulsága szerint – szélsőséges (a nyílt rasszizmustól a burkolt gyűlölködésen át az erősen támogatóig terjedő) reakciókat váltott ki a befogadóközönségből. A dolgozatomban elsősorban arra a kérdésre keresem a választ, hogy a Facebookon megosztott magyar cikkek kommentszekcióiban milyen mintázatok figyelhetőek meg a hozzászólók feltételezhető attidűdjeiben. Emellett azt is vizsgálom, hogy az eltérő attidűddel rendelkező hozzászólók - az elutasítók, az értéksemlegesek, és a támogatók - milyen retorikai megoldásokat alkalmaznak érvelésük során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A női egyenjogúság mint vállalati értékKiss , Petra; Oláh , Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatom témája, hogy egy általam kedvelt globális márka - esetemben a L’Oréal - kommunikációs és társadalmi szerepvállalási tevékenységein keresztül, hogyan jelenik meg a női egyenjogúság kérdése. Az aktualitása és relevanciája abban rejlik, hogy a vásárlók körében ma már fontos szemponttá vált egy termék vagy szolgáltatás kiválasztásánál annak tulajdonsága mellett az adott márka társadalmi ügyekért való kiállása is. A női egyenjogúság kérdéskörének elemzése egy olyan perspektívából, amely túlmutat a szimpla marketingkommunikáción. Egy nagy márka felhasználja hírnevét és erőforrásait a nők társadalmi szerepeinek támogatására és a női esélyegyenlőség előmozdítására, hogy egy jobb/élhetőbb világ létrehozásához hozzájáruljon, és másokat is motiváljon arra, hogy szintén tegyék ezt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A skandináv mitológia napjaink populáris kultúrájábanSzabó, Bence; Énekes, András Előd; DE--Bölcsészettudományi KarA skandináv mitológia történetei napjainkban átjárják a populáris kultúrát. Thor és Odin ugyan úgy uralkodnak a képregények lapjain és a mozivásznakon, mint régen a vikingek hitvilágában. A barbár harcosoknak beállított vikingek újra hajókba szállnak, hogy meghódítsák a különböző médiumokat és inspirációt adjanak a filmek rendezőinek, a videójátékok íróinak, fejlesztőinek. Ezek az adaptációk elárasztották a popkultúra termékeit, oktató, szórakoztató céllal, így felmerül a kérdés, hogy mégis miért a vikingek, miért a skandináv mitológia karakterei azok akik ilyen mértékű térnyerésre voltak képesek? Ezen tanulmány vizsgálja hogy miért történik mindez, továbbá azt, hogy az adaptáció milyen formában valósul meg, tehát milyen mértékben marad meg az eredeti északi mítosz a filmekben, videójátékokban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Elif Shafak regényei: az intézményi és a paratextuális keretek hatása az olvasói élményrePéter, Ágnes; Kálai , Sándor; DE--Bölcsészettudományi KarElif Shafak egy nemzetközi szinten is elismert török-brit írónő, akit Törökországban a legolvasottabb írók között tartanak számon. Művei betekintést nyújtanak keleti és nyugati kultúra közötti határok átlépésébe, emellett számos aktuális szociális és politikai témát is érintenek. A dolgozatom célja Elif Shafak regényeinek bemutatása intézményi és paratextuális keretek szempontjából. Az elemzésem középpontjában a szerző élete és munkássága, valamint műveinek kulturális, intézményi és paratextuális kontextusának feltárása áll, amelyek meghatározóak az olvasás és az értelmezés lehetőségeiben.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Online marketing az értékesítés szolgálatábanKuruc, Andrea; Oláh, Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarAz online marketing szerepe az értékesítés növelésében az utóbbi években kiemelkedővé vált, különösen a gyorsan változó digitális környezetben. Szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet nyújtson az online marketing elérhető tudásbázisáról. Elemzem, hogy az akadémiai szakmunkák milyen lépéseket és információkat tartanak alapvető fontosságúnak az online marketing területén, és ezt hogyan egészítik ki vagy mondanak ellent a gyakorlati tapasztalatokon alapuló iparági megközelítések. Célom az is, hogy rávilágítsak arra, melyek azok a kritikus pontok, ahol az akadémiai és a piaci tudásanyag eltér, illetve hol tapasztalhatók információs hiányosságok. Kiemelten fontosnak tartom annak feltárását, hogy a gyorsan változó digitális térben milyen tudáshiányok nehezítik az online marketing hatékony alkalmazását, és hogy az elméleti alapok milyen mértékben segíthetik vagy épp hátráltathatják a gyakorlati megvalósítást.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Hófehérke (vizuális) karakterfejlődésének vizsgálata különböző filmes adaptációkon keresztülMolnár, Bianka; Kálai, Sándor; DE--Bölcsészettudományi KarZáródolgozatomban a divatot, mint nyelvet vizsgáltam a Hófehérke adaptációkon keresztül. Az foglalkoztatott, hogy az évek során hogyan fejlődött Hófehérke karaktere az öltözködésén keresztül, és hogy ezt szemiotikai szempontból hogyan lehet értelmezni. Bemutattam, hogy milyen területeken készültek adaptációk a választott meséről, és hogyan vannak ezek jelen akár a mindennapokban is. Majd a filmelemzések következtek: röviden ismertettem a választott filmeket, majd ezeket elemeztem az általam választott szempontok szerint. A dolgozat célja, hogy bemutassa, miként változott Hófehérke vizuális megjelenése a különböző filmes értelmezésekben, és hogyan vált egy passzív hercegnőből egy erőteljesebb női karakterré.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A videójáték és a vizuális média határánGergely, Benedek; Hlavacska, András; DE--Bölcsészettudományi KarKutatásom során a machinima médiumának jellemzőit mutatom be, melyhez egy 150 machinimából álló adatbázis lesz segítségemre, amely a The Sims-játéksorozat feldolgozásait tartalmazza. Először a machinima fejlődéstörténetének vizsgálatával és a korabeli definíciók elemzésével értelmezem ezt a mediális jelenséget. A médium jellemzőinek leírása mentén a machinimát önálló médiaszövegtípusként határozom meg, elválasztva egyrészt a játékközvetítés különböző formáitól, másrészt a filmművészeti alkotásoktól. Végezetül ezzel az értelmezéssel – figyelembe véve a machinima helyzetét a 2020-as évek mediális kontextusában – kiegészítem a Jenkins és Lowood által a 2000-es évek elején leírt machinima-fogalmakat, aktualizálva azokat a médium jelenkori helyzetéhez viszonyítva.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kereskedelmi televízió önidézeteHarsányi, Virág Fruzsina; Mészáros, Péter; DE--Bölcsészettudományi KarA kereskedelmi televíziózás folyamatosan igyekszik alkalmazkodni a piaci és nézői igényekhez, amelynek egyik látványos példája a Nyerő Páros nyolcadik évadának nyitó epizódja. A műsorban a klasszikus talkshow elemek és a modern reality formátum sajátosságai ötvöződtek, megteremtve egy hibrid műsortípust, amely egyszerre idézte a múltat és reflektált a jelen televíziós trendjeire. A kutatás középpontjában a Balázs Show stílusjegyeinek újrakontextualizálása és azok hatása állt, különös tekintettel a nosztalgia szerepére és a bulvárosodás jelenségére. Az elemzésem során fény derül arra, hogy a nosztalgikus elemek nem csupán a múltidézés eszközei, hanem a nézők érzelmi bevonódásának fokozására is szolgálnak, miközben a kereskedelmi televíziózás az ismert formátumokat a mai közönség elvárásaihoz igazítja. A tanulmány megvizsgálja a tabloid média hatásait, a televíziós szórakoztatás változó funkcióit, valamint azt, hogy a régi műsorformátumok milyen módon integrálhatók új környezetbe anélkül, hogy elveszítenék eredeti karakterüket. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy az egyes műsorokban alkalmazott nosztalgikus elemek és a közönséggel való kapcsolat fenntartása milyen fontos szerepet játszik a produktumok sikerében, miközben a médiaipar folyamatosan változó struktúrája és dinamikája is formálja ezeket az alkotásokat.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Jazz, álmok és még több jazzBerkes, Zsófia; Kálai, Sándor; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban Damien Chazelle első három filmjét (Guy and Madeline on a Park Bench (2009), Whiplash (2014), Kaliforniai álom (La La Land, 2016)) vizsgálom, különös tekintettel a zene és a történetmesélés közötti kapcsolatra, a karakterek személyes dilemmáira, valamint arra, hogy a rendező miként tematizálja és ábrázolja a zenét, különösen a jazzt. Az elemzések során vizsgálom a három film eltérő műfaji besorolásának hatását, mely befolyásolja a zene narratív és vizuális szerepét a vizsgált művekben. A jazz ábrázolását és tematizálását is tanulmányozom Chazelle filmjeiben. Elemzéseim során különös figyelmet fordítok arra, hogy miként jelenik meg a jazz mint a művészi önkifejezés eszköze, és hogyan határozza meg a szereplők döntéseit és sorsát. Vizsgálom azt is, hogyan alakítja a zene a cselekmény szerkezetét és a karakterek pozícióját a történetben. A dolgozatban részletesen bemutatom, hogyan fonódik össze a zene a filmek képi világával, és miként befolyásolja ezt a filmek alaptémája és műfaja. A filmek zenéjét részletesen elemzem, különböző kategóriákba sorolva a betétdalokat megjelenésük és funkcióik szerint, vizsgálom ezek történetmesélésben és karakterépítésben betöltött szerepét. A dolgozat célja, hogy rendszerezze Chazelle első három nagyjátékfilmjének közös vonásait és különbségeit, miközben bemutatja a rendező egyedi stílusát és a zene kiemelt szerepét az általa teremtett világokban. Az elemzés nemcsak a Chazelle-filmek, hanem általánosságban a zenés filmek műfaját tekintve is releváns lehet, különösen a zene és a film közötti szoros kapcsolat megértése szempontjából. Az elemzések bizonyítják, hogy Chazelle alkotásaiban a zene nem csupán illusztratív funkciót tölt be, hanem aktív részese az elbeszélésnek.