A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. összehasonlító elemzés

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az autóipar hazai és nemzetközi viszonylatban is az egyik legdinamikusabban növekvő ágazat. A magyar autóipar minden tekintetben a magyar gazdaság húzóágazatának mondható, ugyanis bővült és bővülőben van az európai válságjelenségek ellenére is. 2016-ban az új autó értékesítések Európában, jelentős bővülést mutattak, ami a makrokörnyezetnek volt köszönhető, valamint a munkahelyek számának növekedését és az átlagkeresetek emelkedését is elősegítette. Ebben az évben a magyar autópiac tekintetében egy több mint, 25%-os bővülés következett be az értékesítés területén. A globális autó eladások a 2018-as tervek szerint alakulnak, azonban 2019-ben a növekvő kamatláb és a növekvő üzemanyagárak negatívan hathatnak az eladásokra. Előrejelzések szerint 2018-ban Nyugat-Európában növekedni fog az eladott autók száma, míg a következő évben egy csökkenés lesz megfigyelhető. Szakdolgozatom témájának a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének az összehasonlító elemzését választottam, a 2014-től 2017-ig terjedő időszakra vonatkozóan. Választásom oka, az volt, hogy az egyetemi tanulmányaim alatt, a gazdasági elemzés tantárgy keltette fel leginkább az érdeklődésemet, ugyanis a gazdasági elemzés a vállalkozások sikeres működésének elengedhetetlen eszköze. Továbbá a választásom, azért erre a két autógyártó cégre esett, mert kíváncsi voltam, hogy hogyan veszi fel a lépést egy kb. 5 éve alakult autógyár – Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. –, egy közel 25 évvel ezelőtt alakult – Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. – autógyárral szemben.

Leírás
Kulcsszavak
elemzés, likviditás, adósságállomány, jövedelmezőség, autóipar
Forrás