Szerző szerinti böngészés "Balla, Nikolett"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gyermekek fejlesztése és mérése az óvodában, különös tekintettel a matematikai képességekreBalla, Nikolett; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat a gyermekek fejlesztése és mérése az óvodában, különös tekintettel a matematikai képességekről szól.Az utóbbi években megváltozott a beiskolázás szabályai(2021).A törvény a korábbi rugalmas beiskolázás helyett a hat éves korban kötelező iskolakezdést írja elő. Kivételes esetekben maradhat még egy évet óvodában a gyermek. Az óvodás gyermekek eltérő ütemben fejlődnek. Ennek többek között családi háttér okai is vannak. Ha nem ismerjük fel a gyermekek egyéni fejlődésbeli különbségeit és azt időben nem segítjük, hátrányokkal indulnak az iskolában. A hagyományos iskolai tanítás metodikája olykornehezen tolerálja az egyéni eltéréseket a kevésbé differenciált tanulás-szervezés következtében. Ezért szükségesek az óvodai nevelés gyakorlatában azok a metodikák, amelyek feltárják a lemaradásokat és ugyanakkor a rendszeres alkalmazásokkal a fejlesztés eszközeit is jelentik.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Matematikai képességek fejlesztése az óvodában az okoskocka eszköz segítségévelBalla, Nikolett; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat témája a Matematikai képességek fejlesztése az óvodában az okoskocka eszköz segítségével. A gyakorlatban nagy felelősség a hat éves gyermekek iskolaérettségének elérését eredményező fejlesztő óvodapedagógusi nevelő munka. Feltételezi a gyermekek képességszintjének ismeretét, az időszakonként az adatok rögzítését, és az ebből adódó differenciált fejlesztő tevékenységet. A matematikai képességek - gondolkodás műveletei – a megismerés pszichikus funkciói összefüggésben, egymástól függően fejlődnek. Az egyik lemaradása hat a másik folyamatra, ha a gondolkodás, a pszichikus funkciók fejlődésben lemaradnak az átlagos életkori szinthez viszonyítva, akkor a matematikai ismeretszerzés, műveletek, képességek is lassabban fejlődnek. A dolgozat a gyermekmegismerés hazai mérésének, értékelésének és a kapott adatok rögzítésének gyakorlatát mutatja be hat éves gyermekek matematikai képességeinek az okoskockával történő vizsgálatával.