A hátrányokból kovácsolt előnyök
Absztrakt
Dolgozatomban a hátrányos helyzetű és roma gyerekek továbbtanulási ambícióit, motivációit és akadályozó tényezőit kutatom. A roma gyerek és az iskola, a család, a társadalom és a munka, mint főbb témakörökkel dolgoztam. Ezen részek a szakirodalmak feldolgozásával kerülnek bemutatásra. A kutatási módszerként kérdőívet készítettem, amelyet hajdúböszörményi Lippai Balázs Roma Szakkollégium hallgatói töltöttek ki. A szakkollégisták számos előnyéről számolnak be a főiskolán adód és kihasználható lehetőségeknek. Végeredményként megállapítható, hogy egy halmozottan hátrányos helyzetű gyereknek is van lehetőség kitörni a nehéz körülményekből.
Leírás
Kulcsszavak
roma gyerekek, szakkollégium, sztereotípia, roma társadalom, kisebbség, hátrányos helyzet