Szerző szerinti böngészés "Bencze, Rita"
Megjelenítve 1 - 6 (Összesen 6)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Charles Murray: Real Education: Four Simple Truths for Bringing America’s Schools Back to Reality. Three Rivers Press. New York, 2008.(Dupress.hu, 2014-10) Bencze, RitaTétel Korlátozottan hozzáférhető Közoktatás vagy köznevelés?(2014-06-10T06:52:23Z) Bencze, Rita; Chrappán, Magdolna; DE--Bölcsészettudományi KarA 2011. évi CXC. Köznevelési törvény bevezetését követően erősen centralizált struktúra jött létre és alapjaiban alakítja át egész közoktatásunkat és köznevelésünket, s benne az intézményi struktúrát. A változások értékelésekor a legfontosabb kérdés, amelyre választ keresünk: előbbre viszi-e mindez oktatásunkat a sikeres iskola megteremtéséhez és milyen mértékű autonómia vagy centralizáció szükséges az eredményes intézményi működéshez. 2013 júniusában a DE Neveléstudományok Intézetében Iskolavezetés: Felelősség és önállóság címmel konferenciát szervezett közoktatási intézményvezetők számára, azzal a céllal, hogy feltárjuk, a vezetők közvetlenül az intézményrendszer átalakítása után hogyan vélekednek a változások irányáról. elsősorban az intézményi autonómia aspektusából. Ahhoz, hogy megértsük a közoktatásban zajló változásokat és a konferencia tanulságait, szükséges röviden áttekinteni a magyar közoktatás elmúlt 20 évének legmeghatározóbb változásait, különös tekintettel az 1991. évi XX. önkormányzati törvényre és az 1993. évi LXXIX. közoktatási törvényre, amely megszüntette az oktatás állami monopóliumát.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A mentorálás szervezeti modelljei a tanárképzésben:Bencze, Rita; Chrappán, Magdolna; DE--Bölcsészettudományi KarMagyarországon a közoktatás-köznevelés elmúlt két évtizede a folyamatos változásról szólt, azonban a legmarkánsabb és legmélyrehatóbb átalakulást a köznevelési törvény elfogadása és benne a pedagógus életpályamodell bevezetése eredményezte, amely a tanárképzés irányát is és hangsúlyait is megváltoztatta.A 2011-ben bevezetett pedagógus előmeneteli rendszer egyik fontos eleme annak egymásra épülő szakaszolása, melynek bevezető szakasza a gyakornoki státusz. Az iskola mint tanuló közösség akkor lesz eredményes és hatékony, ha az azt alkotó tanárok maguk is folyamatosan tanulnak, fejlődnek és így adják át tudásukat diákjaiknak. A mentorok ennek a megújuló iskolai környezetnek fontos szereplői,ezért érdemes megvizsgálni a mentori tevékenység hazai és nemzetközi vonatkozásait.Mindezt azonban csak a tanárképzés viszonylatában lehet és érdemes megtenni, mert alapvető szemléletváltozás kell, hogy végbemenjen a tanárképzés rendszerében is, hiszen az egyetemi elméleti képzés és az azt követő gyakorlat szerves egységet kell, hogy alkosson, a tanárképző felsőoktatási intézmény és az iskola együtt biztosítják a tanárképzés színterét és az itt zajló folyamatnak a mentor kulcszereplője lesz.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tehetségbank a MOL Rt.-nél(2007-03-27T09:02:15Z) Bencze, Rita; DE--TEK--Közgazdaságtudományi KarTétel Szabadon hozzáférhető The Truth About Our Schools(Dupress.hu, 2017-04) Bencze, RitaTétel Korlátozottan hozzáférhető Yeping Li Et Al., Eds.: Teaching At Work (sense Pubblishers)(Dupress.hu, 2016-07) Bencze, Rita