Szerző szerinti böngészés "Belicza, Anita"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Die Anordnung als Sprechakt(2013-10-09T13:23:44Z) Belicza, Anita; Csatár, Péter; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarWas bedeutet eigentlich das Sprechen? Diese Frage möchte ich mithilfe der Worte eines der bekanntesten Sprachwissenschaftler, John Roberts Searle beantworten. Nach seiner Auffassung: „Eine Sprache zu sprechen heißt Sprechakte zu vollziehen, Sprechakte wie Aussagen treffen, Befehle erteilen, Fragen stellen, Versprechen geben usw.“ Aufgrund der Theorie von Searle ist das Ziel meiner Arbeit, die Sprechakte zu untersuchen und sie dadurch vorzuführen. Danach möchte ich einen der Sprechakte und zwar die Anordnung unter die Lupe nehmen.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Osztályozás, értékelés(2013-01-09T15:04:39Z) Belicza, Anita; Boros, Krisztina; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatom megírásának hátterében az a hitem áll, mely szerint a pedagógus feladatainak a számonkérést és a tanulói teljesítmények érdemjegyekkel történő értékelését követően tovább kell folytatódnia, egy következő szakaszba kell lépnie. Ezen munka során a számonkérés alkalmával használt eszközöket, a kapott eredményeket kell górcső alá venni. Úgy vélem, a pedagógus feladatainak ezen szakasza rendkívül nagy jelentőséggel bír; mind a diákok ismereteinek kiszélesítése és elmélyítése, mind pedig a pedagógus munkájának minősítése szempontjából. Akár egyetlen dolgozat kiértékelésének hosszú távú következményei lehetnek, emiatt az a meggyőződésem, hogy nem szabad félbe hagyni a munkát a dolgozatok értékelését követően, hiszen ily módon hasznos és értékes információk maradnak rejtve. Mindezek következtében a továbbiakban egy angol nyelvből írt témazáró dolgozat diagnosztikus kiértékelését kívánom leírni, mely során vizsgálni fogom a tanulók átlagos teljesítményét mind egyénileg mind pedig csoportszinten; az elért pontszámok középső értékeit, normális eloszlását; valamint a tanulók teljesítményének szórását és annak terjedelmét. Ezen vizsgálatok elvégzése után igyekszem majd szembeállítani az egyes készségek mérését célzó feladatok eredményeit, hogy mindezeket figyelembe véve hosszabbtávú következtetések levonására legyek képes a dolgozat szerkezetét és a tanulók teljesítményét illetően.