Szerző szerinti böngészés "Balsa-Budai, Nikolett"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 43)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető 4P megvalósulása egy dísznövény kertészetbenVincze, Szabina; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban egy dísznövény kertészet fejlődését mutatom be. Illetve a 4P modell elméletét, és a gyakorlati megvalósulását részletezem a vállalkozás mindennapjaiban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A biztosítás mint szolgáltatás fogyasztói szokásai a 25-35 éves korosztály tekintetébenSallai, István; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a 25-35 éves korosztály biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásait vizsgálja.Szakdolgozatom elkészítésének elsődleges célja a vizsgált generáció fogyasztói szokásinak megismerése volt. Munkám során egy átfogó képet kaptam az aktuális piaci helyzetről és a jövőt illető kilátásokról. Primer kutatást végeztem, hogy egy mindenre kiterjedő képet kapjak az Y generáció, azon belül is a 25-35 éves korosztály tekintetében. A szükséges információkat egy kérdőív segítségével szereztem meg a kitöltőktől. Majd a kapott eredmények alapján javaslataimat fogalmazta meg a biztosítótársaságok számára.Tétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható értékrend vizsgálata a debreceni egyetemisták körében(2018) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánTétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható fogyasztói magatartás vizsgálata a tej és tejhelyettesítők piacán(2021) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánTétel Korlátozottan hozzáférhető A fenntartható szépségápolási termékek és a marketingmix kapcsolataSzántó, Míra Anna; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban a fenntarthatóságot vizsgálom, a szépségápolási termékek és a marketingmix kapcsolatát térképezem fel a primer kutatás során. Arra a kérdésre keresem a választ, hogy a marketingmix fenntartható elemei hogyan jellenek meg a termékekben, illetve ezeket hogyan észlelik és véleményezik a fogyasztók. Primer kutatásom során mélyinterjúkat készítettem 7 különböző fenntartható szépségápolási vállalkozókkal, valamint kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Legfőbb eredményeim közé tartozik, hogy a fenntartható termékek ára magasabb az alapanyagár miatt, viszont a fogyasztók ezt nem feltétlenül hajlandóak kifizetni, ha drágább, mint a hagyományos, akkor nem a fenntarthatót választják. Ezek alapján a kutatásom egyik legfontosabb következtetése, hogy a termékek bekerülési értéke magasabb mint a hagyományos szépségápolási termékeké, de a fogyasztók nem hajlandóbbak magasabb árat, kifizetni, ezáltal nem érhető el ugyanakkora profit, mint a hagyományos alternatívák esetében. Valamint, hogy a kutatásom alapján meghatározott fenntartható termékek célcsoportjának tulajdonságai és a LOHAS (Lifestyle Of Health and Sustainability) szegmens jellemzői hasonlóságot mutatnak több esetben is, ezért a másik fontos következtetésem, hogy a fenntartható termékek célcsoportja a LOHAS szegmens.Tétel Szabadon hozzáférhető Adaptation and Validation of the Food Neophobia Scale: The Case of Hungary(2021) Szakály, Zoltán; Kovács, Bence; Soós, Mihály; Kiss, Marietta; Balsa-Budai, NikolettTétel Korlátozottan hozzáférhető Attitudes of Voluntary Simplifier University Students in Hungary(2019) Balsa-Budai, Nikolett; Kiss, Marietta; Kovács, Bence; Szakály, ZoltánTétel Korlátozottan hozzáférhető Az autópálya építések hatása a nemzetgazdaságra MagyarországonSzilágyi, Balázs; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarAdolgozatban keresem Magyarország szerepét a nemzetközi közlekedésben, elhelyeztem a regionális közlekedés folyosók hálózatában, valamint az Európai Uniós közös közlekedési rendszerében. Rövid történeti leírást és bemutatást adtam a gyakorlati helyem kapcsán, valamint ismertettem az általam legfontosabbnak tartott fogalmakat a közlekedési hálózatok, azok tervezése, építése, üzemeltetése, fenntartása, fejlesztése szempontjából. Jellemeztem az országos közúthálózat minőségi és mennyiségi jellemzőit, a forgalmi adatokat, azok rendszerét. Informatív, színes térképekkel igyekeztem vizuálisan is szemléltetni és jobban érthetővé tenni a témakör összefüggéseit, továbbá releváns statisztikai adatokkal számszerűsíteni az elemzéseket. Kerestem továbbá a választ a fenntarthatóság, a természeti értékek megőrzése érdekében tett intézkedésekre a közlekedés okozta károk enyhítése érdekében. Végül EU tagállamok példáján keresztül szemléltettem az Európai Uniós és egyéb hazai, vagy külföldi források ésszerű és átgondolt keretek közötti felhasználásának fontosságát, amely a társadalom egészének jóléte szempontjából alapvető fontosságú.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az autó chiphiány, áremelkedés, új autó eladás a fogyasztói piaconKozák, László; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban retrospektív áttekintést adok az autóipar történeti fejlődéséről, ezt követően kifejtem a chipek és a jelenlegi globális problémák nexusát, végül pedig a chiphiány autóértékesítésre gyakorolt hatását elemzem. A kutatás általános célja a chipek és a jelenlegi globális problémák nexusának vizsgálata, a chiphiány autóértékesítésre gyakorolt hatásának elemzése.Tétel Szabadon hozzáférhető Az élelmiszercímkék szerepe az egészségtudatos táplálkozás megvalósításában: ösztönző és gátló tényezők(2019) Kontor, Enikő; Balsa-Budai, Nikolett; Papp-Bata, Ágnes; Kiss, MariettaTétel Korlátozottan hozzáférhető A Baromfiudvar 2002 Kft márkaismeretségének vizsgálataCzirbusz, Máté; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban a Baromfiudvar 2002 Kft. saját márkáját vizsgáltam meg. Arra kerestem a választ, hogy helyt tud-e állni vagy előnyhöz tud jutni a piacon. Márkaismertségre nagy hangsúlyt fektetve próbáltam bemutatni a Kukta márkát. A 2020-as és 2021-es számadatok segítsége alapján szeretném bemutatni a márka ismertségét a piacon. Összefoglalva egy piacvezető márka a gasztronómiában, de ehhez kellenek a vállalkozás előnyei, amit a versenytársakhoz képest alakított ki az évek során. A dolgozatomban is említettem, hogy nagyon fontos a márka a piacon, ezáltal egyre több partnert lehet vele megszerezni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A csomagolás fontossága a logisztikábanFodor, Dorina; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA csomagolás, mint logisztikai tényező ismertetése a Magyar Postán keresztül, egyesesetekben konkrét példák bemutatásával kiegészítve, mindezek feltételeiről, különböző formáiról, lehetőségeiről, fő jellemzőiről, kiemelve mindeközben ezek jelentőségét, nélkülözhetetlen voltát. A csomagolás kialakításakor mind a terméket magát, mind a szállíthatóságot figyelembe kell venni. A csomagolás kialakításakor az első kérdés, hogy a termék hogyan tud sérülni vagy megrongálódni. Tehát nagyon fontos logisztikai szempontból a megfelelő csomagolás jelenléte.Tétel Korlátozottan hozzáférhető E kereskedelem folyamata a termék kiválasztásától a vevő kézhezvételéig a Frektan kft keresztülPusztai, Anita; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA mai rohanó világban az internet elterjedésével egy új üzletág fejlődött ki az elektronikus kereskedelem. A dolgozatomban az elektronikus kereskedelemről szól a termék kiválasztásától a termék kézhezvételéig. Bemutatom az online kereskedelem fogalmát, kialakulását és hátrányait. Majd a Digitalco webáruház sigítségével részletesen bemutattam az online vásárlás menetét. Ismertettem a különböző szállítási módokat. Zárógondolatként az elektronikus kereskedelemre vonatkozó hatályos jogszabályokat.Tétel Szabadon hozzáférhető Examination of Sustainable Consumer Behaviour in the Market of Milk and Milk Subtitutes(DE GTK) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánTétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható értékrend vizsgálata a debreceni egyetemisták körében(2018-06-30) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, Zoltán; igenKutatásunk célja a fenntartható értékrend megjelenésének vizsgálata volt debreceni egyetemisták körében. Első lépésként célunk volt feltárni a LOHAS és a LOVOS fogyasztói csoportok értékeit és vizsgálni a két szegmens kapcsolatrendszerét. Ezt követően elemeztük az értékek megjelenését debreceni egyetemisták körében faktoranalízis segítségével. Majd k-means és hiearchikus klaszterezési eljárást alkalmazva az egyetemisták értékrendalapú életstílus-szegmentációját végeztük el mindkét szegmens esetében külön-külön. Kutatásunk legfontosabb eredményeinek a következők tekinthetők. A LOHAS és LOVOS szegmens között bár több közös érték felfedezhető, azonban mégis két jól elkülöníthető csoportot alkotnak. A fenntarthatóság irányába mutató, ezen belül is a LOHAS életstílus jellemzői megjelentek a debreceni egyetemisták értékrendjében is. Az Ambiciózus trendkövetők csoportja (mintasokaság 25,1%-a) nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak, azonban a klaszter tagjai körvonalazzák leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A LOVOS életstílus jellemzői szintén megjelentek a kutatás alapján a debreceni egyetemisták értékrendjében. A Tudatos egyszerűsítők (a mintasokaság 34,6%-a) esetében tapasztalhatjuk a legnagyobb elköteleződést a LOVOS értékek irányában, náluk mindhárom, a szegmenssel kapcsolatban megfogalmazott értékcsoport jelen van.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fogyasztói szokások és kulturális érdeklődés közötti összefüggésekSzabó, Zsófia; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájául a fogyasztói magatartás és a kulturális érdeklődés közötti összefüggések vizsgálatát választottam. A kultúra, mint kulturális élet mindig is közel állt hozzám, a fogyasztáshoz fűződő viszonya pedig először Max Horkheimer és Theodor Adorno filozófiájának olvasása közben keltette fel az érdeklődésemet. A kutatási kérdéseim arra irányultak, hogy ezen két nagyon különböző témakör között hol vannak – ha egyáltalán vannak – kapcsolódási pontok. Szekunder kutatásom során a releváns szakirodalmakat tártam fel, míg primer kutatásom során kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. A kérdőívet az SPSS program segítségével dolgoztam fel – nagyrészt Pearson-féle korrelációelemzésre támaszkodva. Vizsgáltam többek között a magaskultúra szeretete és a különböző fogyasztói attitűdök közötti kapcsolatot, a kulturális aktivitás és a befolyásolhatóság közötti összefüggéseket és a fogyasztói és kulturális nyitottság közötti korrelációt is. Célcsoportom a Z generáció (1995-2010) volt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Frektan Kft. bemutatása a marketingmix elemei alapjánEmődi, Janka; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom során bemutatásra kerül a Frektan Kft és az általa működtetett Digitalko webáruház. A marketingmix elemeit alapul véve ismertettem, hogyan nyilvánulnak meg ezek a tevékenységek a vállalat működése során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Frektan Kft. marketingkoncepciójaSimonné Takács, Tünde; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a Frektan Kft. vevőorientált szemléletmódját, illetve a marketingmix általa használt elemeit mutatja be.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Green marketing approach and its impact on consumer behavior and on future market sustainabilityChen, Zetan; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarIn the context of deteriorating global environmental problems, ecological civilization reveals a new development concept of harmonious coexistence between human and nature. With the continuous development of ecological civilization, the concept of green development has been deeply rooted in people's hearts, and green products are increasingly favored by the majority of consumers. This paper focuses on the influence factors and characteristics of green marketing on consumers and enterprises. Based on theoretical and practical considerations, we explore whether green marketing can have a positive and effective impact on consumers in theory and practice. What are the most important aspects of green marketing that influence consumer behavior. Finally, what is the impact of green marketing strategies on firms to maintain their markets in the future.Tétel Korlátozottan hozzáférhető HulladékgazdálkodásFerenczi, Nóra; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarMagyarországon a hulladékgazdálkodás az Európai Unió irányelvei alapján működik. Az irányelvek célja az hogy minél kevesebb hulladék kerüljön lerakásra. Az EU az irányelvek eléréséhez finanszírozási segítséget nyújt. A finanszírozás mellett nagyban befolyásolja a környezet tisztaságát az emberi hozzáállás és viselkedés. A környezettudatosság napjainkban egyre inkább a közbeszéd részévé válik. Fontos a közösségi összefogás a szebb és élhetőbb környezet eléréséhez.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »