A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. összehasonlító elemzés
Absztrakt
Az autóipar hazai és nemzetközi viszonylatban is az egyik legdinamikusabban növekvő ágazat. A magyar autóipar minden tekintetben a magyar gazdaság húzóágazatának mondható, ugyanis bővült és bővülőben van az európai válságjelenségek ellenére is. 2016-ban az új autó értékesítések Európában, jelentős bővülést mutattak, ami a makrokörnyezetnek volt köszönhető, valamint a munkahelyek számának növekedését és az átlagkeresetek emelkedését is elősegítette. Ebben az évben a magyar autópiac tekintetében egy több mint, 25%-os bővülés következett be az értékesítés területén. A globális autó eladások a 2018-as tervek szerint alakulnak, azonban 2019-ben a növekvő kamatláb és a növekvő üzemanyagárak negatívan hathatnak az eladásokra. Előrejelzések szerint 2018-ban Nyugat-Európában növekedni fog az eladott autók száma, míg a következő évben egy csökkenés lesz megfigyelhető. Szakdolgozatom témájának a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének az összehasonlító elemzését választottam, a 2014-től 2017-ig terjedő időszakra vonatkozóan. Választásom oka, az volt, hogy az egyetemi tanulmányaim alatt, a gazdasági elemzés tantárgy keltette fel leginkább az érdeklődésemet, ugyanis a gazdasági elemzés a vállalkozások sikeres működésének elengedhetetlen eszköze. Továbbá a választásom, azért erre a két autógyártó cégre esett, mert kíváncsi voltam, hogy hogyan veszi fel a lépést egy kb. 5 éve alakult autógyár – Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. –, egy közel 25 évvel ezelőtt alakult – Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. – autógyárral szemben.