Szerző szerinti böngészés "Balsa-Budai, Nikolett"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 45)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető 4P megvalósulása egy dísznövény kertészetbenVincze, Szabina; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban egy dísznövény kertészet fejlődését mutatom be. Illetve a 4P modell elméletét, és a gyakorlati megvalósulását részletezem a vállalkozás mindennapjaiban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A biztosítás mint szolgáltatás fogyasztói szokásai a 25-35 éves korosztály tekintetébenSallai, István; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témája a 25-35 éves korosztály biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásait vizsgálja.Szakdolgozatom elkészítésének elsődleges célja a vizsgált generáció fogyasztói szokásinak megismerése volt. Munkám során egy átfogó képet kaptam az aktuális piaci helyzetről és a jövőt illető kilátásokról. Primer kutatást végeztem, hogy egy mindenre kiterjedő képet kapjak az Y generáció, azon belül is a 25-35 éves korosztály tekintetében. A szükséges információkat egy kérdőív segítségével szereztem meg a kitöltőktől. Majd a kapott eredmények alapján javaslataimat fogalmazta meg a biztosítótársaságok számára.Tétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható értékrend vizsgálata a debreceni egyetemisták körében(2018) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánTétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható fogyasztói magatartás vizsgálata a tej és tejhelyettesítők piacán(2021) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánTétel Korlátozottan hozzáférhető A fenntartható szépségápolási termékek és a marketingmix kapcsolataSzántó, Míra Anna; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban a fenntarthatóságot vizsgálom, a szépségápolási termékek és a marketingmix kapcsolatát térképezem fel a primer kutatás során. Arra a kérdésre keresem a választ, hogy a marketingmix fenntartható elemei hogyan jellenek meg a termékekben, illetve ezeket hogyan észlelik és véleményezik a fogyasztók. Primer kutatásom során mélyinterjúkat készítettem 7 különböző fenntartható szépségápolási vállalkozókkal, valamint kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Legfőbb eredményeim közé tartozik, hogy a fenntartható termékek ára magasabb az alapanyagár miatt, viszont a fogyasztók ezt nem feltétlenül hajlandóak kifizetni, ha drágább, mint a hagyományos, akkor nem a fenntarthatót választják. Ezek alapján a kutatásom egyik legfontosabb következtetése, hogy a termékek bekerülési értéke magasabb mint a hagyományos szépségápolási termékeké, de a fogyasztók nem hajlandóbbak magasabb árat, kifizetni, ezáltal nem érhető el ugyanakkora profit, mint a hagyományos alternatívák esetében. Valamint, hogy a kutatásom alapján meghatározott fenntartható termékek célcsoportjának tulajdonságai és a LOHAS (Lifestyle Of Health and Sustainability) szegmens jellemzői hasonlóságot mutatnak több esetben is, ezért a másik fontos következtetésem, hogy a fenntartható termékek célcsoportja a LOHAS szegmens.Tétel Szabadon hozzáférhető A FENNTARTHATÓSÁG, MINT KOMPLEX ÉRTÉK MEGJELENÉSE A Z GENERÁCIÓ KÖRÉBENBalsa-Budai, Nikolett; Szakály, Zoltán; Budai , Nikolett; Ihrig Károly gazdálkodás- és szervezéstudományok doktori iskola; Gazdaságtudományi KarA fenntarthatóság és a fenntartható fogyasztás évek óta központi téma a kutatók számára. Egyre kevésbé vitatható ugyanis, hogy az erőforrások korlátozottsága és a gyarapodó környezeti kihívások miatt, a jövőben olyan környezeti, társadalmi és gazdasági kihívásokkal kell szembe néznünk, amelynek megoldásához szükséges a fogyasztói szemléletváltás. A dolgozat során célom volt a fenntarthatóság iránt leginkább elkötelezett fogyasztói szegmensek, a LOHAS (Lifestyle Of Health and Sustainability) és az Önkéntes Egyszerűsítők, vagy más néven a LOVOS (Lifestyle of Voluntary Simplicity), életstílusának minél teljesebb megismerése elsősorban az élelmiszer-fogyasztás területén. Annak érdekében, hogy feltárjam a Z generációs LOHAS és LOVOS szegmens attitűdjeit, első lépésként két fókuszcsoportos interjú került elvégzésre. Ezt követően a szekunder kutatás és az interjúk eredményeit felhasználva elkészítésre került az a kutatási koncepció, amely mentén kvantitatív módon (kérdőíves megkérdezéssel) is vizsgálhatóvá váltak a Z generációs egyetemisták fogyasztói attitűdjei. A megkérdezést 9 egyetem gazdaságtudományi tanulmányokat folytató hallgatóinak körében bonyolítottam le (n=925). A kapott eredmények mentén elvégzésre került az egyetemisták értékalapú szegmentációja mindkét életstílus esetében (LOHAS és LOVOS). Az eredmények alapján megállapítható, hogy mindkét életstílus jellemzői megjelentek az egyetemisták értékrendjében. A „LOHAS szimpatizánsok” közé a megkérdezettek 42,2%-a, míg a „LOVOS szimpatizánsok” közé a minta 26,2%-a tartozott. A fő különbség a vizsgált életstílusok által képviselt értékek között az egyén és a közösség megítélésének tényezőjében fogalmazódott meg. Míg a LOHAS szegmens esetében az egyén kiemelkedően fontosnak bizonyult (aminek ténye határt is szabott a fenntarthatóság iránti elköteleződésüknek), addig a LOVOS szegmens számára a közösségi értékek érvényesültek inkább. A kutatás eredményei továbbá rámutattak arra, hogy a fenntartható élelmiszer-fogyasztás, megvalósítási területei közül, mindkét vizsgált életstílus esetében, a rövid ellátási láncokból származó és/vagy szezonális termékek vásárlásának preferálása, a hulladék csökkentésének és megfelelőbb kezelésének törekvése, illetve az egészségtudatos táplálkozás megvalósítása érvényesült leginkább. A kapott eredmények alapján elmondható, hogy a Z generáció esetében tetten érhetőek a fenntartható élelmiszer-fogyasztás aspektusai, továbbá az eredmények segítséget adhatnak a fenntarthatóság iránt elkötelezett piaci szegmensek jobb megértésében. Sustainability and sustainable consumption have been central topics for researchers for years. It is becoming less and less debatable that due to the limited resources and ever-increasing environmental challenges, we will face environmental, social and economic challenges in the future, the solution of which requires a change in consumer attitudes. My objective was to comprehensively understand the lifestyles of two prominent segments committed to sustainability, which are LOHAS and Voluntary Simplifiers, also known as the LOVOS (Lifestyle of Voluntary Simplicity), particularly in relation to food consumption. To explore the attitudes of Generation Z in the LOHAS and LOVOS segments, I conducted two focus group interviews with university students who exhibited discernible characteristics of these lifestyles. Through the interviews, the value system, and attitudes of those belonging to the segment related to sustainable food consumption became observable. Subsequently, using the findings from secondary research and the interviews, a research model was developed to quantitatively examine consumer attitudes among Generation Z university students through questionnaires. I surveyed economics students at nine universities (n=925). The results enabled an examination of value-based segmentation for university students within both LOHAS and LOVOS lifestyles. The findings indicated that characteristics of both lifestyles were evident in the values of university students. "LOHAS sympathizers" comprised 42,2% of the respondents, while "LOVOS sympathizers" comprised 26,2% of the sample. The main difference between the values represented by the lifestyles studied was in the perception of the individual and the community. The LOHAS segment prioritized the individual (which also limited their commitment to sustainability), whereas for the LOVOS segment, community values held greater sway. The results obtained that among the implementation areas of sustainable food consumption, in the case of both examined lifestyles, the preference for purchasing products from short supply chains and seasonal products, the effort to reduce waste and manage it more appropriately, and the implementation of health-conscious nutrition prevailed the most. Regarding the research, it can be said that the aspects of sustainable food consumption can be present in the case of Generation Z, and the results can help the better understanding of the market segments committed to sustainability.Tétel Szabadon hozzáférhető Adaptation and Validation of the Food Neophobia Scale: The Case of Hungary(2021) Szakály, Zoltán; Kovács, Bence; Soós, Mihály; Kiss, Marietta; Balsa-Budai, NikolettTétel Korlátozottan hozzáférhető Attitudes of Voluntary Simplifier University Students in Hungary(2019) Balsa-Budai, Nikolett; Kiss, Marietta; Kovács, Bence; Szakály, ZoltánTétel Korlátozottan hozzáférhető Az autópálya építések hatása a nemzetgazdaságra MagyarországonSzilágyi, Balázs; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarAdolgozatban keresem Magyarország szerepét a nemzetközi közlekedésben, elhelyeztem a regionális közlekedés folyosók hálózatában, valamint az Európai Uniós közös közlekedési rendszerében. Rövid történeti leírást és bemutatást adtam a gyakorlati helyem kapcsán, valamint ismertettem az általam legfontosabbnak tartott fogalmakat a közlekedési hálózatok, azok tervezése, építése, üzemeltetése, fenntartása, fejlesztése szempontjából. Jellemeztem az országos közúthálózat minőségi és mennyiségi jellemzőit, a forgalmi adatokat, azok rendszerét. Informatív, színes térképekkel igyekeztem vizuálisan is szemléltetni és jobban érthetővé tenni a témakör összefüggéseit, továbbá releváns statisztikai adatokkal számszerűsíteni az elemzéseket. Kerestem továbbá a választ a fenntarthatóság, a természeti értékek megőrzése érdekében tett intézkedésekre a közlekedés okozta károk enyhítése érdekében. Végül EU tagállamok példáján keresztül szemléltettem az Európai Uniós és egyéb hazai, vagy külföldi források ésszerű és átgondolt keretek közötti felhasználásának fontosságát, amely a társadalom egészének jóléte szempontjából alapvető fontosságú.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az autó chiphiány, áremelkedés, új autó eladás a fogyasztói piaconKozák, László; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarDolgozatomban retrospektív áttekintést adok az autóipar történeti fejlődéséről, ezt követően kifejtem a chipek és a jelenlegi globális problémák nexusát, végül pedig a chiphiány autóértékesítésre gyakorolt hatását elemzem. A kutatás általános célja a chipek és a jelenlegi globális problémák nexusának vizsgálata, a chiphiány autóértékesítésre gyakorolt hatásának elemzése.Tétel Szabadon hozzáférhető Az élelmiszercímkék szerepe az egészségtudatos táplálkozás megvalósításában: ösztönző és gátló tényezők(2019) Kontor, Enikő; Balsa-Budai, Nikolett; Papp-Bata, Ágnes; Kiss, MariettaTétel Korlátozottan hozzáférhető A Baromfiudvar 2002 Kft márkaismeretségének vizsgálataCzirbusz, Máté; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban a Baromfiudvar 2002 Kft. saját márkáját vizsgáltam meg. Arra kerestem a választ, hogy helyt tud-e állni vagy előnyhöz tud jutni a piacon. Márkaismertségre nagy hangsúlyt fektetve próbáltam bemutatni a Kukta márkát. A 2020-as és 2021-es számadatok segítsége alapján szeretném bemutatni a márka ismertségét a piacon. Összefoglalva egy piacvezető márka a gasztronómiában, de ehhez kellenek a vállalkozás előnyei, amit a versenytársakhoz képest alakított ki az évek során. A dolgozatomban is említettem, hogy nagyon fontos a márka a piacon, ezáltal egyre több partnert lehet vele megszerezni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A csomagolás fontossága a logisztikábanFodor, Dorina; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA csomagolás, mint logisztikai tényező ismertetése a Magyar Postán keresztül, egyesesetekben konkrét példák bemutatásával kiegészítve, mindezek feltételeiről, különböző formáiról, lehetőségeiről, fő jellemzőiről, kiemelve mindeközben ezek jelentőségét, nélkülözhetetlen voltát. A csomagolás kialakításakor mind a terméket magát, mind a szállíthatóságot figyelembe kell venni. A csomagolás kialakításakor az első kérdés, hogy a termék hogyan tud sérülni vagy megrongálódni. Tehát nagyon fontos logisztikai szempontból a megfelelő csomagolás jelenléte.Tétel Korlátozottan hozzáférhető E kereskedelem folyamata a termék kiválasztásától a vevő kézhezvételéig a Frektan kft keresztülPusztai, Anita; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA mai rohanó világban az internet elterjedésével egy új üzletág fejlődött ki az elektronikus kereskedelem. A dolgozatomban az elektronikus kereskedelemről szól a termék kiválasztásától a termék kézhezvételéig. Bemutatom az online kereskedelem fogalmát, kialakulását és hátrányait. Majd a Digitalco webáruház sigítségével részletesen bemutattam az online vásárlás menetét. Ismertettem a különböző szállítási módokat. Zárógondolatként az elektronikus kereskedelemre vonatkozó hatályos jogszabályokat.Tétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható értékrend vizsgálata a debreceni egyetemisták körében(2018-07-09) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánThe aim of the research was to define sustainable values among the students of the University of Debrecen. We analysed the lifestyle of two sustainable consumption groups, the LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) and the LOVOS (Lifestyle of Voluntary Simplifiers). As a first step, connection points were being looked for between the LOHAS and the LOVOS segments with the assistance of the literature review. Secondly, a questionnaire-based survey was carried out involving 298 students of the University of Debrecen. In this step appearance of sustainable values was analysed using factor analysis both for LOHAS and LOVOS segments separately. Next, we made a value-based lifestyle segmentation of the students with the assistance of hierarchical analysis in the case of the LOHAS segment and k-means analysis in the case of the LOVOS segment. According to the results, four value-based segments could be distinguished in both the LOHAS and the LOVOS groups. In the case of the LOHAS consumer group, the ambitious trend followers (the cluster size was 25.1% of the asked students) reflect the characteristics of the LOHAS consumers’ lifestyle to the greatest extent. In the case of the LOVOS consumer group, the most dedicated cluster was the conscious simplifiers (the cluster size was 34.55% of the asked students). However, this segment does not entirely reflect all the values of the LOVOS consumers’ lifestyle, so further research is necessary in the future. JEL codes: A13, Q56, D70Tétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható értékrend vizsgálata a debreceni egyetemisták körében(2018-06-30) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, Zoltán; igenKutatásunk célja a fenntartható értékrend megjelenésének vizsgálata volt debreceni egyetemisták körében. Első lépésként célunk volt feltárni a LOHAS és a LOVOS fogyasztói csoportok értékeit és vizsgálni a két szegmens kapcsolatrendszerét. Ezt követően elemeztük az értékek megjelenését debreceni egyetemisták körében faktoranalízis segítségével. Majd k-means és hiearchikus klaszterezési eljárást alkalmazva az egyetemisták értékrendalapú életstílus-szegmentációját végeztük el mindkét szegmens esetében külön-külön. Kutatásunk legfontosabb eredményeinek a következők tekinthetők. A LOHAS és LOVOS szegmens között bár több közös érték felfedezhető, azonban mégis két jól elkülöníthető csoportot alkotnak. A fenntarthatóság irányába mutató, ezen belül is a LOHAS életstílus jellemzői megjelentek a debreceni egyetemisták értékrendjében is. Az Ambiciózus trendkövetők csoportja (mintasokaság 25,1%-a) nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak, azonban a klaszter tagjai körvonalazzák leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A LOVOS életstílus jellemzői szintén megjelentek a kutatás alapján a debreceni egyetemisták értékrendjében. A Tudatos egyszerűsítők (a mintasokaság 34,6%-a) esetében tapasztalhatjuk a legnagyobb elköteleződést a LOVOS értékek irányában, náluk mindhárom, a szegmenssel kapcsolatban megfogalmazott értékcsoport jelen van.Tétel Szabadon hozzáférhető A fenntartható fogyasztói magatartás vizsgálata a tej és tejhelyettesítők piacán(2021-07-31) Balsa-Budai, Nikolett; Szakály, ZoltánThe purpose of this study was to discover the impact of the transitioning consumer habits on the dairy industry’s situation and products. The dairy sector faces more and more challenges, such as sustainability concerns and the appearance of substance alternatives. Milk, as a product, is considered a fundamental component of our nutrition; therefore, the industry needs to keep up with consumer preferences. In connection with the plant-based drinks and milk alternatives (clean milk, laboratory milk, egg-based milk replacements) that are getting more and more popular, the question may arise: to what extent can milk-based products be replaced? Is there a product which, from all aspects, is a perfect alternative to milk? In order to answer these questions, we studied the current market position of milk, and the relevant challenges of the industry, mainly from the aspect of sustainability. Then we examined the characteristics and consumer perception of the plant-based drinks that are aimed to replace it. Finally, we took a look at the possible market situation of another replacement product, clean milk, which is expected to be released soon. The results called our attention to that the milk industry is probably awaiting transformation where new technological solutions, such as the spread of more ethical animal husbandry, are set to become the main direction. Such product will also represent a higher value for consumers, which will impact the price of these products. Although plant-based drinks’ market share shows dynamic growth, currently, there is no product available that can perfectly replace milk from all points of view. However, it is essential to note that milk replacements produced by various innovative technologies will expectably appear on the market as new competitors. JEL Codes: Q13, O13, O33, A13Tétel Korlátozottan hozzáférhető Fogyasztói szokások és kulturális érdeklődés közötti összefüggésekSzabó, Zsófia; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom témájául a fogyasztói magatartás és a kulturális érdeklődés közötti összefüggések vizsgálatát választottam. A kultúra, mint kulturális élet mindig is közel állt hozzám, a fogyasztáshoz fűződő viszonya pedig először Max Horkheimer és Theodor Adorno filozófiájának olvasása közben keltette fel az érdeklődésemet. A kutatási kérdéseim arra irányultak, hogy ezen két nagyon különböző témakör között hol vannak – ha egyáltalán vannak – kapcsolódási pontok. Szekunder kutatásom során a releváns szakirodalmakat tártam fel, míg primer kutatásom során kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. A kérdőívet az SPSS program segítségével dolgoztam fel – nagyrészt Pearson-féle korrelációelemzésre támaszkodva. Vizsgáltam többek között a magaskultúra szeretete és a különböző fogyasztói attitűdök közötti kapcsolatot, a kulturális aktivitás és a befolyásolhatóság közötti összefüggéseket és a fogyasztói és kulturális nyitottság közötti korrelációt is. Célcsoportom a Z generáció (1995-2010) volt.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Frektan Kft. bemutatása a marketingmix elemei alapjánEmődi, Janka; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom során bemutatásra kerül a Frektan Kft és az általa működtetett Digitalko webáruház. A marketingmix elemeit alapul véve ismertettem, hogyan nyilvánulnak meg ezek a tevékenységek a vállalat működése során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A Frektan Kft. marketingkoncepciójaSimonné Takács, Tünde; Balsa-Budai, Nikolett; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a Frektan Kft. vevőorientált szemléletmódját, illetve a marketingmix általa használt elemeit mutatja be.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »