Szerző szerinti böngészés "Aranyi, Fruzsina"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A deviancia megjelenési formái Dosztojevszkij műveiben(2012-12-19T09:43:46Z) Aranyi, Fruzsina; Goretity, József; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarMindig izgalmas kérdés, hogy ki milyennek lát bennünket, és mi milyennek látunk másokat. De még izgalmasabb, hogy az írói fantázia által megteremtett alakok milyen érzéseket keltenek bennünk, hogy hatnak ránk, olvasókra. Kutatási témámul is ennek a hatásnak a vizsgálatát választottam. Jelen dolgozatomban az irodalmi művek, azon belül is Dosztojevszkij hőseivel foglalkozom. Azt vizsgálom, mondhatjuk-e, hogy ezek a hősök deviánsak, és ha igen, a deviancia melyik típusába sorolhatók.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A középiskolai tanárok tanórán kívüli szakmai tevékenységének online és ezen belül web 2.0-s aktivitásának hatása az órai oktatómunkáraAranyi, Fruzsina; Bujdosó, Gyöngyi; DE--Bölcsészettudományi KarKutatásunk a középiskolai tanárok tanórán kívüli szakmai tevékenységének online és ezen belül web 2.0-s aktivitásának hatását vizsgálja a tanórai oktatómunkára. Ezen témán belül több mindenről kívántunk adatokat gyűjteni. A kutatási hipotéziseink összeállítása során központi kérdéseink a következők voltak: A gimnáziumi tanárok zöme otthon nem, vagy csak ritkán használ online és azon belül web 2.0-s eszközöket. A gimnáziumi tanárok tanórai oktatómunkájában nem jelenik meg az online és azon belül a web 2.0-s eszközök használata. A gimnáziumi tanárok otthoni és tanórai szakmai tevékenysége között erős a kapcsolat. A vizsgálatot 8 debreceni gimnázium bevonásával egy 18 kérdésből álló önkitöltős kérdőív formájában végeztük el. A 110 beérkezett kérdőív adatainak kiértékelése után a kutatás eredményeképp azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a gimnáziumi tanárok zöme valóban alig használ otthon web 2.0-s eszközöket, kivételt képez ez alól a közösségi oldalak látogatása. Bár a pedagógusok 40%-a naponta használ internetkapcsolattal ellátott laptopot a tanórai oktatómunkájában, a web 2.0-s eszközök használata elenyésző, az is zömében a videó megosztókra korlátozódik. Hipotézisünk, miszerint a gimnáziumi tanárok otthoni és tanórai szakmai tevékenysége között erős a kapcsolat, 0,001-es szignifikancia szint mellett igazolódott be.Tétel Szabadon hozzáférhető MUSEUM PEDAGOGICAL WORKSHOP IN THE LIGHT OF THE IPOO-MODEL(Debreceni Egyetem) Aranyi, FruzsinaTétel Korlátozottan hozzáférhető A zárótanítás pedagógiai-módszertani elemzése a komplex gyakorlat tükrébenAranyi, Fruzsina; Chrappán, Magdolna; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témájául a pedagógia szakomhoz kapcsolódó zárótanítási óraterv részletes elemzését választottam. A bevezetőben megjelölöm, milyen okok játszottak közre zárótanítási témám kiválasztásában. Ezt követően kitérek a kulcskompetenciákra különös tekintettel a digitális kompetenciára, majd elemzem a Kollégiumi nevelés országos alapprogramját kiemelten a tematikus csoportfoglalkozásokat. Beszélek az infokommunikációs technológiák által meghatározott világban együtt élő különböző generációkról, illetve a web 2.0 oktatásban való alkalmazhatóságáról, ezen belül is a Facebookban rejlő lehetőségekről. Szakdolgozatom második részében pedig részletesen elemzem a zárótanítási óratervemet, kitérek a megvalósított és az elmaradt elemekre, reflektálok az órára.