Interaktív, többérzékszerves elektronikus oktatási környezet a számítógépes gondolkodás fejlesztéséhez

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A XXI. században, a számítógépes gondolkodás, a társadalom minden tagja számára alapkészség kellene legyen. Az egyre nagyobb teret hódító „Számítógépes gondolkodás mindenkinek” mozgalom egyik közvetlen hozadéka, hogy az oktatás minden szintjén (elemi, gimnázium, középiskola, felsőoktatás) törekvések születtek e készség fejlesztésére. Az AlgoRythmics projekt, mely ebben a szellemben született meg, az informatikaoktatás egy új arculatát mutatja meg. Ahhoz, hogy ez a környezet motiváló és valóban hatékony legyen a tanulók algoritmikus gondolkodásának fejlesztésében, méréseket végeztem. Ezeknek eredményei kerülnek felszínre jelen dolgozatban. A mérések alapeszközeként az AlgoRythmics kollekció hét rendezési és három keresési stratégiához tartalmaz dinamikus vizualizációkat: algoritmustáncokat és számítógépes animációkat. Az így felépített platform valóban egy interaktív, többérzékszerves elektronikus oktatási környezet a számítógépes gondolkodás fejlesztéséhez.


It is known that algorithmic thinking is an essential skill in every person's life in the twenty first century. The aim of my research was to find the golden mean to the development of computational thinking. This golden mean would be an e-learning environment, which can be reached step by step, by everybody, regardless of age, gender and type of personality. My plans were to carry out research based on students’ algorithmic thinking. In order to achieve this, I need to introduce an online testing tool. The basis of this method were the algorithms presented dynamically with dance choreography videos and animations. The platform (AlgoRythmics) built in this way is truly an interactive, multi-sensory e-learning environment for developing computer thinking.

Leírás
Kulcsszavak
algoritmikus gondolkodás, algorithmic thinking, többérzékszerves oktatás, dinamikus vizualizációk, multisensory education, dynamic visualizations
Forrás