Az ellátásilánc-menedzsment alapjai

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat képesítő fordítás Joel D. Wisner, Keah-Choon Tan, G. Keong Leong Principles of Supply Chain Management című könyvéből. "Ahhoz, hogy sikeresen működjenek a vállalatok napjainkban, sokkal jobban együtt kell működniük a beszállítóikkal és a vásárlóikkal. Ahogy a globális piac és a verseny növekedik, a vásárlóknak megfelelő termékek és szolgáltatások gyártása azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak jobban oda kell figyelnie arra, honnan jönnek a nyersanyagaik, a beszállítóik hogyan tervezik, gyártják és szállítják a termékeiket és a szolgáltatásaikat, illetve a saját termékeiket és szolgáltatásaikat hogyan gyártják és osztják el a vevőinek és hogy a közvetlen vásárlóik és a végső felhasználók mit akarnak. Az elmúlt több mint húsz év alatt több nagy cég és konglomerátum úgy találta, hogy eléggé nehéz hatékonyan irányítani az összes üzletegységet egy vertikálisan integrált vállalatban (olyan vállalatban, melynek határai magában foglalják korábbi beszállítókat és/vagy vevőket). Ebből adódóan, cégek sorra adják el üzleti egységeiket és más módokon is faragják le a szervezetüket, hogy a legjobb képességeikre fókuszáljanak, miközben szövetségeket próbálnak kötni vagy stratégiai társulásokat kialakítani a beszállítóikkal, szállítókkal, raktározó cégekkel, elosztókkal és más vásárlókkal, akik jók abban amit csinálnak. A termékek és szolgáltatások előállításával és vevőkhöz való eljuttatásával kapcsolatban ez az együttműködő megközelítés válik a cégek leghatékonyabb és legeredményesebb módszerévé ahhoz, hogy sikeresek maradjanak - és központi eleme az ellátásilánc-menedzsmentnek (SCM)."

Leírás
Kulcsszavak
ellátási lánc, ellátásilánc-menedzsment
Forrás