Szerző szerinti böngészés "Bartha, Alexandra"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 2001. évi tiszai árvíz hidrológiai jellemzői és árvízvédelmi következményeiBartha, Alexandra; Tóth, Csaba; DE--Természettudományi és Technológiai Kar--Földtudományi IntézetDolgozatomat a 2001. évi tiszai árvíz hidrológiájáról és annak árvízvédelmi következményeiről írtam. Az árvízvédelem mindig fontos szerepet játszott az emberiség történelmében, hiszen a szeszélyes folyó hatalmas mérete és kiöntése folyamatos problémát jelentett. A Tisza szabályozása az 1840-es években kezdődött el gr. Széchenyi István és Vásárhelyi Pál közreműködésével. 2001.márciusában hatalmas árvíz sújtotta a Felső-Tisza-vidéket. Dolgozatom legfőbb célkitűzése az volt, hogy a számtalan tiszai káresemény közül ezt az egy árvízi eseménysorozatot részletesen bemutassam. A munkámban továbbá bemutattam az egyik érintett községet, egyben szülőfalumat, Tákost. A dolgozat végén a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése keretein belül megvalósult projekteket is ismertettem.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A magyar telekommunikációs vállalatok CSR tevékenységének elemzéseBartha, Alexandra; Bakosné Kiss, Virág Ágnes; DE--Gazdaságtudományi KarA vállalati társadalmi felelősségvállalás napjainkban egy olyan átfogó jelenség, amely nagy hatással van az egész emberiség életére. A vállalati társadalmi felelősségvállalásra több megfogalmazás is megszületett az évek során. Egyes megfogalmazások szerint a profit maximalizálásának és a felelős működésnek összhangban kell lenni. A vállalati társadalmi felelősségvállalás segítséget nyújt mind az embereknek mind a vállalatoknak abban, hogy hogyan éljenek vagy működjenek felelősen. Úgy gondolom, hogy a vállalatoknak azért van nagy szerepe ebben, mivel értéket képviselnek. Az emberek pedig hajlamosak egy-egy vállalat mellett elköteleződni így, ha egy vállalat nyíltan és őszintén kiáll olyan jelenségek mellett, mint a környezetvédelem vagy az emberi jogok, akkor egyfajta pozitív érzést kelt az emberben, hogy egy olyan vállalatot támogat, amely kiáll a jó ügyekért.