Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Csortos, Katalin"

Megjelenítve 1 - 1 (Összesen 1)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Pákásztábor a Tisza-tónál
    Csortos, Katalin; Juhász , Lajos; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar
    A szakdolgozat célja egy olyan, öt napos pákásztábor kidolgozása, amely a Tisza‑tó természeti környezetét és a pákászok hagyományos tudását felhasználva segít a kiégéssel küzdő nagyvárosi felnőttek mentális regenerálódásában . A helyszín hiteles kulisszát ad a vízi és szárazföldi programokhoz, miközben szemléletesen bemutatja a hazai vizes élőhelyek ökológiai értékeit . A tábor tematikája napokra tagolva kapcsolja össze az állat- és növényvilág megfigyelését, kézműves műhelyeket és éjjeli vadonleső és csillagtúrát, így váltakozik a csendes kontempláció, a manuális alkotás és a közösségi kihívás . A módszertan élménypedagógiai és természetpedagógiai elemekre épül: lassú jelenlét, érzékszervi megfigyelés és önreflexiós körök segítik a résztvevőket a stresszoldásban és az önhatékonyság helyreállításában. A dolgozat kiemeli, hogy a program nemcsak rekreáció, hanem szemléletformáló eszköz is: tartósan erősítheti a fenntarthatósági attitűdöt, a fenntartható fogyasztás irányába mutató viselkedési szándékot, jelezve, hogy a pákászhagyomány kortárs nevelési kontextusba történő transzponálása etikai és ökológiai szemléletformáló erővel bír. A dolgozat megállapítja, hogy a modell adaptálható más hazai vizes élőhelyekre, s így releváns kiegészítő intervenció lehet a mentálhigiénés és környezeti nevelési programok portfóliójában. Konklúzióként a dolgozat megfogalmazza, hogy a természet‑ és élménypedagógia összekapcsolása a pákász‑örökséggel mintául szolgálhat más hazai vizes élőhely‑programoknak, és hosszú távon hozzájárulhat a résztvevők jóllétének valamint a Tisza‑tó természeti értékeinek megőrzéséhez.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó