Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Balla, Nikolett"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Gyermekek fejlesztése és mérése az óvodában, különös tekintettel a matematikai képességekre
    Balla, Nikolett; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    A szakdolgozat a gyermekek fejlesztése és mérése az óvodában, különös tekintettel a matematikai képességekről szól.Az utóbbi években megváltozott a beiskolázás szabályai(2021).A törvény a korábbi rugalmas beiskolázás helyett a hat éves korban kötelező iskolakezdést írja elő. Kivételes esetekben maradhat még egy évet óvodában a gyermek. Az óvodás gyermekek eltérő ütemben fejlődnek. Ennek többek között családi háttér okai is vannak. Ha nem ismerjük fel a gyermekek egyéni fejlődésbeli különbségeit és azt időben nem segítjük, hátrányokkal indulnak az iskolában. A hagyományos iskolai tanítás metodikája olykornehezen tolerálja az egyéni eltéréseket a kevésbé differenciált tanulás-szervezés következtében. Ezért szükségesek az óvodai nevelés gyakorlatában azok a metodikák, amelyek feltárják a lemaradásokat és ugyanakkor a rendszeres alkalmazásokkal a fejlesztés eszközeit is jelentik.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Matematikai képességek fejlesztése az óvodában az okoskocka eszköz segítségével
    Balla, Nikolett; Mező, Katalin; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    A szakdolgozat témája a Matematikai képességek fejlesztése az óvodában az okoskocka eszköz segítségével. A gyakorlatban nagy felelősség a hat éves gyermekek iskolaérettségének elérését eredményező fejlesztő óvodapedagógusi nevelő munka. Feltételezi a gyermekek képességszintjének ismeretét, az időszakonként az adatok rögzítését, és az ebből adódó differenciált fejlesztő tevékenységet. A matematikai képességek - gondolkodás műveletei – a megismerés pszichikus funkciói összefüggésben, egymástól függően fejlődnek. Az egyik lemaradása hat a másik folyamatra, ha a gondolkodás, a pszichikus funkciók fejlődésben lemaradnak az átlagos életkori szinthez viszonyítva, akkor a matematikai ismeretszerzés, műveletek, képességek is lassabban fejlődnek. A dolgozat a gyermekmegismerés hazai mérésének, értékelésének és a kapott adatok rögzítésének gyakorlatát mutatja be hat éves gyermekek matematikai képességeinek az okoskockával történő vizsgálatával.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó