Szerző szerinti böngészés "Aranyi, Fruzsina"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A deviancia megjelenési formái Dosztojevszkij műveiben(2012-12-19T09:43:46Z) Aranyi, Fruzsina; Goretity, József; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarMindig izgalmas kérdés, hogy ki milyennek lát bennünket, és mi milyennek látunk másokat. De még izgalmasabb, hogy az írói fantázia által megteremtett alakok milyen érzéseket keltenek bennünk, hogy hatnak ránk, olvasókra. Kutatási témámul is ennek a hatásnak a vizsgálatát választottam. Jelen dolgozatomban az irodalmi művek, azon belül is Dosztojevszkij hőseivel foglalkozom. Azt vizsgálom, mondhatjuk-e, hogy ezek a hősök deviánsak, és ha igen, a deviancia melyik típusába sorolhatók.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A középiskolai tanárok tanórán kívüli szakmai tevékenységének online és ezen belül web 2.0-s aktivitásának hatása az órai oktatómunkáraAranyi, Fruzsina; Bujdosó, Gyöngyi; DE--Bölcsészettudományi KarKutatásunk a középiskolai tanárok tanórán kívüli szakmai tevékenységének online és ezen belül web 2.0-s aktivitásának hatását vizsgálja a tanórai oktatómunkára. Ezen témán belül több mindenről kívántunk adatokat gyűjteni. A kutatási hipotéziseink összeállítása során központi kérdéseink a következők voltak: A gimnáziumi tanárok zöme otthon nem, vagy csak ritkán használ online és azon belül web 2.0-s eszközöket. A gimnáziumi tanárok tanórai oktatómunkájában nem jelenik meg az online és azon belül a web 2.0-s eszközök használata. A gimnáziumi tanárok otthoni és tanórai szakmai tevékenysége között erős a kapcsolat. A vizsgálatot 8 debreceni gimnázium bevonásával egy 18 kérdésből álló önkitöltős kérdőív formájában végeztük el. A 110 beérkezett kérdőív adatainak kiértékelése után a kutatás eredményeképp azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a gimnáziumi tanárok zöme valóban alig használ otthon web 2.0-s eszközöket, kivételt képez ez alól a közösségi oldalak látogatása. Bár a pedagógusok 40%-a naponta használ internetkapcsolattal ellátott laptopot a tanórai oktatómunkájában, a web 2.0-s eszközök használata elenyésző, az is zömében a videó megosztókra korlátozódik. Hipotézisünk, miszerint a gimnáziumi tanárok otthoni és tanórai szakmai tevékenysége között erős a kapcsolat, 0,001-es szignifikancia szint mellett igazolódott be.Tétel Szabadon hozzáférhető MÚZEUMPEDAGÓGIAI FOGLALKOZÁS AZ IPOO-MODELL TÜKRÉBEN(2018-06-30) Aranyi, FruzsinaWith the spread of the visitor-friendly museum approach the professionals of the museum strive to address a visitor layer as wide as possible. It requires the professional interpretation of exhibitions for different ages. Thus, both the role of museum pedagogues and the museums as non-formal education space are appreciated increasingly. However, the nature of an exhibition also may be influenced in certain cases by the structure of the exhibition space. The Literature House of Debrecen is a long straight space divided into five smaller units, in which the permanent literature exhibition of Dreaming Hungarians can be found. The periodical exhibition with the title of ’REJTŐzködő Irodalom’ appeared in this space in a scattered way. The character of the exhibition space provided an excellent possibility for a mosaic layout and in this way for a gamified museum pedagogical activity. In our study, this method is examined in the light of the IPOO-model. The aim of the method is how to make the learning more efficient and it can also be used in an excellent way in the non-formal education environment where learning covers the presence of pieces of information conveyed by the exhibition.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A zárótanítás pedagógiai-módszertani elemzése a komplex gyakorlat tükrébenAranyi, Fruzsina; Chrappán, Magdolna; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatom témájául a pedagógia szakomhoz kapcsolódó zárótanítási óraterv részletes elemzését választottam. A bevezetőben megjelölöm, milyen okok játszottak közre zárótanítási témám kiválasztásában. Ezt követően kitérek a kulcskompetenciákra különös tekintettel a digitális kompetenciára, majd elemzem a Kollégiumi nevelés országos alapprogramját kiemelten a tematikus csoportfoglalkozásokat. Beszélek az infokommunikációs technológiák által meghatározott világban együtt élő különböző generációkról, illetve a web 2.0 oktatásban való alkalmazhatóságáról, ezen belül is a Facebookban rejlő lehetőségekről. Szakdolgozatom második részében pedig részletesen elemzem a zárótanítási óratervemet, kitérek a megvalósított és az elmaradt elemekre, reflektálok az órára.